Процес формування місцевих бюджетів завершено. Наступною стадією бюджетного процесу є виконання місцевих бюджетів, що здійснюється за розписом, який затверджується керівником місцевого фінансового органу.
Розпис місцевого бюджету складається та виконується за чітко визначеним механізмом, який регламентується відповідним Порядком та затверджується нормативним актом, що приймається керівником місцевого фінансового органу.
З метою надання консультативно-методичної допомоги працівникам фінансових служб органів місцевого самоврядування, в тому числі новоутворених об’єднаних територіальних громад та полегшення їх роботи у процесі підготовки Порядку та документу, яким він затверджуватиметься, експертами Групи фінансового моніторингу Центрального офісу реформ при Мінрегіоні (за підтримки Програми «U-LEAD з Європою» та проекту SKL International) підготовлено зразки таких документів у двох варіантах.
Варіант 1 підходить для тих органів місцевого самоврядування, у яких структурний підрозділ з фінансово-бюджетних питань створений як самостійна юридична особа.
Варіант 2 можуть застосовувати об’єднані територіальні громади, в яких підрозділ з фінансово-бюджетних питань не виокремлений, а входить до складу апарату місцевої ради. В даному випадку функції місцевого фінансового органу забезпечує сільський, селищний, міський голова, що передбачено пунктом 36 частини 1 статті 2 Бюджетного кодексу України, які він реалізує через відповідний підрозділ апарату місцевої ради.
Експерти сподіваються, що дані матеріали допоможуть місцевим радам (особливо новоутвореним об’єднаним територіальним громадам) розробити та затвердити власні Порядки складання і виконання розпису місцевого бюджету, забезпечити якісну організацію виконання місцевих бюджетів.
Порядок складання і виконання розпису місцевих бюджетів ТУТ
Довідка
Відповідно до пункту 46 частини 1 статті 2 Бюджетного кодексу України розпис бюджету – документ, в якому встановлюється розподіл доходів, фінансування бюджету, повернення кредитів до бюджету, бюджетних асигнувань головним розпорядникам бюджетних коштів за певними періодами року відповідно до бюджетної класифікації.
Згідно з нормами пункту 5 наказу Міністерства фінансів України від 28.01.2002 № 57 «Про затвердження документів, що застосовуються в процесі виконання бюджету» - місцеві фінансові органи розробляють Порядок складання і виконання розпису місцевих бюджетів.
Підготовка Порядку здійснюється відповідно до Інструкції про складання і виконання розпису Державного бюджету України, яка затверджена вищезазначеним наказом Міністерства фінансів України.
Матеріали підготувала експертна Група фінансового моніторингу Центрального офісу реформ при Мінрегіоні (за підтримки Програми «U-LEAD з Європою» та проекту SKL International):
Теги:
Джерело:
Прес-центр ініціативи "Децентралізація"
Поділитися новиною:
19 листопада 2024
Державний бюджет на 2025 рік ухвалений: які ресурси матиме місцеве самоврядування
Державний бюджет на 2025 рік ухвалений: які...
19 листопада Верховна Рада України ухвалила в цілому Закон України «Про Державний бюджет України на 2025 рік»....
19 листопада 2024
В’ячеслав Негода про соцдослідження...
«77% українців підтримують реформу місцевого самоврядування навіть у складні часи. Це не лише підтверджує...
19 листопада 2024
Підтримка населенням децентралізації...
Реформа місцевого самоврядування та територіальної організації влади (децентралізація) має стабільно високий рівень...
19 листопада 2024
Як Агенція регіонального розвитку Сумщини...
Агенції регіонального розвитку, створені як майданчики синергії між громадами, органами влади та міжнародними...