Профорієнтація школярів - як розбудувати ефективну систему

Як розбудувати ефективну систему профорієнтації учнів та учениць? Що для цього потрібно зробити на рівні області, громади, профтехів та шкіл? Про це говорили під час дводенної стратегічної сесії «Партнерство освіти, бізнесу та влади заради відновлення та розвитку України», яка відбулася 14-15 серпня у Львові.


Понад 80 учасників проєкту зібралися, щоб спланувати пілотування в 6 областях-партнерах системи карʼєрного супроводу учнів у виборі майбутньої професії.

Які передумови

Реформа професійної освіти тісно взаємопов’язана з реформою «Нова українська школа», а саме з її завершальним етапом, який передбачає створення в Україні старшої профільної школи. З 2027 року випускники 9-х класів обиратимуть, за яким спрямуванням — академічним чи професійним — продовжувати навчання. Для того, щоб підлітки робили вибір, спираючись на свої сильні сторони та інтереси, розуміли, до яких професій мають хист, у школі, громаді та в області має працювати ефективна система профорієнтації.

Як сприятиме «DECIDE: ПРОФТЕХ»

Ключовим завданням нового напряму «DECIDE: ПРОФТЕХ» Швейцарсько-українського проєкту DECIDE є пілотування моделей співробітництва влади, освіти та бізнесу задля створення системи карʼєрного супроводу молоді з фокусом на професійне спрямування.

Вже зараз визначено 6 регіонів-партнерів, 10 закладів професійної освіти, 9 громад-партнерів та 20 шкіл в цих громадах, які пілотуватимуть таку модель.

У межах напряму:

  • в ОВА областей-партнерів та органах місцевого самоврядування громад-партнерів будуть підготовлені фахівці, які разом з громадами забезпечуватимуть співпрацю між бізнесом та закладами освіти;
  • у профтехах будуть створені профорієнтаційні хаби для учнів 6-9 класів — 10 партнерських закладів професійної освіти зможуть отримати гранти від DECIDE у розмірі 3,6 млн грн. Закладам також надається експертна підтримка в розробці стратегій розвитку, допомога в налагоджені партнерства з бізнесом та владою задля розвитку профорієнтаційних хабів;
  • громади у співпраці з ОВА та командою проєкту запланують та проведуть заходи з профорієнтації, долучать своїх фахівців до програм з підготовки кар’єрних радників;
  • школи громад-партнерів у співпраці з українськими експертами та фахівцями Цюрихського педагогічного університету (Швейцарія) відпілотують курси з профорієнтації для учнів 8-9 класів, а у наступні роки і для учнів 6-7 класів.

 

 

Які ще питання порушувалися на стратсесії

Про головні завдання у реформуванні професійної освіти, підходи до налагодження партнерства між владою, профтехами та бізнесом розповів заступник міністра освіти та науки України Дмитро Завгородній.

 

 

Менеджерка Швейцарсько-українського проєкту DECIDE Валентина Полторак презентувала новий напрям «DECIDE: ПРОФТЕХ», розповівши про концепцію цього напряму та про основні фокуси роботи з регіонами-партнерами, громадами, пілотними профтехами та школами. Вона також розповіла про ключові напрями підтримки Уряду в впровадженні реформи на національному рівні.

 

 

Генеральна директорка директорату професійної освіти МОН Ірина Шумік поділилася проміжними результатами цьогорічної вступної кампанії до профтехів, а також розповіла про комунікаційні кампанії, які реалізує міністерство задля покращення іміджу професійної освіти серед молоді. Крім цього, вона окреслила стратегічні напрями реформування професійної освіти.

 

 

Олександра Бородієнко, національна експертка проєкту DECIDE, модерувала роботу учасників, які попередньо об'єдналися у групи з представниками різних регіонів. Загалом брейншторм відбувався серед 6 регіональних команд.

 

 

Під час роботи у групах учасники мали визначити з яких етапів складається кар'єрне консультування учнів, хто є відповідальним за реалізацію різних етапів цього процесу, які ресурси потрібно залучити для здійснення ефективної профорієнтації школярів, які існують ризики або загрози. У такий спосіб учасники стратсесії — представники ОВА, громад, профтехів та шкіл — могли під різними кутами розглянути процес кар'єрного консультування, складником якого є профорієнтація, обмінятися ідеями та перейняти успішні практики колег з інших областей.

Швейцарсько-український проєкт DECIDE за підтримки Львівської обласної державної адміністрації та Львівської міської ради організував ознайомчі візити до профтехів Львівщини. Досвідом поділилися такі заклад:

  • МВПУ АТБ м. Львів,
  • Львівський професійний коледж готельно-туристичного та ресторанного сервісу,
  • ВПУ №11 м. Червоноград,
  • Червоноградський професійний гірничо-будівельний ліцей.

Крім цього, учасники змогли відвідати підприємство «Сферос-Електрон», яке співпрацює з профтехами і має досвід підготовки учнів за дуальною формою.

Ця стратегічна сесія стала важливим кроком у побудові регіональних команд «DECIDE: ПРОФТЕХ». Зокрема, учасники пілотування моделей кар’єрного супроводу разом спланували свою роботу в кожній з областей-партнерок «DECIDE: ПРОФТЕХ».

21.08.2024 - 09:05 | Переглядів: 560
Профорієнтація школярів - як розбудувати ефективну систему

Приєднані зображення:

Теги:

DECIDE: ПРОФТЕХ освіта

Джерело:

Проєкт DECIDE

Читайте також:

22 листопада 2024

Розмежування повноважень органів місцевого самоврядування є кроком до сильнішого багаторівневого врядування в Україні

Розмежування повноважень органів місцевого...

18 листопада у Бучі відбувся круглий стіл щодо розподілу повноважень органів місцевого самоврядування та органів...

21 листопада 2024

Громади Хмельниччини долучилися до обговорення реформи старшої школи

Громади Хмельниччини долучилися до обговорення...

15 листопада в Хмельницькому відбулося громадське обговорення впровадження реформи профільної середньої освіти. Захід...

21 листопада 2024

Програма Polaris провела інформаційну сесію для громад Житомирщини

Програма Polaris провела інформаційну сесію для...

20 листопада у Житомирі відбулася інформаційна сесія Програми Polaris «Підтримка багаторівневого врядування в...

21 листопада 2024

Стратегія безбар’єрності: експерт розповів про цифрову доступність

Стратегія безбар’єрності: експерт розповів про...

Цифрова безбарʼєрність – один із шести ключових напрямків розвитку, визначених у Національній стратегії зі створення...