У Фастові відбулися публічні слухання щодо реформування середньої освіти
В місті Фастів відбулися публічні слухання «Реформа середньої освіти у партнерстві з місцевим самоврядуванням». Захід організовано виконавчим комітетом Фастівської міської ради разом із громадською організацією «Інститут громадянського суспільства» за підтримки Міністерства освіти України.
На захід були запрошені керівники міста та району – міський голова Михайло Нетяжук, заступник міського голови з гуманітарних питань Олена Давиденко, перший заступник голови Фастівської РДА Лариса Скрипак, заступник голови Фастівської райради Володимир Куценко, а також сільські голови сіл Фастівського району, представники від Київської області – очільники відділів освіти та директори опорних шкіл.
Публічні слухання пройшли за активної участі заступника Міністра освіти і науки України Павла Хобзея та директора департаменту освіти і науки Київської обласної державної адміністрації Віри Рогової.
Павло Хобзей розповів присутнім про реформи місцевого самоврядування та реформи середньої освіти, а також окреслив виклики та можливості для нових громад. А ще наголосив, що особлива увага в системі освіти сьогодні має приділятися саме якості освітніх послуг, а також впровадженню нових компетентнісних підходів в системі освітньої галузі. Багато йшлося і про реформу самої школи як такої, про необхідність створення опорних шкіл та їх філій, а також формування «старшої школи» як окремого спеціалізованого освітнього інституту (на кшталт коледжу), куди потраплятимуть не усі учні і лише після здачі певних іспитів. Доповідь заступника Міністра освіти і науки України не залишилася поза увагою присутніх: Павлу Хобзею задавали питання, зокрема, стосовно технічних особливостей та матеріальних ресурсів для реалізації реформи середньої освіти в країні.
Віра Рогова наголосила на тому, що в Київській області на виконання концепції нової української школи створена і своя концепція розвитку освіти області, а також говорила про те, що кожен керівник освітнього закладу повинен бути в першу чергу менеджером, управлінцем.
Айдер Сейтосманов, експерт шведсько-українського проекту «Підтримка децентралізації в Україні» під час свого виступу зосередився на необхідності реформи управлінського освітнього органу – фокусації усіх управлінських функцій в одній структурі. За його словами, саме це повинно вирішити важливе на сьогодні питання оптимізації шкільної мережі. А також наголосив, що сьогодні вже функціонують регіональні консультативні пункти з даного питання та розробляється он-лайн консультативний центр, який буде доступний усім бажаючим.
Цікавим для обговорень був блок доповідачів – експертів стосовно досвіду регіонів у впровадженні реформи середньої освіти. Зосереджена тут увага була саме на створенні та функціонуванні опорних шкіл та реалізації процесів децентралізації на місцях.
За завершення публічних слухань заступник Міністра освіти і науки України Павло Хобзей наголосив на тому, що неможливо створити єдину структуру реформування освіти в певному регіоні чи для певної громади, усі ці процеси унікальні та індивідуальні. Головна задача Міністерства – корегувати та направляти громади, а також давати певні рекомендації, які допоможуть громадам бути унікальними та створити свій особливий «освітній продукт».
Share the news:
28 May 2025
П'ять рішень, що мають покращити фінансову спроможність громад та збалансувати розвиток територій
П'ять рішень, що мають покращити фінансову...
Народний депутат України Віталій Безгін поділився думками про те, які п'ять рішень має ухвалити Парламент, щоб...
28 May 2025
Попри війну, 64% людей в Україні вважають свій населений пункт безпечним
Попри війну, 64% людей в Україні вважають свій...
Попри постійні російські обстріли майже усіх українських регіонів, більшість людей в Україні вважають свій населений...
28 May 2025
Доброчесність в органах місцевого самоврядування: презентовано дослідження
Доброчесність в органах місцевого...
Майже 9 тисяч представників органів місцевого самоврядування зі всіх областей України взяли участь у дослідженні...
28 May 2025
До кінця року буде побудовано близько 200 підземних шкіл, – Олексій Кулеба
До кінця року буде побудовано близько 200...
Під час форуму «Освіта нової України» Віцепрем’єр-міністр з відновлення України — Міністр розвитку громад та...