Держгеокадастр відновлює реалізацію пілотного проекту щодо внесення до ДЗК відомостей про земельні ділянки сертифікованими інженерами-землевпорядниками в умовах воєнного стану
Держгеокадастр відновлює реалізацію пілотного проекту щодо внесення до ДЗК відомостей про земельні ділянки сертифікованими інженерами-землевпорядниками в умовах воєнного стану

25 липня 2023 року Кабінет Міністрів України прийняв постанову №766, якою відновив реалізацію пілотного проекту щодо внесення до Державного земельного кадастру відомостей про земельні ділянки сертификованими інженерами-землевпорядниками в умовах воєнного стану (далі – Пілотний проект). Проект постанови був розроблений Держгеокадастром.


У повідомленні Держгеокадастру йдеться, що відповідно до постанови:

  • впроваджується можливість стажування сертифікованих інженерів-землевпорядників у сертифікованих інженерів-землевпорядників, які вже беруть участь у Пілотному проекті (передбачено Державною антикорупційною програмою Держгеокадастру на 2023-2025 роки);
  • впроваджується процедура реагування на випадки виявлення порушень вимог законодавства сертифікованими інженерами землевпорядниками, включеними до переліку в межах Пілотного проекту.

Задля відкритості та доступності інформації про учасників Пілотного проекту, оперативного реагування на відповідні зміни Держгеокадастр формуватиме перелік сертифікованих інженерів-землевпорядників, які в умовах воєнного стану здійснюють визначені повноваження, зокрема в межах адміністративно-територіальних одиниць, що не належать до територій, де ведуться активні бойові дії або тимчасово окупованих.

Постанова №766 визначає особливості реалізації Пілотного проекту та запроваджує додаткові вимоги до його учасників - зокрема, деталізується процедура подання документів для отримання доступу сертифікованими інженерами-землевпорядниками до Державного земельного кадастру.

При поданні сертифікованими інженерами-землевпорядниками документів для участі у Пілотному проекті буде здійснюватися перевіркаїх відповідності додатковим критеріям, зокрема:

  • стаж роботи сертифікованого інженера-землевпорядника має становити не менше двох років;
  • відсутність прийнятих Держгеокадастром рішень про позбавлення, анулювання, зупинення дії кваліфікаційного сертифіката сертифікованого інженера-землевпорядника,
  • середня кількість розроблених та поданих на внесення до Державного земельного кадастру документацій із землеустрою сертифікованим інженером-землевпорядником протягом останніх трьох років (за винятком документацій із землеустрою, розроблених та поданих протягом періоду воєнного стану) має становити не менше ніж 100 документацій із землеустрою на рік.

Додатково запроваджується критерій щодо вимог до автоматизованого робочого місця сертифікованого інженера-землевпорядника як користувача Державного земельного кадастру, а саме наявність статичної ІР-адреси пристрою, з якого сертифікований інженер-землевпорядник здійснює повноваження.

Постанова №766 набирає чинності через місяць з дня її опублікування і діє до припинення або скасування воєнного стану в Україні та протягом місяця з дня його припинення або скасування, але не пізніше ніж до З1 грудня 2023 року.

Варто звернути увагу, що технічну можливість відновлення Пілотного проекту буде забезпечено в місячний строк з дня опублікування цього документа.

На думку Віктора Тимощука, заступника голови Правління Центру політико-правових реформ, експеримент, потребує прискіпливої уваги.

«Україна мала вкрай негативний досвід з напівприватизацією-комерціалізацією у інших сферах. Так, 2016-2019 роках реєстрацію нерухомості та бізнесу здійснювали також «акредитовані суб’єкти» (державні та комунальні підприємства / БТІ з певними вимогами). За повідомленнями міністрів юстиції, понад 90% рейдерства робилося саме через ці ДП та КП», - зазначив експерт.

На його думку, ризики з інженерами-землевпорядниками полягають у тому ж, що й з «акредитованими суб’єктами». Тобто право державної реєстрації земельних ділянок отримують суб’єкти, що не є статутними органами влади, публічними службовцями.

«Тож постають передусім питання відповідальності і правонаступництва. Адже ці інженери працюють як суб’єкти господарювання. Але, мабуть, фахівці (в Уряді, Мінагрополітики, Держгеокадастрі, Мін’юсті) знають, що роблять», - сказав Віктор Тимощук.

За словами експерта, постає і третє питання - а де органи місцевого самоврядування?

«Чому для суб’єктів господарювання відкрили можливості реєструвати земельні ділянки, працювати в ДЗК, а органам місцевого самоврядування таких «пілотів» та повноважень не пропонують? Адже багато громад цілком могли б укомплектувати такі підрозділи і в себе та забезпечувати своїх мешканців цими послугами. Дивіться Постанову КМУ №1428 від 2021року (зі змінами)», - зазначив Віктор Тимощук.

Views: 2171
Comments:
*To add comment you should be authorized or sign_in
Related news: land
Read more: