2 грудня у Житомирі відбулося громадське обговорення реформи профільної середньої освіти.
У заході взяли участь понад 180 учасників, зокрема представники ОВА, голови громад та їхні заступники, освітні управлінці та представники закладів освіти професійного спрямування.
Житомирщина стала 18 регіоном України, у якому відбуваються громадські обговорення реформи профільної середньої освіти із засновниками закладів освіти. Захід організовано Міністерством освіти і науки України у партнерстві зі Швейцарсько-українським проєктом DECIDE та Житомирською ОВА.
На Житомирщині 38,5 тисяч учнів, які будуть здобувати профільну середню освіту у старшій школі. З огляду на це, область затвердила план перспективної мережі закладів, яка налічує 65 академічних ліцеїв та 35 професійних коледжів. Однак цей план може бути скоригований у майбутньому відповідно до потреб регіону та демографічної ситуації, щоб забезпечити створення такої мережі закладів освіти, у якій буде забезпечуватися вибір профілів
За результатами обговорення 77% учасників зазначили, що готові утворити академічний ліцей на умовах співробітництва, якщо не зможуть мати власного ліцею, а 95% учасників готові до такої співпраці за умови, якщо зможуть мати власний академічний ліцей.
Водночас 40% опитаних зазначили, що правила впровадження реформи профільної середньої освіти після заходу стали більш зрозумілими.
Дмитро Завгородній, заступник міністра освіти і науки України, наголосив на важливості відходу від стандартних профілів і розвитку нових, сучасних напрямів, таких як біотехнології, інженерія:
«Основна мета реформи — забезпечити якісну освіту, яка відповідає європейським стандартам. Якість у цій реформі означає не лише високий рівень освітніх програм, а й широкий вибір профілів та курсів. Різноманіття вибору — це ознака якісної школи, а якість цього вибору забезпечується сучасними програмами, професійними вчителями та необхідним обладнанням для поглибленого вивчення предметів. Наприклад, щоб забезпечити якісне викладання фізики, потрібен кваліфікований учитель, який забезпечений достатнім навантаженням і сучасними навчальними матеріалами.
Це можливо лише у великих ліцеях зі значною кількістю учнів, де можна формувати групи для вивчення різних профілів і курсів. Ми маємо перейти від традиційних профілів, як-от математстаричний чи мовний, до нових сучасних напрямів, таких як біотехнологічний, інженерний чи кібернетичний, щоб максимально розкрити потенціал наших учнів».
Наталія Арендарчук, заступниця начальника Житомирської обласної військової адміністрації підкреслила, що діалог із громадами є ключовим для ефективного впровадження реформи та адаптації освітньої мережі до потреб регіону.
«Ми беремо участь у важливому діалозі про майбутнє освіти. Перед нами масштабні виклики, які стосуються не лише якості освіти, але й забезпечення безпеки учнів. Реформа старшої школи, розпочата ще до війни, має на меті створити сучасну й ефективну освітню систему.
Важливо забезпечити доступність освіти. Цього року за кошти освітньої субвенції та цільової дотації ми придбали 20 шкільних автобусів для організації довезення учнів.
Цей захід є ще одним важливим етапом для коригування плану освітньої мережі, і діалог між громадами та освітянами дозволить реалізувати реформу максимально ефективно».
Валентина Полторак, менеджерка Проєкту DECIDE, підкреслила важливість громадських обговорень у процесі впровадження реформи профільної середньої освіти. Вона відзначила активну участь громад та високий рівень підтримки реформи в регіонах, що створює передумови для ухвалення ефективних рішень і забезпечення надання якісних освітніх послуг.
«Проєкт DECIDE забезпечує для уряду і громад діалогову платформу, яка дозволяє обговорити умови впровадження реформи старшої школи з врахуванням реальної ситуації на місцях.
Разом із КМІС ми провели соціологічне опитування, яке показало високий рівень підтримки реформи в усіх регіонах. Зокрема, на Житомирщині до 80% голів громад, управлінців освітою, керівників закладів освіти, батьків і учнів підтримують реформу. Тобто ідеї реформи цілком зрозумілі і на часі навіть попри війну. Я впевнена, що завдяки таким обговоренням, до яких сьогодні долучаються засновники майбутніх академічних ліцеїв та закладів освіти професійного спрямування буде затверджено дійсно спроможну мережу, яка дозволить забезпечити доступ до якісної освіти для кожної дитини в Україні».
Громадські обговорення — це важлива платформа для ухвалення виважених рішень, яка дозволяє врахувати потреби кожної громади та створити ефективну мережу закладів освіти. Цього року Міністерство освіти і науки України у співпраці з ОВА та у партнерстві зі Швейцарсько-українським проєктом DECIDE провело обговорення реформи у 18 регіонах. У заходах взяли участь понад 2200 учасників, зокрема представники близько 1000 громад.
Наступного року заплановано продовжити цей важливий діалог у регіонах.
Більше про реформу — на profilna.mon.gov.ua та у секторальній рубриці порталу "Децнтралізація".
Attached images:
Tags:
high school DECIDE: High School education
Область:
Житомирська областьSource:
Проєкт DECIDE
18 December 2024
Програма Polaris запрошує громади до партнерства за напрямом «Відновлення на місцевому рівні»
Програма Polaris запрошує громади до...
Шведсько-українська Програма Polaris «Підтримка багаторівневого врядування в Україні» запрошує громади до партнерства...
18 December 2024
Освітній маркер: що нового в освіті за листопад
Освітній маркер: що нового в освіті за листопад
У новому випуску «Освітнього маркера» від Швейцарсько-українського проєкту DECIDE - дайджест подій та рішень...
18 December 2024
Практичні інструменти для відновлення даних про майно – матеріали тренінгу
Практичні інструменти для відновлення даних про...
17 грудня команда Проєкту SOERA провела тренінг «Відновлення втраченої інформації та документів про майно...
18 December 2024
Законодавчі ініціативи для місцевого самоврядування у 2024-2025 роках. Що зроблено і що заплановано?
Законодавчі ініціативи для місцевого...
Питання відновлення і розвитку громад а також впровадження подальших законодавчих та інших змін, які передбачає...