Новий адмінтерустрій чи розподіл повноважень – що спочатку?

Є думка, що перш ніж створювати новий адміністративно-територіальний устрій, необхідно прийняти рішення про повноваження органів влади на кожному з рівнів. Чому реформа йде іншим шляхом, у статті для видання «Дзеркало тижня» розповів заступник Міністра розвитку громад та територій В’ячеслав Негода.

«Вся логіка змін - в чинній Концепції реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади, яка пройшла випробування часом, підтримана міжнародною спільнотою (мені доводилося неодноразово  її презентувати в Страсбурзі на різних заходах Ради Європи, в інституціях ЄС у Брюсселі, інших міжнародних заходах). У ній є відповіді практично на всі концептуальні питання – і про спроможні громади, і про нові райони та систему влади, повноваження і ресурси, префектури, навіть про адміністративний нагляд, про який не модно згадувати», - написав В’ячеслав Негода.

За його словами, в реформі є послідовно логічні кроки, які не допускають, що спочатку дайте гроші, потім повноваження, а тоді створимо громади і райони. «Якраз ця логіка відповідає яскравим картинкам про коня і воза. Звісно, що спочатку визначається територіальний устрій, який є фундаментом для організації системи територіальних органів влади і місцевого самоврядування. Владні стіни повинні стояти на чіткому і міцному сучасному фундаменті, а не на руїнах, що залишилися у спадок від СРСР», - зазначив заступник Міністра.

Він нагадав, що відповідь на питання щодо повноважень - у першому пакеті з чотирьох основних законопроектів (про місцеве самоврядування, про місцеві державні адміністрації, про зміни до бюджетного кодексу, про зміни до податкового кодексу), які давно оприлюднені.

«Але головна відповідь полягає в тому, Урядом може внести їх у парламент лише після затвердження фундаментального рішення щодо територіального устрою районів і громад у їх складі (№ 3650). Наголошую також, що з постановою про райони, необхідно прийняти зміни до Бюджетного кодексу (№ 3614), який розвіє низку спекуляцій і додасть впевненості у незмінності податкової бази майбутніх громад», - написав В’ячеслав Негода.

Читайте також:

Голосування за райони: залишати чинний поділ не можна

Хто і чому незадоволений формуванням нових районів

Майбутнє працівників районних органів влади: чого чекати після реформи

13.07.2020 - 16:45 | Переглядів: 11867
Новий адмінтерустрій чи розподіл повноважень – що спочатку?

Теги:

район В'ячеслав Негода АТУ

Джерело:

Поділитися новиною:

Коментарі:
Default image
Glendal
14.07.2020 - 13:42
The argument made here is like building a house without knowing how many or what types of rooms you need, that you build a store without determining what you are going to sell, hiring people without knowing what their jobs will be. There is a proper sequence of defining administrative-territorial reform and that starts with defining what you want them to do, and then sizing them to be able to support those functions. Ukraine has ended up through this process with nearly two-thirds of the amalgamated units not of sufficient population or fiscal resources to perform the functions assigned to them.
Відповісти
*Щоб додати коментар, будь ласка зареєструйтесь або увійдіть
Читайте також:

06 вересня 2024

«DECIDE: ВІДБУДОВА»: в ліцеї Ріпкинської громади облаштували сучасне укриття

«DECIDE: ВІДБУДОВА»: в ліцеї Ріпкинської...

У ліцеї Ріпкинської громади, що на Чернігівщині, відтепер є сучасне укриття, яке стане безпечним та комфортним...

06 вересня 2024

Огляд нових змін до закупівельного законодавства. Закупівля робіт (запис вебінару)

Огляд нових змін до закупівельного...

Програма USAID DOBRE провела вебінар на тему: «Огляд нових змін до закупівельного законодавства. Закупівля робіт»....

06 вересня 2024

Житомирська область та американський штат Індіана підписали меморандум про співпрацю

Житомирська область та американський штат...

Президент України Володимир Зеленський у Києві зустрівся з губернатором штату Індіана (США) Еріком Холкомбом. У...

06 вересня 2024

Олексій Кулеба окреслив основні засади роботи

Олексій Кулеба окреслив основні засади роботи

Продовження реформи місцевого врядування з посиленням ефективності управління, координації та взаємодії в умовах...