Подана у звіті інформація дає змогу оцінити рівень підтримки реформи профільної середньої освіти серед різних груп населення, виявити їхні потреби та очікування, а також може слугувати основою для прийняття обґрунтованих рішень, розробки ефективних стратегій впровадження реформи та сприяти налагодженню конструктивному діалогу між усіма зацікавленими сторонами.
Дослідження охопило думки понад 80 тис. респондентів - представників місцевої влади, освітян, батьків та учнів з усіх регіонів України. Метою дослідження було вивчення обізнаності різних цільових аудиторій про реформу профільної середньої освіти, ставлення до ключових аспектів її впровадження та готовності учасників до відповідних змін. Додатково було проаналізовано ставлення респондентів загалом до реформування середньої освіти в Україні відповідно до концепції «Нова українська школа».
У посібнику використано та описано результати опитувань проведених у територіальних громадах різних областей України, а також презентовано напрацювання різних територій щодо просування освітніх змін і трансформацій старшої школи
Цей путівник — узагальнення пілотування моделі Цифрових освітніх центрів як рішень, що допомагають громадам повертати дітей до школи. Це практичний досвід, який можна застосовувати в інших громадах зі схожими умовами.
Порадник містить нормативні засади та практичні поради зі створення центру професійного розвитку педагогічних працівників у громаді, окреслює важливі аспекти та основні кроки цього процесу.
Остання редакція враховує зміни законодавства, що відбулись за останні два роки, зокрема й новий Закону України «Про енергетичну ефективність». Також посібник оновлений з урахуванням нових Державних Будівельних Норм (ДБН) і національних стандартів у сфері управління відходами руйнації, термомодернізації, вимог до укриттів.
Рекомендації підготовлені для надання методичної підтримки працівникам центрів національно-патріотичного виховання стосовно організації діяльності позашкільних гуртків національнопатріотичного спрямування.
Ці методичні матеріали підготовлено з метою запровадження якісного національно-патріотичного виховання в громаді як важливий інструмент роботи з дітьми та молоддю у сфері утвердження української національної та громадянської ідентичності.
Автори посібника рекомендують залучати пожежників, працівників ДСНС, місцеву відповідальну та креативну молодь до проведення активностей у таборі. Саме залучення молоді як волонтерів до літніх таборів створює необхідну атмосферу й стимулює до успіху. Табір отримує користь від енергії, креативності та відданості юних волонтерів, тоді як молодь здобуває цінний досвід, навички та можливості для особистого зростання, які сприяють її загальному розвитку
Посібник поєднує теоретичний матеріал з практичними рекомендаціями, містить посилання на додаткові ресурси, що можуть допомогти громадам у створенні безпечного освітнього середовища.
З посібника можна дізнатися, як краще побудувати навчальні процеси за дистанційної або змішаної форми навчання; які моменти (безпекові, технічні, освітні та психологічні) варто врахувати; як розподілити обов’язки та побудувати графік роботи вчителів; як зробити освітній процес цікавим, а графік – зручним для дітей та освітян; як варто інформувати дітей та батьків про заходи.
Хендбук містить рухливі, психологічні та розвивальні ігри для дітей, вправи на заспокоєння та концентрацію їхньої уваги. У ньому також можна знайти посилання на мобільні застосунки для самостійної роботи учнів та учениць, а також поради щодо активностей для навчання разом із ними – очно або дистанційно. Посібник допоможе вам організувати кіноклуби, читацькі гуртки, майстер-класи, вивчити англійську мову та навіть створити власний подкаст.
Крім того, у посібнику є назви та описи ініціатив та проєктів, з якими школа може укласти постійне або разове партнерство – і організовувати для дітей тренінги на різні теми – від тактичної медицини до мистецтва.
Посібник, розроблений Міністерством розвитку громад, територій та інфраструктури України, допоможе органам місцевого самоврядування як замовникам будівництва розібратись з видами захисних споруд, їх особливостями та перевагами в частині захисних властивостей, об’ємно-планувальних рішень та інженерного забезпечення. Він містить систематизовану практичну інформацію щодо типів укриттів, їх порівняльні характеристики, перелік вимог до основних та додаткових приміщень, інклюзивності.
Це видання підготовлено за результатами проєкту «Зміцнення місцевої економіки та доброго врядування у Жовківській громаді (Львівська область)», що впроваджувався у серпні-жовтні 2022 року громадською організацією «Освіта для успіху» за грантової підтримки Ради Європи в межах діяльності Програми «Децентралізація і реформа публічної адміністрації в Україні». Рекомендації підготовлено за консультаційної підтримки Проєкту Ради Європи «Подальша підтримка розвитку соціальних прав людини в Україні».
Відкриті шкільні коворкінги набувають популярності, актуальність заміни ними навчальних майстерень не викликає сумнівів у тих, хто вже пройшов цей шлях. І таку заміну здійснюють не лише заклади загальної середньої освіти, а й заклади спеціальної освіти. Представлені методичні рекомендації стануть в пригоді тим, хто прагне створити у закладах спеціальної освіти кращі умови для учнів з особливими освітніми потребами (далі - ООП) у навчальному, реабілітаційному та профорієнтаційному процесах.
Серед країн Східної Європи реформи місцевого самоврядування, що супроводжуються змінами в освіті, - не поодиноке явище. У цій інформаційній довідці аналітики Центру спільних дій зібрали приклади того, як європейські муніципалітети вдавалися до реорганізації шкільної мережі та ліквідації освітніх закладів. Аби в подальшому надавати якісніші освітні послуги та оптимізувати бюджетні витрати на освіту.
Для порівняння обрали чотири країни, які територіально та історично близькі до України. Це Польща, Естонія, Литва та Латвія. Залежно від демографічних особливостей, розподілу владних повноважень та рівня автономії навчальних закладів, кожна з цих країн обрала свій підхід до розв’язання проблеми неефективності шкільної мережі
Порадник допоможе організаторам літнього відпочинку дітей при закладах освіти зробити літні канікули незабутніми для всіх дітей громади. Так, у ньому детально описують особливості організації дозвілля для дітей в громадах, враховуючи ситуацію в Україні. Експерти наголошують, що зараз важливо створити всі умови, щоб діти різного віку змогли цікаво та весело провести літні дні, дізнатися більше про свою країну, її історію, культуру та звичаї, краще зрозуміти, як влаштоване життя в громаді, де вони проживають, знайти нових друзів з різних куточків нашої країни.
Порадник розробили в межах кампанії DECIDE Summer Clubs «Ми вдома – в Україні». Головна ідея ініціативи – активне і змістовне дозвілля з фокусом на демократію та права людини, психологічна підтримка та широкі можливості для розвитку дітей.
Рекомендації для комплексної модернізації та технологічного переоснащення харчоблоку середньої загальноосвітньої школи в основі яких лежить сучасний технологічний процес, що забезпечує дотримання норм HACCP та приготування якісної і безпечної їжі в асортименті.
Дані рекомендації є універсальними та мають істотне значення, задля досягнення стандартизації модернізування харчоблоків освітніх закладів на державному рівні.
Методичні рекомендації розроблені в рамках проєкту «Просування енергоефективності та імплементації Директиви ЄС про енергоефективність в Україні», що виконується GIZ.
Викладений матеріал стосується лише 1-го типу закладів освіти, що забезпечують здобуття загальної середньої освіти: початкова школа, гімназія, ліцей.
У посібнику:
- Загальні рекомендації до комплектації спортивних споруд
- Благоустрій території спортивних споруд
- Функціональні зони
- Безбар’єрність простору
- Дитячі майданчики
У посібнику:
- Загальні вимоги до зовнішнього оформлення закладів дошкільної освіти
- Енергомодернізація та теплозбереження
- Безбар’єрний простір у закладах дошкільної освіти
- Безпека у використанні
- Набір приміщень у ЗДО (вимоги та приклади оформлення)
- Благоустрій території ЗДО
У посібнику:
- Вимоги до ділянки та території загальноосвітніх шкіл
- Обов’язкові вимоги загальнодоступності та зовнішнього оформлення
- Вимоги до приміщень закладу
- Окремі вимоги до мереж та енергозбереження будівлі