16 August 2025
Decentralization
+
Using cookies
We use cookies to ensure that we give you the best experience on our website. By pressing "Allow" you agree to our use of cookies. You can change your cookie settings at any time.
Allow

Особливості формування матеріального резерву та умови використання резервного фонду громади – інформаційна сесія U-LEAD

Питання створення та формування резервного фонду громади, механізми та алгоритми дій в разі прийняття рішень в умовах воєнного стану розглянули під час інформаційної сесії «Створення матеріального резерву та умови використання резервного фонду».

«Громадам важливо знати, як працювати в правовому полі в умовах війни. Наші експерти отримують багато запитань щодо надання допомоги переселенцям, харчування та розміщення людей в надзвичайних ситуаціях, надання фінансування та ресурсів на потреби добровольчих формувань тощо. Одним з важливих ресурсів громади є її резервний фонд, який, по суті, є її «тривожною валізою». Ці та інші питання розглядалися під час інформаційної сесії, - розповів Олег Яременко, керівник Регіонального офісу «U-LEAD з Європою» у Кіровоградській області.

Радниця з питань місцевих фінансів та управління Регіонального офісу «U-LEAD з Європою» у Кіровоградській області Олена Савченко нагадала, що резервний фонд бюджету формується для здійснення непередбачених видатків, що не мають постійного характеру і не могли бути передбачені під час складання проєкту бюджету.

«Рішення про виділення коштів з резервного фонду бюджету під час війни приймаються виконавчими органами ОМС. Резервний фонд може перевищувати 1 % (ЗУ №2134 від 15.03.2022)», - підкреслила експертка.

Процедури створення резервного фонду громади у мирних умовах та під час воєнного стану є різними. У першому випадку всі пропозиції щодо створення резервного фонду обговорюються депутатами, а рішення прийматься на сесії відповідних місцевих рад. Під час воєнного стану виконком своїм рішенням вносить зміни до бюджету громади, далі відбувається перерозподіл видатків бюджету, включаючи резервний фонд, і для головних розпорядників коштів передбачаються кошти резервного фонду за рішенням виконавчого комітету.

За словами Олени Савченко, фінансовим органам доведеться звітувати перед міською радою про витрачання коштів резервного фонду, тому документи мають бути в порядку.

«Це передбачено у п. 4 ст. 24 Бюджетного кодексу України, згідно з яким виконавчі органи відповідних місцевих рад щомісячно звітують перед відповідною місцевою радою про витрачання коштів резервного фонду відповідного бюджету. Цей пункт, на відміну від деяких інших щодо резервного фонду, не був призупинений нещодавніми нормативно-правовими актами, тож залишається чинним і обов’язковим до виконання», - пояснила експертка.

Також під час інформаційної сесії розглянули питання створення матеріального резерву громади.

«Орган місцевого самоврядування створює матеріальний резерв громади та  визначає місця його розміщення. Це можуть бути об’єкти, призначені або пристосовані для зберігання, для їх визначення враховується оперативність доставки таких резерів до можливих зон надзвичайних ситуацій. Для ефективної взаємодії виконавчих органів ради під час надзвичайної ситуації, рекомендується затвердити порядок формування та використання місцевого матеріального резерву та прийняти відповідну місцеву програму. Для фінансування зазначених видатків використовується КПК 8110 “Заходи із запобігання та ліквідації надзвичайних ситуацій та наслідків стихійного лиха», - зазначила Олена Савченко.

Матеріальний резерв формується згідно попередньо розробленою та обгрунтованою номенклатурою місцевими ОВВ, ОМС. Для вчасного фінансування видатків має бути розроблений бюджетний запит та паспорт бюджетної програми. Також матеріальний резерв може створюватися за рахунок гуманітарної допомоги, добровільних пожертв фізичних і юридичних осіб, благодійних організацій та об’єднань громадян.

Організатор інформаційної сесії - Регіональний офіс «U-LEAD з Європою» у Кіровоградській області. У заході взяли участь представники органів місцевого самоврядування Кіровоградської та Сумської областей.

18.04.2022 - 13:43 | Views: 11203
Особливості формування матеріального резерву та умови використання резервного фонду громади – інформаційна сесія U-LEAD

Tags:

budget war

Source:

Share the news:

Comments:
*To add comment you should be authorized or sign_in
Read more:

15 August 2025

Кременець та Аньйоне стали містами-побратимами: нові горизонти міжнародного партнерства

Кременець та Аньйоне стали містами-побратимами:...

Кременецька міська громада розширила коло міжнародних контактів. Андрій Смаглюк, Кременецький міський голова...

15 August 2025

Як Мінрозвитку формує перелік територій, де ведуться або велися бойові дії чи які тимчасово окуповані?

Як Мінрозвитку формує перелік територій, де...

В Україні діє офіційний Перелік територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або які тимчасово окуповані...

15 August 2025

Від служби порятунку — до системи попередження: як ДСНС стає партнером у формуванні культури безпеки в громадах

Від служби порятунку — до системи попередження:...

Фундаментальна трансформація системи безпеки розгортається сьогодні в українських громадах. Державна служба України з...

15 August 2025

Додаткова дотація для деокупованих та постраждалих територій: понад 1,4 млрд грн у ІІ кварталі 2025 року

Додаткова дотація для деокупованих та...

Кабінет Міністрів України затвердив розподіл додаткової дотації місцевим бюджетам деокупованих та постраждалих від...