
Немає такої громади, що не мріяла б знайти свого інвестора. А ще краще — двох. Конкуренція між ОТГ за увагу локальних та іноземних інвесторів зростає, і громади постійно роздумують: як стати ще привабливішими для бізнесу? Чим зацікавити? Як вигідно продемонструвати можливості ОТГ? Сьогодні у рубриці Цифрові громади Програма DOBRE радить, як перетворити офіційний сайт громади на повноцінний інвестиційний майданчик.
Інвестиції у громаду — не лише імідж та визнання, а перш за все показник, що ОТГ стало розвивається і з нею варто співпрацювати. Це своєрідний “знак якості”, що відзначає вашу громаду як ефективну та здатну до реалізації великих проектів.
Для мешканців інвестиційні проекти означають декілька важливих зрушень. По-перше, появу нових робочих місць. По-друге, поліпшення загальних інфраструктурних умов — бізнес хоче, аби його автівки перевозили товари рівними дорогами, а у місцевості завжди був доступ до інтернету. Прихід інвестора впливає на усі сфери життя громади, від освіти (треба ж формувати нові кадри під запит бізнесу) до телекомунікацій.
Розбираємо на прикладі заводу з виробництва йогуртів :)
Уявімо: ваша громада має за стратегію залучити кошти для будівництва нового заводу. Планується, що підприємство вироблятиме місцеві молочні смаколики та дасть роботу значній кількості працездатного населення. Точкою входу для знайомства інвестора з громадою та цим проектом стане ваш офіційний вебсайт. Далі, пропонуємо міні-стратегію по перетворенню сайту на інвестиційний майданчик:
Подивіться, як працює додаток “Відкритий бюджет” у Баштанській ОТГ: https://bashtanskaotg.gov.ua/open-budget. Завдяки додатку кожен може оцінити бюджетні справи громади, проаналізувати витрати, ключові сфери, куди надходять кошти.
Реєстр підприємств у Софіївській ОТГ: https://sofotg.gov.ua/enterprises-registry. Завдяки такому додатку громада детально розповідає про зареєстровані локальні установи та бізнеси. Де знаходиться, чим займається, за якими контактами звертатись до того чи іншого бізнесу? Пам’ятаєте газету “жовті сторінки”? Працює за тим же принципом, тільки онлайн.
Пріоритети громад змінюються швидко, і природно, що офіційні сайти мають оперативно адаптуватися під нові умови. За цим принципом створена платформа Dosvit, з якою працюють громади Програми DOBRE. Завдяки Dosvit громади отримують можливість створити офіційні сайти, наповнити базовими даними та далі рухатися відповідно до пріоритетів. Якщо є намір розвивати електронну демократію — у декілька кліків можна налаштувати відповідні додатки. Якщо фокус на залучення інвестора — тут допоможуть сервіси, описані вище. Сподіваємося, зазначені поради допоможуть ОТГ досягати власних цілей та зростати в онлайн-просторі.
Велику серію порад для цифрової складової розвитку громад шукайте за посиланням у рубриці “Цифрові Громади”. Дізнавайтесь, як розвивати сайт ОТГ за гнучким підходом, активізувати мешканців до участі в змінах та зацікавлювати бізнес-партнерів. Рубрика “Цифрові Громади” розроблена командою SocialBoost у рамках Програми DOBRE.
13 грудня 2025
Межа у 300 операцій: як формальний критерій може знищити хірургію в малих громадах
Межа у 300 операцій: як формальний критерій...
Поки країна зосереджена на викликах війни — у сфері охорони здоров’я ухвалюються рішення, наслідки яких можуть стати...
13 грудня 2025
Уряд затвердив оновлені підходи до реалізації...
Кабінет Міністрів України ухвалив документ «Особливості реалізації Концепції реформування місцевого самоврядування та...
12 грудня 2025
Французький досвід для українських громад:...
Члени Комітету Верховної Ради України з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального...
12 грудня 2025
Коли знання запускають участь: як Здолбунівська...
Авторки: Тетяна Лукеря, Олександра Койдель – Центр демократичної стійкості (Київська школа економіки) Частина...