27 May 2025
Decentralization
+
Using cookies
We use cookies to ensure that we give you the best experience on our website. By pressing "Allow" you agree to our use of cookies. You can change your cookie settings at any time.
Allow

Як громадам обліковувати гуманітарну та благодійну допомогу - про це розповіли експерти U-LEAD

Представникам органів місцевого самоврядування наразі доводиться вирішувати багато питань, пов’язаних з отриманням та передачею допомоги від міжнародних фондів та донорів. Разом з тим виникає потреба у роз’ясненні стосовно обліку, приймання та звітування благодійної допомоги.

- Під час консультацій та звернень від громад ми отримуємо багато запитань, пов’язаних з гуманітарною допомогою, створенням цільових та благодійних фондів у громадах, передачі отриманих речей та устаткування мешканцям та переселенцям, військовим тощо. Аби надати максимально повні відповіді, експерти U-LEAD підготували інформаційну сесію на цю тему, щоб ОМС правильно документували, оформлювали та передавали отримане, - розповів Олег Яременко, керівник Регіонального офісу «U-LEAD з Європою» у Кіровоградській області.

Участь у інформаційній сесії взяли понад 150 представників громад з Кіровоградської області.

Під час заходу експерти U-LEAD пояснили алгоритм дій ОМС під час отримання благодійної допомоги та її відображення в бюджетному, бухгалтерському та податковому обліку, а також яким чином відбувається оприбуткування на баланс безоплатно отриманих активів, їх обліку, використання та у разі необхідності подальшої передачі. Про нюанси документообігу розповіла Вікторія Корецька, радниця з питань муніципальних фінансів та управління Регіонального офісу «U-LEAD з Європою» у Херсонській області.

Її колега з Хмельницької області, радниця з питань муніципальних фінансів та управління Наталія Любченко нагадала основні нормативно-правові акти, які регулюють питання благодійної допомоги. Серед них: ЗУ «Про благодійну діяльність та благодійні організації», ЗУ «Про гуманітарну допомогу», Питання надання гуманітарної та іншої допомоги цивільному населенню в умовах воєнного стану в Україні (постанова КМУ від 07.03.2022 №220). Також вона пояснила основні цілі благодійної діяльності та за яких умов отримання представниками ОМС не є корупцією.

- Допомога не підпадатиме під дію ст.54 ЗУ «Про запобігання корупції». якщо будуть дотримані такі умови: набувачем благодійної допомоги може бути неприбуткова організація або ТГ, що одержує допомогу від одного чи кількох благодійників для досягнення цілей, визначених Законом №5073 та характеризується безкорисливістю, добровільністю та цільовою спрямованістю, - зазначила радниця.

 

На тему: Отримання благодійної та гуманітарної допомоги

 

Одним із різновидів благодійної допомоги є гуманітарна. Ірина Алєєва, радниця з питань муніципальних фінансів та управління Регіонального офісу «U-LEAD з Європою» у Сумській області, пояснила, що гуманітарна допомога – це цільова адресна безоплатна допомога у грошовій або натуральній формі, у вигляді безповоротної фінансової допомоги або добровільних пожертвувань, або допомога у вигляді виконання робіт, надання послуг, що надається іноземними та вітчизняними донорами із гуманних мотивів отримувачам гуманітарної допомоги.

Отримувач гуманітарної допомоги має бути зареєстрований у спеціальному Єдиному реєстрі.

- Окрім громадських, благодійних та інших організацій, у реєстрі мають зареєструватися і підприємства, установи та організації, що утримуються за рахунок бюджетів, уповноважені ними держустанови та органи місцевого самоврядування. При цьому у період воєнного стану не потребують реєстрації у Єдиному реєстрі обласні, та Київська міська військова адміністрація, як отримувачі ГД, яка відправляється залізницею. Також КМУ може визначати інших отримувачів гумдопомоги, яким не потрібно реєструватися у цьому реєстрі, - розповіла Ірина Алєєва.

Вона зазначила, що обов’язково має бути контроль за цільовим використанням отриманої допомоги. В разі виявлення порушень або фактів продажу гуманітарної допомоги, передбачена кримінальна відповідальність.

Також учасники отримали відповіді на питання чи може ОМС заснувати благодійний фонд для відбудови ураженої війною громади, а також як діяти у випадку, коли допомога надається конкретному органу місцевого самоврядування.

- Громада може створити цільовий фонд на виконання заходів післявоєнного відновлення і розбудови громади. Для цього необхідно затвердити рішенням місцевої ради цільовий фонд громади та відповідне положення. У положенні визначаються джерела та порядок формування цільового фонду, управління та контроль за використанням коштів, - пояснила Олена Савченко, радниця з питань муніципальних фінансів та управління Регіонального офісу «U-LEAD з Європою» у Кіровоградській області.

30.05.2022 - 12:51 | Views: 9169
Як громадам обліковувати гуманітарну та благодійну допомогу - про це розповіли експерти U-LEAD

Tags:

international support war

Source:

Share the news:

Comments:
*To add comment you should be authorized or sign_in
Read more:

27 May 2025

Залучення на місцевому рівні: Програма Polaris підтримує 10 громад для розвитку народовладдя

Залучення на місцевому рівні: Програма Polaris...

Шведсько-українська Програма Polaris «Підтримка багаторівневого врядування в Україні» розпочала реалізацію...

27 May 2025

3 та 4 червня - вебінари на тему використання оновлених підходів до формування місцевої політики та розвитку громад

3 та 4 червня - вебінари на тему використання...

Всеукраїнська асоціація громад та ГО «Інститут громадянського суспільства» проводять два вебінари для посадових осіб...

26 May 2025

Контрольні функції старости – результати дослідження

Контрольні функції старости – результати...

26 травня парламентський Комітет з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального...

26 May 2025

Місцева влада в Україні має досить високий рівень підтримки населення

Місцева влада в Україні має досить високий...

Українці добре обізнані про роботу голови, депутатів та старост в громаді і здебільшого підтримують їхню діяльність....