У 2014 році Україна розпочала процес євроінтеграції, що вимагає проведення численних реформ адаптації українського законодавства до європейського у всіх сферах, зокрема й щодо транспортних перевезень та діджиталізації. Від 17 січня 2017 року ухвалено Закон України “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо впровадження автоматизованої системи обліку оплати проїзду в міському пасажирському транспорті”, що набрав чинності з 7 травня 2017 року. Даним нормативно-правовим актом, що має вищу юридичну силу, затверджено загальнодержавну діяльність із реорганізації транспортної системи у відповідності до принципів цифровізації. Хоча вказана реформа відбулася ще 7 років тому, станом на сьогодні автоматизовану систему обліку оплати проїзду (АСООП) було впроваджено лише в незначній кількості громад, більшість з яких є обласними центрами.
В контексті євроінтеграції, отримавши статус кандидата влітку 2023 року, ми розпочали комплексну адаптацію українського законодавства до законодавства ЄС. А вже 15 грудня того ж року ЄС ухвалило рішення щодо початку переговорів. Відповідно, для прискорення процесу євроінтеграції нам потрібно впроваджувати нові ініціативи з урахуванням існуючих стандартів ЄС. Необхідність впровадження е-квитка за цими стандартами в Україна було окреслено в Національній транспортній стратегії України до 2030 року затвердженої Кабінетом Міністрів України 17 січня 2018 року. Саме тому, для зручності впровадження АСООП на місцевому рівні команда аналітично-адвокаційного центру "Львівський регуляторний хаб" розробила модельний комплекс рішень, який дозволить громадам спростити процес впровадження такого регулювання на місцях.
Модельне рішення (ЗАВАНТАЖИТИ DOCX, 1,1 МБ)
Модельне рішення розроблене в рамках проєкту “REcovery: регуляторні інструменти для економічної відбудови”, що реалізується за підтримки Антикорупційної ініціативи ЄС. Дане рішення може бути адаптоване під потреби кожної громади. Пропонований модельний комплекс рішень враховує низку досліджень та напрацювань щодо регулювання сфери впровадження АСООП, міжнародні підходи, а також успішний досвід команди Львівського регуляторного хабу з розроблення пілотного рішення про впровадження АСООП на обласному рівні.
Які переваги для громад створює впровадження е-квитка.
В процесі впровадження автоматизованої системи за проїзд громадам потрібно прийняти порядок функціонування та вимоги до автоматизованої системи обліку оплати проїзду в міському пасажирському транспорті, який включає:
Для впровадження автоматизованої системи обліку оплати проїзду, затвердження Порядку функціонування та вимог до автоматизованої системи обліку оплати проїзду в міському пасажирському транспорті та Положення про умови проведення конкурсу з відбору інвестора (оператора) для впровадження автоматизованої системи обліку оплати проїзду в міському пасажирському транспорті потрібно здійснити наступні кроки:
Публікацію створено за підтримки Антикорупційної ініціативи ЄС.
Приєднані файли:
Теги:
доброчесність електронне врядування
Джерело:
Аналітично-адвокаційний центр "Львівський регуляторний хаб"
04 грудня 2025
Багаторівневе врядування на практиці: підсумки регіонального форуму Polaris
Багаторівневе врядування на практиці: підсумки...
3 грудня у Полтаві відбувся регіональний форум Програми Polaris «Розбудова системи багаторівневого врядування» –...
04 грудня 2025
15 грудня - круглий стіл «Громада як юридична...
Центр політико-правових реформ запрошує взяти участь у дискусіях на круглому столі «Громада як юридична особа...
04 грудня 2025
Мінфін у листопаді забезпечив перерахування з...
У листопаді 2025 року Мінфін згідно з бюджетним законодавством забезпечив перерахування міжбюджетних трансфертів до...
03 грудня 2025
Вакансія: Місцеві експерти з планування управління відходами (WM4U)
Вакансія: Місцеві експерти з планування...
Програма WM4U оголошує відбір двох експертів з планування у сфері управління відходами для роботи з кластерами...