Програма USAID DOBRE допомагає комунальним підприємствам ефективніше управляти фінансами
Програма USAID DOBRE допомагає комунальним підприємствам ефективніше управляти фінансами

Цього року компонент «Місцеві бюджети та фінансове управління» Програми USAID DOBRE приділив особливу увагу наданню консультаційної допомоги комунальним підприємствам з питань управління фінансами. Така діяльність є нагальною, оскільки законодавство, що регламентує питання планування фінансів та формування звітності, програми фінансової підтримки, а також поповнення статутного капіталу комунальних підприємств є достатньо широким та складним. Через це в роботі комунальних підприємств постає багато запитань та необхідність звернутися по фахову шляхом отримання роз’яснень, індивідуальних консультацій, підготовки методичних матеріалів тощо.


Серед важливих напрямків такої допомоги було оцінювання ефективності управління фінансами 15 комунальних підприємств, визначених за результатами конкурсного відбору у ТГ – партнерах Програми USAID DOBRE: Покровської, Царичанської та Зеленодольської ТГ Дніпропетровської області, Помічнянської та Прутівської ТГ Кіровоградської області, Нижньовербізької ТГ Івано-Франківської області, Лановецької та Золотниківської ТГ Тернопільської області, Великокучурівської, Вижницької та Хотинської ТГ Чернівецької області, а також Ніжинської, Коропської, Тупичівської та Сосницької ТГ Чернігівської області. Дослідивши показники фінансової звітності КП відібраних громад, рішення місцевих рад та інші дані, використання яких дозволено чинним законодавством, команда консультантів з питань місцевих фінансів Програми USAID DOBRE розробила індивідуальні аналітичні звіти, що охоплюють загальних аналіз фінансового стану та процесів фінансового управління, виявлені проблемні питання, рекомендації для їх усунення та підвищення ефективності діяльності кожного КП.

 

 

Результати проведеного оцінювання було обговорено з учасниками – представниками ОМС, які координують діяльність комунальних підприємств, керівниками і фінансистами КП. Такі обговорення відбулись в ході тренінгу «Забезпечення ефективності управління фінансами комунальних підприємств», що відбувся у м. Київ на початку серпня та під час серій індивідуальних онлайн-зустрічей.

Учасники пройшли навчання з питань, які, за результатами дослідження, найбільше турбують фінансистів комунальних підприємств, та за якими було виявлено найбільше помилок:

  • Статутний капітал комунального підприємства та програми фінансової підтримки: особливості складання, виконання та звітування;
  • Бюджетні правовідносини комунального підприємства із засновником (казначейське обслуговування, робота в статусі одержувача бюджетних коштів, плани використання бюджетних коштів, бюджетна звітність);
  • Фінансові плани комунального підприємства: особливості складання та звітування;
  • Облікова політика комунального підприємства: особливості складання та затвердження;
  • Публічні закупівлі комунального підприємства: організація, проведення та оприлюднення;
  • Основні акценти фінансового менеджменту при плануванні та розробці програм в сфері благоустрою, типові помилки;
  • Особливості оприлюднення звітності та іншої обов’язкової інформації комунальним підприємством.

 

 

Представниця компоненту «Місцеві бюджети та фінансове управління» Програми USAID DOBRE Тетяна Паутова презентувала розроблену командою Методологію оцінювання ефективності управління фінансами комунальних підприємств. Цей документ є першим документом за цим напрямом консультаційної роботи, що розроблений для представників ТГ і комунальних підприємств. Його створено в форматі простого та зручного алгоритму дій, а також огляду питань, які дозволяють зацікавленим особам (засновникам комунального підприємства, керівникам, фінансистам) самостійно оцінити ефективність фінансового управління КП та підібрати заходи щодо покращення ситуації та виправити помилки.

Створена методологія також дозволяє працівникам КП та ОМС самостійно провести базовий аналіз фінансового стану та процесів управління фінансами комунальних підприємств. Вона вже доступна усім бажаючим за посиланням.

Відгуки учасників:

Анна Домітрюк, начальник фінансового відділу Великокучурівської сільської ради:

«Під час тренінгу «Забезпечення ефективності управління фінансами комунальних підприємств» ми отримали чудові емоції та нові знання щодо роботи КП та його комунікації з органом місцевого самоврядування, розробки програм фінансової підтримки та благоустрою. Я зрозуміла, що для отримання найкращих результатів роботи КП потрібно ставити перед ним конкретні завдання. Крім того, ще раз згадали порядок складання, затвердження та виконання фінансових планів, програм та планів заходів з благоустрою. Щиро вдячні за можливість навчитися чомусь новому та поспілкуватися з колегами з різних громад та регіонів країни! Сподіваємося плідно використати отримані знання та досвід».

Роман Солонина, Приютівська територіальна громада:

«Роздатковий матеріал до тренінгу є дуже корисним для ТГ. КП працюють в умовах складного законодавства, особливо в сфері поводження з ТПВ. Підзаконні акти та роз'яснення надходять набагато пізніше. Тому тренінги та поради експертів є дуже актуальними. Отримана методологія спростить роботу, бо містить вичерпний перелік нормативних актів, якими може керуватись КП в роботі; таблиці, на які дозволять впорядкувати діяльність».

Олексій Прилепа, начальник відділу ЖКГ, Покровська територіальна громада:

«Хотілося б відзначити високу якість підготовлених матеріалів. Це був цікавий захід, хоча, звісно, іноді було трохи забагато «сухої» законодавчої інформації, яку, на мою думку, можна було перефразувати і подати більш лаконічно для кращого сприйняття. Незважаючи на це, ми отримали нові знання, які допоможуть покращити свою діяльність та усунути виявлені помилки. Дякую за організацію такого заходу Програмі USAID DOBRE!».

 

Views: 71
Comments:
*To add comment you should be authorized or sign_in
Related news: international support
Read more: