8 правил кризових комунікацій – поради для місцевого самоврядування

Люди потребують правдивої та відвертої інформації у своїх громадах. Як керівництву громад комунікувати ефективно – розповіла Лариса Мудрак, президентка Win Win Communications, партнерка з розвитку FBN Україна.

ВИБУДОВУЙТЕ ДОВІРУ, залучайте людей до ваших дій і ваших рішень. Для цього всі соціальні мережі, усі соціальні зв’язки повинні працювати для вас. Ваша щоденна поява у живому форматі (сьогодні це відео) вибудовує глибокий рівень довіри. Адже люди зараз, як ніколи, потребують інформації – що робити, як їм поводитися, де шукати достовірну інформацію.

КОМУНІКУЙТЕ СИСТЕМНО. Очільники громад повинні мати «аптечку комунікацій» – план дій і ланцюжок комунікацій. Ви маєте знати, як, з ким, якими спільнотами в першу чергу комунікувати.

ГОВОРІТЬ ПРАВДУ. Говоріть про ситуацію правду: що ви встигли, а що не встигли зробити. Зараз дуже високий запит на інформацію. Соцмережі, телефони, імейли, чати – все це лідери мають використовувати. 

ВИСЛОВЛЮЙТЕ ЕМОЦІЇ. Погані новини повідомляти також треба, але намагайтеся повідомляти їх за один раз і коротко, а головне – будьте емфатичними, висловлюйте свої емоції, співчуття, жаль. А також – висловлюйте оптимізм. Зараз люди цього потребують найбільше. Криза і карантин демонструють, що все напускне минає, а справжність виходить на перший план. 

ПОКАЗУЙТЕ ПОЗИТИВНЕ НАЛАШТУВАННЯ. Зараз важливе тверезе, спокійне прийняття реальності, глибоке переконання, що «і це мине» і життя переможе. Лідери повинні залишатися лідерами, і показувати нові шляхи і нові підходи. Зараз, як ніколи, важлива ваша моральна позиція, ваш оптимізм і ваша впевненість. Ви маєте бути для людей прикладом – лідером, який надихає. 

РОЗПОВІДАЙТЕ ПРО СТАН ПОДІЙ У КРАЇНІ. Люди потребують інформації і про загальні ризики у країні. Важливо розуміти, скільки у нас хворих; що відбувається із допомогою, із медициною; як надають допомогу тим, хто захворів; як відправляють додому тих, хто одужав, скільки їх; як доправляють додому тих, хто прибуває з-за кордону. Це головний меседж країни, про який мають знати люди.

СПІЛКУЙТЕСЯ З ЛЮДЬМИ. Не забувайте, що ваша задача – моніторити ситуацію в регіонах і думати, що і як відбувається. Це ви можете дізнаватися від людей. Тому спілкування з громадою різними комунікаційними шляхами – обов’язкове.

ПРОДУМУЙТЕ ПЛАН ВИХОДУ З КАРАНТИНУ. Ще один принцип, дуже важливий для лідерів: криза закінчиться, карантин закінчиться, і до цього треба готуватися вже. Треба думати і планувати, як повертатися до нормального плину життя. І цей перехід повинен бути дуже плавним. Створюйте план дій вже зараз, продумуйте поетапний вихід з карантину. 

За матеріалами виступу Лариси Мудрак, президентки Win Win Communications, партнерки з розвитку FBN Україна, під час міжнародної онлайн-конференції “Громади в умовах карантину: міжнародний та закордонний досвід”.

Більше тез експертів та про боротьбу з пандемією у різних країнах світу читайте  за лінком http://decentralization.uacrisis.org/quarantine

Теги:

коронавірус

Джерело:

Український кризовий медіа-центр

Читайте також:

24 березня 2025

Аналіз виконання місцевих бюджетів за 2024 рік

Аналіз виконання місцевих бюджетів за 2024 рік

Експерт шведсько-української програми Polaris «Підтримка багаторівневого врядування в Україні» Ігор Онищук підготував...

24 березня 2025

26 березня - круглий стіл: «Наука, дані та інновації для відновлення, євроінтеграції та сталого розвитку громад»

26 березня - круглий стіл: «Наука, дані та...

Сучасні виклики відновлення та розвитку територіальних громад вимагають науково обґрунтованих рішень, заснованих на...

24 березня 2025

З’явився новий законопроєкт про переформатування місцевих державних адміністрацій в органи префектурного типу

З’явився новий законопроєкт про...

У Верховній Раді України група народних депутатів зареєструвала законопроєкт №13124 від 20.03.2025 року про внесення...

24 березня 2025

53% людей в Україні очікують змін на краще у своїй громаді – результати дослідження

53% людей в Україні очікують змін на краще у...

Населення України адаптується до реалій війни і, попри небезпеки та втрати, зберігає обережний оптимізм. Від...