Starosta election at the local elections this year

Recently experts and social media have been discussing possible formats and conditions of starosta election at the local election under the incumbent Election Code this year. According to Oleksandr Vrublevskyi, an expert of starosta activity and AHs cooperation, such discussions are triggered by some incoherence of certain Election Code provisions and their inconformity with the legislation, defining the legal status of a starosta position. In the publication Oleksandr Vrublevskyi highlights the essence of legislative the incongruities.

Колонка відображає винятково позицію її автора. За достовірність інформації відповідає автор колонки. Точка зору редакції порталу «Децентралізація» може не збігатися з точкою зору автора колонки.

Share the news:

Comments:
Profilepic
Владимир Бойко
18.06.2020 - 08:55
Доброго дня! На мою думку в цій статті та в чинному законодавстві і в запропонованих до нього змінах на сьогоднішній день не враховано ще один варіант, коли на момент проведення чергових виборів староста чи виконуючий його обов'язки взагалі відсутній у громаді. Причини можуть бути різні. Тоді як? Знову старостинський округ залишаєтсья без старости???
Відповісти
0e1ac0340d4ab5aa63b64b6476e0274d
Олександр Врублевський
18.06.2020 - 15:47
Доброго дня! Все ж таки, як би там не було, а публічне обговорення тих чи інших питань завжди має свої плюси. Як ми бачимо, дійсно, ті старостинські округи в яких з тих чи інших причин не були призначені виконувачі обовязків старости мають теж охоплюватися пропонованим пунктом 4) до Прикінцевих та перехідних положеннях Виборчого кодексу, у зв'язку з чим вбачається за доцільне викласти його у такій редакції": «Чергові вибори старост в останню неділю жовтня 2020 року також проводяться у тих старостинських округах (селах, селищах), в яких обов’язки старости виконують чи з якихось причин не виконують особи, які здійснювали повноваження сільського, селищного голови відповідної територіальної громади до об’єднання, а також приєднання до об’єднаної громади згідно із положеннями абзацу четвертого частини першої статті 8-3 та пункту 3 Прикінцевих положень Закону України «Про добровільне об’єднання територіальних громад».
Відповісти
Default image
Дмитро Романенко
18.06.2020 - 16:45
На мою думку тут, взагалі, багатенно суперечностей та невизначеностей. 1. Черговими ці вибори будуть для тих ОТГ, де вже проводились перші вибори! Лише питання, чому саме в цьому році, чим повноваження рад діючих ОТГ буде обмежено 1,5, 2 чи 3 роками. 2. Для новоутворених під ці вибори ОТГ реформою ці вибори будуть не чергові, а перші! 3. Відповідно до приписів ст. 14-1 ЗУ Про місцеве самоврядування в Україні, старости мають обиратись в старостинських округах ОТГ, які мають бути ще утворені радою ОТГ і потім нею призначатись в них, або ж тоді визначити в законодавстві автоматичне їх утворення на основі меж громад, що увійшли до ОТГ чи приєднались. Тобто, тут, навіть питання постає про необхідність оголошення в першу чергу не чергових, а перших виборів по країні, бо абсолютна більшість ОТГ сформована КМУ в нових формаціях або, взагалі, є новоутвореними.
Відповісти
Default image
Дмитро Романенко
18.06.2020 - 16:59
А от, враховуючи п. 3 ч. 1 ст. 288 Виборчого кодексу, в ОТГ з обраними на перших виборах радами, які не зазнали змін у своїх форматах за рішеннями КМУ, можна оголошувати чергові вибори, раз вже так законодавець вирішив щодо строків їх повноважень. І знову ж таки, тут виникне плутанина з першими та черговими виборами старост, бо в певних діючих ОТГ, дійсно, вони вже обирались першими виборами, а в певних ще ні. Тому й виникає необхідність в оголошенні саме як чергових, так і перших виборів на всій території України. Самі виборчі процеси є ідентичними тільки назви виборів будуть в певних місцях різні. І вибори до райрад також будуть першими, а не черговими, бо райни будуть в нових формаціях усі.
Відповісти
0e1ac0340d4ab5aa63b64b6476e0274d
Олександр Врублевський
18.06.2020 - 17:17
Не можу не погодитися з паном Дмитром, суперечностей та невизначеностей дійсно вистачає. Я навмисно не описував усі наявні суперечності, які ми сьогодні маємо між чинним і проектним виборчим та самоврядним законодавством, щоб не перетворювати статтю на суцільний набір негативу. Оскільки обговорювати наявні проблеми потрібно було з чогось розпочинати, я вирішив спочатку привернути увагу до проблем частини 2 статті 194 Виборчого кодексу. Хоча свідомо допускав, що інші дотичні проблеми теж не залишуться поза увагою.
Відповісти
Default image
Glendal
28.06.2020 - 10:45
Hello: If you have all these contradictions in the law why are you proceeding with local government elections. I believe the person in charge of decentralization said there would be chaos if the merging of communities did not proceed. It looks to me that there will be chaos if decentralization does proceed on the basis that it exists now.
Відповісти
Profilepic
Михайло Шелеп
10.07.2020 - 20:21
пане Олександре, якщо все ж аналізувати діючі норми Виборчого кодексу то, що заважає місцевій раді у створеній ОТГ (по закону про добровільне обєднання) призначити на 25 жовтня перші вибори старост? я вважаю, що там де нема старост або ж працюють в.о., або коли рада змінює межі старост.округів, місцева рада ОТГ має всі підстави і можливості призначати перші вибори старост
Відповісти
Profilepic
Михайло Шелеп
12.07.2020 - 17:23
також я не погоджусь із автором щодо трактування норм законів щодо відсутності підстав для призначення чергових виборів старост, бо нібито "не усі наявні в Україні ради, голови та старости сіл, селищ будуть п’ятого року повноважень" є Закон "Про порядок обчислення скликань представницьких органів місцевого самоврядування (рад)" в ст. 3 якого сказано, що ради обрані на перших виборах вважаються радами того ж скликання, тому строк їх повноважень не буде пятирічним, а завершиться тоді ж коли у рад поточного скликання. Тому, парламент мав би призначати чергові вибори старост у громадах, які раніше самостійно проводили перші вибори старост. Інша річ, що цього мабуть не буде...
Відповісти
0e1ac0340d4ab5aa63b64b6476e0274d
Олександр Врублевський
13.07.2020 - 21:20
В контексті коментарів пана Михайла зазначу, що ми можемо тут дискутувати, аналізуючи відповідні норми Виборчого кодексу, що стосуються виборів старост. Втім, до питання "хто і які вибори старост має призначити на 25 жовтня" додалося ще одне - "навіщо ламати голову щодо виборів старост, коли простіше і дешевше їх взагалі не проводити. Нехай старост призначають місцеві ради". Вважаю, що в ситуації, яка склалася навколо виборів старост другий варіант дійсно простий та дешевий, але несправедливий відносно жителів тих сіл, які повірили владі, здійснюваним нею реформам і пішли свого часу на добровільне об'єднання, бо їх запевняли гарантіями щодо права обирати собі старост, які представлятимуть їх інтереси у виконавчому комітеті ради. До речі, ті, хто за збереження виборності старост одним із варіантів розглядають призначення і проведення виборів старост усіма радами, які будуть обрані 25 жовтня ц.р.
Відповісти
*To add comment you should be authorized or sign_in
Read more:

19 November 2024

На Вінниччині обговорили, як втілити реформу профільної середньої освіти

На Вінниччині обговорили, як втілити реформу...

14 листопада у Вінниці відбулося громадське обговорення реформи профільної середньої освіти, яка передбачає вибір...

19 November 2024

МОП та Мінсоцполітики запускають освітню програму для підготовки нянь у рамках проєкту підтримки сімей з дітьми

МОП та Мінсоцполітики запускають освітню...

Для забезпечення якісного догляду за малюками та підтримки новоспечених батьків у 2019 році в Україні було...

19 November 2024

Zhovkva Becomes Investment Hotspot with Thriving Business Opportunities

Zhovkva Becomes Investment Hotspot with...

Entrepreneurship and innovation sit at the heart of the development strategy for Zhovkva, a dynamic community in Lviv...