Чітке розмежування повноважень у сфері освіти між органами місцевого самоврядування всіх рівнів та органами виконавчої влади – складова частина підготовки нових редакцій законів про місцеве самоврядування в Україні та про місцеві державні адміністрації. Саме тому Мінрегіон у тісній співпраці з Міністерством освіти і науки України, галузевими експертами і представниками асоціацій органів місцевого самоврядування проводить тематичні консультації.
Сьогодні в рамках відеоконференції щодо розподілу повноважень за участі заступника Міністра розвитку громад та територій В’ячеслава Негоди та в.о. Міністра освіти і науки Любомири Мандзій, представників Міністерства фінансів, сторони обговорили пропозиції, підготовлені Офісом підтримки реформ при Мінрегіоні. Пропозиції спираються на аналіз чинного бюджетного та галузевого законодавства, що регулює діяльність місцевого самоврядування та місцевої виконавчої влади.
Експерт з питань освіти Офісу підтримки реформ при Мінрегіоні Сергій Дятленко наголосив на важливості на цьому етапі узгодити базовий пакет реєстру повноважень (власних, закріплених, переданих) в галузі шкільної, професійної та вищої освіти між різними рівнями органів місцевого самоврядування. Робота ведеться також над усуненням дублювання норм та прогалин в законодавстві. Решту, за його словами, деталі, вони важливі і їх узгодження – наступний крок.
Окрему увагу під час сьогоднішніх консультацій приділили обговоренню питання фінансування профтехосвіти. Ключова пропозиція – передати таке фінансування виключно на обласний рівень (на сьогодні ПТУ фінансуються з обласних бюджетів та бюджетів міст обласних центрів).
За словами Сергія Дятленка, повноваження у сфері повної загальної середньої освіти необхідно привести у відповідність до нового Закону «Про повну загальну середню освіту» та розмежувати фінансування закладів за рівнями місцевих бюджетів.
Опіку над мистецькою освітою (школами естетичного виховання) пропонується передати галузі культури.
Фінансування підвищення кваліфікації педпрацівників пропонується здійснювати лише з обласного бюджету (відповідно до ст.66 Закону «Про освіту»).
Такі широкі консультації щодо розподілу повноважень у сфері освіти були першими. В найближчі тижні, за словами В’ячеслава Негоди, вони продовжаться. Він наголосив, що проектні норми щодо повноважень у всіх сферах повинні бути готові до початку формування бюджету на 2021 рік.
«З розподілом повноважень потребуватимуть змін Податковий та Бюджетний кодекси. Повноваження мають бути фінансово забезпечені. Тому важливо встигнути завершити консультації і підготувати нові редакції законів до початку бюджетного процесу», - наголосив В’ячеслав Негода.
Паралельно тривають консультації з галузевими міністерствами щодо повноважень у сферах охорони здоров’я, соціального захисту населення, фізичної культури і спорту, культури і мистецтва, ЖКГ, благоустрою, містобудування і архітектури, будівництва та розвитку інфраструктури.
Відеоконференція відбулася за сприяння Швейцарсько-українського проекту «Підтримка децентралізації в Україні» DESPRO. В ній взяли участь близько 60 учасників – представники галузевих міністерств, народні депутати, представники асоціацій органів місцевого самоврядування, експерти.
Теги:
освіта Сергій Дятленко В'ячеслав Негода
Джерело:
Прес-центр ініціативи «Децентралізація»
Поділитися новиною:
20 листопада 2024
Аналіз місцевих бюджетів за 9 місяців 2024...
Автор: Ігор Онищук, експерт шведсько-української програми Polaris «Підтримка багаторівневого врядування в...
19 листопада 2024
Державний бюджет на 2025 рік ухвалений: які ресурси матиме місцеве самоврядування
Державний бюджет на 2025 рік ухвалений: які...
19 листопада Верховна Рада України ухвалила в цілому Закон України «Про Державний бюджет України на 2025 рік»....
19 листопада 2024
В’ячеслав Негода про соцдослідження...
«77% українців підтримують реформу місцевого самоврядування навіть у складні часи. Це не лише підтверджує...
19 листопада 2024
Підтримка населенням децентралізації...
Реформа місцевого самоврядування та територіальної організації влади (децентралізація) має стабільно високий рівень...