Чіткий порядок держнагляду за актами місцевого самоврядування унеможливить рішення, які шкодять суспільним інтересам, - коментар Степана Барни (+відео)
Триває активне обговорення питання запровадження державного нагляду за рішеннями органів місцевого самоврядування щодо їх відповідності Конституції та законам України. Запровадження такого механізму передбачене Концепцією реформи місцевого самоврядування та територіальної організації влади.
«Для оптимального розподілу повноважень між органами місцевого самоврядування та органами виконавчої влади на різних рівнях адміністративно-територіального устрою необхідно забезпечити: (…) ефективний державний контроль за дотриманням органами місцевого самоврядування вимог Конституції та законів України; запровадження механізму здійснення місцевими держадміністраціями державного контролю за відповідністю Конституції та законам України рішень органів місцевого самоврядування та якістю надання населенню публічних послуг», - йдеться в Концепції.
Частина 2 статті 144 Конституції України говорить про те, що «Рішення органів місцевого самоврядування з мотивів їх невідповідності Конституції чи законам України зупиняються у встановленому законом порядку з одночасним зверненням до суду».
Мінрегіон підготував проект закону, який покликаний внормувати питання здійснення державного нагляду (контролю) за відповідністю рішень органів місцевого самоврядування Конституції та законам України. На сьогодні триває процес узгодження проектних норм з асоціаціями органів місцевого самоврядування та публічне обговорення.
Голова Тернопільської обласної державної адміністрації Степан Барна у коментарі «Децентралізації влади» пояснив, що нагляд за рішеннями органів місцевого самоврядування щодо їх відповідності Конституції та законам України визначений чинним законодавством. Однак немає чіткого порядку дії та термінів здійснення такого нагляду. На його думку, упорядкування на законодавчому рівні цього питання, унеможливило б рішення, які шкодять суспільним інтересам.
«Ми маємо приклади, коли органи місцевого самоврядування не забезпечуючи фінансування захищених статей, тобто заробітних плат працівникам бюджетної сфери - сфери культури, освіти, приймають рішення, наприклад, про призначення собі заробітних плат в трикратному, чотирикратному розмірі або, наприклад, в межах 30-40 тисяч гривень. Зрозуміло, що це є несправедливо. Але органи місцевого самоврядування сьогодні мають на це повноваження. Так само, як інший орган місцевого самоврядування може прийняти рішення, наприклад, обмежити право дітей з навколишніх сіл користуватися садочками, які знаходяться на території органу місцевого самоврядування. Це також протизаконна дія. Всі ці речі повинні регламентуватися законом і даним рішенням має даватися правова оцінка. Для цього потрібно прийняти відповідний закон, який буде регламентувати оцінку і наслідки прийнятих рішень органами місцевого самоврядування. Законом України «Про місцеві державні адміністрації» стаття 35 вже делеговані повноваження нагляду за дотриманням законності органами місцевого самоврядування. Проте неврегульована ані процедура, ані терміни, що і створює певні передумови для зловживань. Прийнявши відповідний закон, ми можемо чітко врегулювати повноваження і розмежувати повноваження органів державної влади і місцевого самоврядування (…) Ми повинні рухатися в ногу з часом, перебираючи той досвід, який сьогодні є в якості префектів у Франції, воєвод - у Польщі. Сьогодні ці функції мають виконувати обласні державні адміністрації (…)», - прокоментував Степан Барна.
Більше про державний нагляд за законністю рішень органів місцевого самоврядування є ТУТ
Нижче - повний коментар голови Тернопільської ОДА:

Video:
Tags:
Область:
Тернопільська областьSource:
Тернопільська ОДА

Share the news:
18 August 2025
Асоціації об’єднують лідерок громад у мережу...
14 серпня 2025 року у Львові відбулася установча зустріч ініціативи мережі «Жінки у місцевому самоврядуванні», яка...
18 August 2025
Програма Polaris запрошує громади до...
Шведсько-українська Програма Polaris «Підтримка багаторівневого врядування в Україні» оголошує конкурс на...
18 August 2025
Особливості підходів до регіонального розвитку в Швейцарії (II частина)
Особливості підходів до регіонального розвитку...
ІІ ЧАСТИНА Агломерації, інструменти реалізації та планувальні документи: від кантонів до громад У першій...
15 August 2025
Kremenets and Agnone become sister-cities: New horizons for international partnerships
Kremenets and Agnone become sister-cities: New...
The Kremenets community has expanded its international contacts. Andrii Smahliuk, Mayor of Kremenets, signed a...