Як громадам обліковувати гуманітарну та благодійну допомогу - про це розповіли експерти U-LEAD

Представникам органів місцевого самоврядування наразі доводиться вирішувати багато питань, пов’язаних з отриманням та передачею допомоги від міжнародних фондів та донорів. Разом з тим виникає потреба у роз’ясненні стосовно обліку, приймання та звітування благодійної допомоги.

- Під час консультацій та звернень від громад ми отримуємо багато запитань, пов’язаних з гуманітарною допомогою, створенням цільових та благодійних фондів у громадах, передачі отриманих речей та устаткування мешканцям та переселенцям, військовим тощо. Аби надати максимально повні відповіді, експерти U-LEAD підготували інформаційну сесію на цю тему, щоб ОМС правильно документували, оформлювали та передавали отримане, - розповів Олег Яременко, керівник Регіонального офісу «U-LEAD з Європою» у Кіровоградській області.

Участь у інформаційній сесії взяли понад 150 представників громад з Кіровоградської області.

Під час заходу експерти U-LEAD пояснили алгоритм дій ОМС під час отримання благодійної допомоги та її відображення в бюджетному, бухгалтерському та податковому обліку, а також яким чином відбувається оприбуткування на баланс безоплатно отриманих активів, їх обліку, використання та у разі необхідності подальшої передачі. Про нюанси документообігу розповіла Вікторія Корецька, радниця з питань муніципальних фінансів та управління Регіонального офісу «U-LEAD з Європою» у Херсонській області.

Її колега з Хмельницької області, радниця з питань муніципальних фінансів та управління Наталія Любченко нагадала основні нормативно-правові акти, які регулюють питання благодійної допомоги. Серед них: ЗУ «Про благодійну діяльність та благодійні організації», ЗУ «Про гуманітарну допомогу», Питання надання гуманітарної та іншої допомоги цивільному населенню в умовах воєнного стану в Україні (постанова КМУ від 07.03.2022 №220). Також вона пояснила основні цілі благодійної діяльності та за яких умов отримання представниками ОМС не є корупцією.

- Допомога не підпадатиме під дію ст.54 ЗУ «Про запобігання корупції». якщо будуть дотримані такі умови: набувачем благодійної допомоги може бути неприбуткова організація або ТГ, що одержує допомогу від одного чи кількох благодійників для досягнення цілей, визначених Законом №5073 та характеризується безкорисливістю, добровільністю та цільовою спрямованістю, - зазначила радниця.

 

На тему: Отримання благодійної та гуманітарної допомоги

 

Одним із різновидів благодійної допомоги є гуманітарна. Ірина Алєєва, радниця з питань муніципальних фінансів та управління Регіонального офісу «U-LEAD з Європою» у Сумській області, пояснила, що гуманітарна допомога – це цільова адресна безоплатна допомога у грошовій або натуральній формі, у вигляді безповоротної фінансової допомоги або добровільних пожертвувань, або допомога у вигляді виконання робіт, надання послуг, що надається іноземними та вітчизняними донорами із гуманних мотивів отримувачам гуманітарної допомоги.

Отримувач гуманітарної допомоги має бути зареєстрований у спеціальному Єдиному реєстрі.

- Окрім громадських, благодійних та інших організацій, у реєстрі мають зареєструватися і підприємства, установи та організації, що утримуються за рахунок бюджетів, уповноважені ними держустанови та органи місцевого самоврядування. При цьому у період воєнного стану не потребують реєстрації у Єдиному реєстрі обласні, та Київська міська військова адміністрація, як отримувачі ГД, яка відправляється залізницею. Також КМУ може визначати інших отримувачів гумдопомоги, яким не потрібно реєструватися у цьому реєстрі, - розповіла Ірина Алєєва.

Вона зазначила, що обов’язково має бути контроль за цільовим використанням отриманої допомоги. В разі виявлення порушень або фактів продажу гуманітарної допомоги, передбачена кримінальна відповідальність.

Також учасники отримали відповіді на питання чи може ОМС заснувати благодійний фонд для відбудови ураженої війною громади, а також як діяти у випадку, коли допомога надається конкретному органу місцевого самоврядування.

- Громада може створити цільовий фонд на виконання заходів післявоєнного відновлення і розбудови громади. Для цього необхідно затвердити рішенням місцевої ради цільовий фонд громади та відповідне положення. У положенні визначаються джерела та порядок формування цільового фонду, управління та контроль за використанням коштів, - пояснила Олена Савченко, радниця з питань муніципальних фінансів та управління Регіонального офісу «U-LEAD з Європою» у Кіровоградській області.

30.05.2022 - 12:51 | Views: 7882
Як громадам обліковувати гуманітарну та благодійну допомогу - про це розповіли експерти U-LEAD

Tags:

international support war

Source:

Share the news:

Comments:
*To add comment you should be authorized or sign_in
Read more:

07 July 2024

Громади Волині, Рівненщини, Харківщини, Одещини та Херсонщини співпрацюватимуть з громадами Литовської Республіки

Громади Волині, Рівненщини, Харківщини, Одещини...

Церемонія підписання договорів про співробітництво відбулася в рамках Форуму громад «Реформи. Децентралізація....

07 July 2024

Енергетична стійкість: бізнесу – дешеві кредити, громадянам – безвідсоткові кредити, ОСББ – безповоротні гранти

Енергетична стійкість: бізнесу – дешеві...

Програми з енергогенерації, децентралізацію енергетики та збільшення потужностей обговорили учасники розширеного...

07 July 2024

«Ми хочемо, щоб діти почувалися безпечно». Як у Білгород-Дністровській громаді працюють зі шкільними укриттями

«Ми хочемо, щоб діти почувалися безпечно». Як у...

Авторка: Марія Булейко (Марковська) Перший шок минув. Тож у перше літо після початку повномасштабного вторгнення...

06 July 2024

Міжнародні партнери допомогли відновити головний корпус Одеської академії неперервної освіти

Міжнародні партнери допомогли відновити...

Завдяки зусиллям Швейцарсько-українського проєкту DECIDE та підтримці Посольства Швейцарії в Україні вдалося...