Особливості місцевого самоврядування на території Донбасу не надають місцевій владі додаткових повноважень, - експерт
«Коли мова йде про особливості здійснення місцевого самоврядування в окремих районах Донецької та Луганської областей в контексті змін до Конституції України, то громадяни повинні знати, що це стосується системи контролю за органами місцевого самоврядування на цій території, а не наділення їх додатковими повноваженнями».
На цьому наголосив директор ГО «Інститут розвитку територій», один із авторів реформи місцевого самоврядування та територіальної організації влади в Україні Юрій Ганущак на зустрічі з представниками регіональних Офісів реформ.
За його словами, існує необхідність конституційного врегулювання запровадження інституту військово-цивільної адміністрації шляхом внесення відповідних змін до Конституції. Тому, пояснює, п. 8. розділу «Прикінцеві та перехідні положення» Проекту Закону «Про внесення змін до Конституції України (щодо децентралізації влади) говорить про те, що «Особливості здійснення місцевого самоврядування в окремих районах Донецької і Луганської областей визначаються окремим законом».
«Існує об’єктивна потреба посиленого контролю за діями та рішеннями органів місцевого самоврядування в цих областях. Повноваження місцевих органів влади є і будуть однаковими по всій країні, в тому числі і на території Донецької та Луганської областей, але там, зважаючи на ситуацію, що склалася, різняться методи контролю за їх здійсненням зі сторони держави», - наголосив експерт.
Він повідомив, що одразу після прийняття змін до Конституції України в частині децентралізації влади, має бути підготовлений законопроект «Про особливості здійснення місцевого самоврядування в Донецькій та Луганській областях». У цьому документі, пропонує експерт, територію Луганської та Донецької областей слід умовно розділити на 4 зони за рівнем ризиків проявів сепаратизму, в яких можуть брати участь органи місцевого самоврядування (ОМС):
- 1 зона - території, де ризики низькі;
- 2 зона - території, де високі ризики ворожого інформаційного впливу;
- 3 зона – території, де високі ризики для безпеки виборних осіб;
- 4 зона – території, які не контролюються державними органами.
Такі зони, за словами Юрія Ганущака, мають встановлюватися актом Президента на підставі рішення РНБО (із визначенням такого порядку в законі). По кожній із названих зон мають бути чітко виписані і закріплені контрольні функції

Tags:
Source:
Прес-центр ініціативи «Децентралізація влади»

Share the news:
22 May 2025
Вакансія! Експерта/ка з розробки результаторієнтованих та людиноцентричних політик
Вакансія! Експерта/ка з розробки...
Проєкт «Відновлення для всіх» (RFA) шукає Експерта/ку з розробки результаторієнтованих та людиноцентричних політик,...
22 May 2025
Наш досвід — прецедент для нової європейської політики цивільного захисту, - Олексій Рябикін
Наш досвід — прецедент для нової європейської...
21 травня заступник Міністра розвитку громад та територій України Олексій Рябикін взяв участь у міжнародному Форумі з...
22 May 2025
Ukraine and Sweden launch 11 new municipal partnerships
Ukraine and Sweden launch 11 new municipal...
On May 20-21, Sweden hosted the Second Swedish-Ukrainian Forum on Municipal Partnerships. Two agreements was signed...
22 May 2025
23 травня - П’ятниця із Cities4Cities:...
Що спільного між підходами Європейського Союзу та новою державною системою управління публічними інвестиціями в...