За останні 2 роки завдяки створенню Державного дорожнього фонду, 35% якого йдуть на відновлення мережі доріг місцевого значення, вдалося відновити більше автомобільних доріг місцевого значення, аніж було відновлено впродовж восьми років до цього.
Такі дані навела заступник Міністра інфраструктури України з питань європейської інтеграції Наталія Форсюк в ході онлайн-конференції «Перспективи розвитку дорожнього господарства в Україні».
За її словами, якщо протягом 2010-2017 року в Україні щороку ремонтувалося 0,5-17 км місцевих доріг в кожній області, починаючи з 2018, цей усереднений показник становить 40-45 км, а у 2020, згідно з планом, його планується збільшити майже вдвічі – до 77 км.
Проте, не дивлячись на ритмічне зростання обсягів виконання робіт, обсяг фінансування територіальних дорожніх фондів й досі є недостатнім для відновлення всієї протяжності мережі місцевих доріг та реалізації масштабних проєктів розвитку інфраструктури в регіонах.
«Частково вирішити це питання можливо за рахунок додаткових фінансових ресурсів, у тому числі низьковідсоткових кредитів міжнародних фінансових організацій», – наголосила Наталія Форсюк, додавши, що постійні партнери України – Європейський банк реконструкцій та розвитку, а також Європейський інвестиційний банк, які вже давно реалізовують інфраструктурні проєкти на автомобільних дорогах загального користування державного значення, вже висловили свою готовність до надання фінансування обласним державним адміністраціям для відновлення та покращення мережі місцевих доріг.
За її словами, чинним законодавством передбачена можливість залучення місцевих зовнішніх запозичень для виконання ремонтно-будівельних робіт на автомобільних дорогах загального користування місцевого значення та комунальної власності, проте жорстко обмежено можливість спрямування коштів територіальних дорожніх фондів – виключно на обслуговування місцевого боргу й у розмірі не більше 10%.
«Непрогнозованність наповнення місцевих бюджетів, за рахунок яких органи місцевого самоврядування мають здійснювати погашення зовнішнього боргу, а також обмеження щодо використання коштів субвенції з Державного бюджету гальмують процес», – наголосила заступник Міністра.
Для вирішення цього питання Міністерство інфраструктури України вже розробило відповідні зміни до Бюджетного кодексу України та Закону України «Про джерела фінансування дорожнього господарства України».
Відповідно до змін, місцева влада отримає можливість спрямовувати кошти територіальних дорожніх фондів для погашення не лише витрат з обслуговування місцевого боргу, а й тіла кредиту, залученого для виконання ремонтно-будівельних робіт на автомобільних дорогах загального користування місцевого значення, вулиць і доріг комунальної власності у розмірі до 50% від обсягу отриманої субвенції.
«У такий спосіб органи місцевого самоврядування зможуть гарантувати міжнародним фінансовим організаціям вчасне та повне погашення виплат за місцевими зовнішніми запозиченнями й водночас модернізувати інфраструктуру свого регіону у відповідності до європейських стандартів», – підсумувала вона.
24 грудня 2024
Світло Різдва та місія безбар’єрності: історія Івана Космини
Світло Різдва та місія безбар’єрності: історія...
Чи не єдиний в Україні штатний радник міського голови з питань безбар’єрності Іван Космина працює у місті Чортків...
24 грудня 2024
Громада на всі 100: як Шевченківська громада...
10 листопада завершилося голосування та вибір 40 фіналістів серед територіальних громад, які подалися на конкурс...
24 грудня 2024
Складання річної фінансової звітності за 2024...
На початку 2025 року розпорядники коштів місцевих бюджетів традиційно складатимуть річну фінансову звітність за 2024...
24 грудня 2024
Мінрозвитку ініціювало серію дискусій щодо стратегічного розвитку громад та регіонів
Мінрозвитку ініціювало серію дискусій щодо...
Міністерство розвитку громад та територій України об’єднало понад 500 представників влади, експертів та громадськості...