28 квітня 2025
Децентралізація

У Фастові відбулися публічні слухання щодо реформування середньої освіти

В місті Фастів відбулися публічні слухання «Реформа середньої освіти у партнерстві з місцевим самоврядуванням». Захід організовано виконавчим комітетом Фастівської міської ради разом із громадською організацією «Інститут громадянського суспільства» за підтримки Міністерства освіти України.

На захід були запрошені керівники міста та району – міський голова Михайло Нетяжук, заступник міського голови з гуманітарних питань Олена Давиденко, перший заступник голови Фастівської РДА Лариса Скрипак, заступник голови Фастівської райради Володимир Куценко, а також сільські голови сіл Фастівського району, представники від Київської області – очільники відділів освіти та директори опорних шкіл.

Публічні слухання пройшли за активної участі заступника Міністра освіти і науки України Павла Хобзея та директора департаменту освіти і науки Київської обласної державної адміністрації Віри Рогової.

Павло Хобзей  розповів присутнім про реформи місцевого самоврядування та реформи середньої освіти, а також окреслив виклики та можливості для нових громад. А ще наголосив, що особлива увага  в системі освіти сьогодні має приділятися саме якості освітніх послуг, а також впровадженню нових компетентнісних підходів в системі освітньої галузі. Багато йшлося і про реформу самої школи як такої, про необхідність створення опорних шкіл та їх філій, а  також формування «старшої школи» як окремого спеціалізованого освітнього інституту (на кшталт коледжу), куди потраплятимуть не усі учні і лише після здачі певних іспитів. Доповідь заступника Міністра освіти і науки України не залишилася поза увагою присутніх: Павлу Хобзею задавали питання, зокрема, стосовно технічних особливостей та матеріальних ресурсів для реалізації реформи середньої освіти в країні.

Віра Рогова наголосила на тому, що в Київській області на виконання концепції нової української школи створена і своя концепція розвитку освіти області, а також говорила про те, що кожен керівник освітнього закладу повинен бути в першу чергу менеджером, управлінцем.

Айдер Сейтосманов, експерт шведсько-українського проекту «Підтримка децентралізації в Україні» під час свого виступу зосередився на необхідності реформи управлінського освітнього органу – фокусації усіх управлінських функцій в одній структурі. За його словами, саме це повинно вирішити важливе на сьогодні питання оптимізації шкільної мережі. А також наголосив, що сьогодні вже функціонують регіональні консультативні пункти з даного питання та розробляється он-лайн консультативний центр, який буде доступний усім бажаючим.

Цікавим для обговорень був блок доповідачів – експертів стосовно досвіду регіонів у впровадженні реформи середньої освіти. Зосереджена тут увага була саме на створенні та функціонуванні опорних шкіл та реалізації процесів децентралізації на місцях.

За завершення публічних слухань заступник Міністра освіти і науки України Павло Хобзей наголосив на тому, що неможливо створити єдину структуру реформування освіти в певному регіоні чи для певної громади, усі ці процеси унікальні та індивідуальні. Головна задача Міністерства – корегувати та направляти громади, а також давати певні рекомендації, які допоможуть громадам бути унікальними та створити свій особливий «освітній продукт».

Область:

Київська область

Джерело:

Сайт Київської ОДА

Поділитися новиною:

Коментарі:
*Щоб додати коментар, будь ласка зареєструйтесь або увійдіть
Читайте також:

28 квітня 2025

Що передбачає новий законопроєкт «Про професійну освіту» - інфографіка

Що передбачає новий законопроєкт «Про...

Експерти Швейцарського-українського проєкту DECIDE підготували інфографіку з відповідями на такі запитання: Що...

28 квітня 2025

30 квітня - вебінар «Яким має бути інклюзивний та безбар'єрний заклад освіти»

30 квітня - вебінар «Яким має бути інклюзивний...

30 квітня о 12:00 розпочнеться вебінар від Швейцарського-українського проєкту DECIDE «Яким має бути інклюзивний та...

28 квітня 2025

Як Україні виконати вимоги вступу до ЄС у сфері регіональної політики: стратегічні рекомендації

Як Україні виконати вимоги вступу до ЄС у сфері...

Міжнародні експерти Програми «U-LEAD з Європою» підготували підсумковий аналітичний документ «Як виконати вимоги...

27 квітня 2025

Міжнародне партнерство територіальних громад України: дані моніторингу Мінрозвитку

Міжнародне партнерство територіальних громад...

За даними Міністерства розвитку громад та територій України, станом на 1 квітня 2025 року українські територіальні...