У посібнику в розрізі окремих процесів приватизації комунальних об’єктів надаються методичні рекомендації для більшої обізнаності та підсилення посадових осіб органів місцевого самоврядування, які працюють у сфері розпорядження комунальним майном.
У посібнику - про стан та перспективи галузі управління побутовими відходами в Україні, про повноваження органів місцевого самоврядування в сфері управління побутовими відходами, рекомендації органам місцевого самоврядування по удосконаленню системи управління відходами.
Ці методичні матеріали підготовлено з метою запровадження якісного національно-патріотичного виховання в громаді як важливий інструмент роботи з дітьми та молоддю у сфері утвердження української національної та громадянської ідентичності.
Є декілька способів організації надання соціальних послуг. Класичний спосіб передбачає надання соціальних послуг через власні бюджетні підприємства, установи та організації. Альтернативним варіантом може бути застосування, наприклад, аутсорсингу. Під аутсорсингом розуміємо делегування органами державної влади та органами місцевого самоврядування неурядовим організаціям, приватним надавачам соціальних послуг, іншим фізичним та юридичним особам повноважень з надання соціальної послуги.
На законодавчому рівні відповідні норми щодо інклюзивного відновлення вже закладені. Великим викликом для територіальних громад України є практична реалізація – відновлення муніципальної інфраструктури з урахуванням таких положень
Методичні рекомендації можуть бути використані ОМС та ІГС для розробки і реалізації власних програм та проєктів взаємодії, а також для навчання та підвищення обізнаності про важливість взаємодії ОМС та ІГС.
Ці методичні матеріали мають на меті допомогти посадовим особам місцевого самоврядування, депутатам сільських, селищних, міських рад розібратися у багатьох особливостях організації надання адміністративних послуг з державної реєстрації актів цивільного стану.
Для прийняття відповідальних та зважених адміністративних та управлінських рішень і побудови професійних та ефективних центрів компетенцій в управлінні публічними закупівлями автори Посібника пропонують ознайомитися з особливостями створення та позитивними ефектами від створення центрів компетенцій в управлінні публічними закупівлями.
Посібник поєднує теоретичний матеріал з практичними рекомендаціями, містить посилання на додаткові ресурси, що можуть допомогти громадам у створенні безпечного освітнього середовища.
З посібника можна дізнатися, як краще побудувати навчальні процеси за дистанційної або змішаної форми навчання; які моменти (безпекові, технічні, освітні та психологічні) варто врахувати; як розподілити обов’язки та побудувати графік роботи вчителів; як зробити освітній процес цікавим, а графік – зручним для дітей та освітян; як варто інформувати дітей та батьків про заходи.
Хендбук містить рухливі, психологічні та розвивальні ігри для дітей, вправи на заспокоєння та концентрацію їхньої уваги. У ньому також можна знайти посилання на мобільні застосунки для самостійної роботи учнів та учениць, а також поради щодо активностей для навчання разом із ними – очно або дистанційно. Посібник допоможе вам організувати кіноклуби, читацькі гуртки, майстер-класи, вивчити англійську мову та навіть створити власний подкаст.
Крім того, у посібнику є назви та описи ініціатив та проєктів, з якими школа може укласти постійне або разове партнерство – і організовувати для дітей тренінги на різні теми – від тактичної медицини до мистецтва.
Дослідження складається з таких частин:
І. Аналіз законодавчого забезпечення форм локальної демократії.
ІІ. Аналіз форм прямої демократії у статутній нормотворчості
ІІІ. Аналіз практики застосування законодавства щодо форм локальної демократі
ІV. Висновки за результатами всіх складових дослідження.
V. Рекомендації органам законодавчої та виконавчої влади, органам місцевого самоврядування та їх асоціаціям, зроблені на підставі висновків.
Посібник виданий в рамках проєкту для працівників і працівниць органів місцевого самоврядування. Автори доступно пояснюють теоретичні аспекти залучення громадян до ухвалення рішень у громаді та практичні інструменти організації діалогів різного рівня складності, а також діляться порадами щодо взаємодії та комунікації під час діалогового процесу.
Матеріал базується на Національних положеннях (стандартах) з бухгалтерського обліку в державному секторі, Планах рахунків бухгалтерського обліку в державному секторі та інших нормативних документах з бухгалтерського обліку та оподаткування установ. Бухгалтерський облік та звітність розглядаються у взаємозв'язку із податковим обліком, основні вимоги якого встановлено Податковим кодексом України.
Посібник складається з восьми розділів, кожний із яких розкриває порядок організації бухгалтерського обліку основних облікових об’єктів та складання фінансової звітності в бюджетних установах. Кожний розділ закінчується переліком нормативних документів відповідно до порядку їх появи за текстом.
В посібнику можна знайти практичні ситуації з ефективними рішеннями, які обговорювались експертами U-LEAD спільно з бухгалтерами територіальних громад на семінарах та тренінгах. Тому він буде корисним насамперед для практикуючих бухгалтерів, фінансистів, фахівців юридичної служби, керівників органів місцевого самоврядування та інших установ державного сектору економіки.
Рекомендації допоможуть посадовим особам місцевого самоврядування краще зрозуміти, які кроки необхідно зробити для забезпечення доступності інформації та створення відкритих громадських просторів, які можуть бути важливим інструментом для залучення громадян до процесу прийняття рішень й покращення взаємодії між владою та громадянами.
Методичні рекомендації у сфері соціального забезпечення та соціальних послуг спростять органам місцевого самоврядування роботу щодо встановлення факту здійснення окремими категоріями громадян догляду та складання відповідного акта, який є підставою для виїзду за кордон.
Рекомендації мають на меті допомогти посадовим особам місцевого самоврядування, депутатам сільських, селищних, міських рад розібратися у багатьох особливостях організації в умовах воєнного стану надання адміністративних послуг щодо державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань.
Рекомендації покликані сприяти органам місцевого самоврядування у вирішенні завдань з організації невідкладних робіт з ліквідації небезпечних наслідків збройної агресії рф, обстеження пошкоджених об’єктів, визначення шкоди та збитків, планування відновлення та розвитку територіальних громад, а також пропонують можливі механізми та джерела фінансування відновлення та розвитку муніципальної інфраструктури.
Рекомендації допоможуть органам місцевого самоврядування враховувати інтереси громадськості, суб’єктів господарювання та муніципалітетів при встановленні ставок та пільг місцевих податків та зборів для досягнення сталого соціально-економічного розвитку громади та забезпечення власними джерелами доходів для фінансування важливих проектів та напрямів.
Фахівці Програми «U-LEAD з Європою» підготували рекомендації, що стануть у пригоді громадам, які хочуть розпочати процес відновлення системи мобільності. Зокрема:
- Оцінити зміни, яких зазнала транспортна інфраструктура (які вулиці вціліли, які ділянки доріг та скільки рухомого складу зазнало пошкоджень);
- Ідентифікувати зміни у складі населення громади (скільки людей залишилось і де вони живуть, скільки ВПО в громаді й де вони живуть тощо);
- Взначити потреби мешканців у переміщенні (трансфер до роботи, місця навчання, для отримання адміністративних послуг);
- Сформулювати у вигляді «конструктора» перелік способів пересування, якими різні групи користувачів зможуть задовольнити свої потреби;
- Нанести на карту громади місця, де протягом останніх трьох років траплялись тяжкі або смертельні дорожньо-транспортні пригоди;
- Визначити інклюзивність обов’язковою умовою всіх транспортних рішень у громаді;
- Врахувати енергетичну кризу. Зокрема, закупити велосипеди для працівників критичної інфраструктури – вони завжди повинні мати можливість дістатись до місця роботи в першу чергу;
- Сформувати проєктні ідей/заходи, які допоможуть реалізувати пункт 4. Усі ідеї та заходи мають бути включеними до програми комплексного відновлення територіальної громади.
Мета функціонування пунктів незламності: завчасне реагування на випадки настання надзвичайних ситуацій, зокрема, надання допомоги населенню у разі критичних проблем з енергетикою та опаленням, створення умов для тимчасового перебування населення у випадку порушення нормальних умов життєдіяльності (відсутності питного водопостачання, водовідведення, електро-, газо- і теплопостачання, мобільного зв’язку).
У збірці наведені питання, які виникали у старост під час навчання, яке здійснювала Всеукраїнська асоціація органів місцевого самоврядування «Асоціація об’єднаних територіальних громад», упродовж довоєнного і воєнного періоду, та надані відповіді на них в межах чинного законодавства. Саме навчання Асоціація ОТГ здійснювала у рамках впровадження ініціативи «Підвищення професійного рівня та кваліфікації старост через обмін досвідом, навчання та діалог з центральними органами виконавчої влади», що реалізовувалась за підтримки Програми «U–LEAD з Європою».
Цей звіт містить результати «Дослідження щодо справедливого та ефективного розподілу податку на доходи фізичних осіб», яке виконувалося Українським центром соціальних реформ на замовлення «U-LEAD з Європою» та у співпраці з SKL International. Експерти проаналізували вплив характеристик зайнятості населення на доходи місцевих бюджетів, а також здійснили оцінку наслідків для фінансової спроможності сільських територіальних громад від зміни підходів до зарахування податку на доходи фізичних осіб.
This report is based on the results of the “Study on the Fair and Effective Personal Income Tax Allocation” carried out by the Ukrainian Center for Social Reforms as commissioned by U-LEAD with Europe in cooperation with SKL International. Experts have analyzed the impact of population’s employment characteristics on local budget revenue, as well as assessed the consequences of changes in approaches to the personal income tax allocation for the financial capacity of rural municipalities.