Профіль громади як важливий інструмент для пошуку міжнародних партнерів

Міжнародна співпраця в умовах повномасштабної війни набула великої значущості. Вона стала не лише важливим інструментом виживання та подолання гуманітарної кризи, а й відбудови громад, підтримки бізнесу та відновлення економіки.

На Міжнародній конференції з питань відновлення України 2024 (Ukraine Recovery Conference), що відбулася в Берліні, було висловлено сподівання, що до наступної конференції URC-2025 кожна українська громада матиме щонайменше одного міжнародного партнера для відновлення.

Проте, щоб знайти і залучити таке партнерство, громаді потрібно не лише запастися терпінням, а й бути креативними, професійними та шукати нестандартні підходи й інструменти. І тут дуже важливо пам’ятати, що міжнародне співробітництво, перш за все, базується на побудові якісної та ефективної комунікації.

Слід зазначити, що партнерам з інших країн часто важко знайти інформацію про українські громади, особливо англійською мовою. Тому команда проєкту SURGe, у рамках ініціативи «Інклюзивне відновлення за лідерства громад (CLIR)», розпочала роботу над розробленням профілів громад для пошуку міжнародних партнерів.

 

Що таке профіль громади?

Профіль громади (далі – профіль)це коротка та змістовна презентація, яка в доступному та візуалізованому форматі відображає ключову інформацію про стан громади, її можливості та потреби. Профіль містить ключові факти про громаду й пріоритетні напрямки співпраці, а основою для його створення має бути стратегія її розвитку. Важливо, щоб співпраця з міжнародними партнерами була узгоджена зі стратегічними цілями розвитку громади та сприяла покращенню умов життя її мешканців, забезпечуючи сталий розвиток і відповідаючи на актуальні потреби населення.

Профіль громади – це не лише універсальний шаблон, а й інструмент, який можна адаптувати відповідно до конкретних потреб кожної громади.

Зрозуміло, що громади в Україні різняться за масштабом, ресурсами та викликами, багато з яких зумовлені наслідками війни. Саме тому структуру профілю можна підлаштувати так, щоб акцентувати увагу на аспектах, які найбільше відповідають пріоритетам кожної окремої громади.

Так, профіль вашої громади буде схожий на своєрідний паспорт, що відображає її унікальні особливості та потреби.

 

 

Яка інформація має бути у профілі?

У запропонованому командою проєкту SURGe варіанті профіль складається з наступних блоків:

  1. Загальна інформація про громаду – включає ключові дані, такі як площа, кількість населення та населених пунктів, прийнятих внутрішньо переміщених осіб (ВПО) та безпекова ситуація. Ці показники забезпечують загальне уявлення про громаду.
  2. Особливості громади – містить ключові факти, що вирізняють її серед інших, а також основні її досягнення. Наприклад, громада увійшла до ТОП-100 лідерів цифрових громад, має найбільший виноробний завод в Україні, 55% її території займають землі лісогосподарського призначення тощо.
  3. Проєкти відновлення та розвитку – перелік основних реалізованих проєктів за підтримки міжнародних партнерів, які сприяли відновленню та розвитку громади, і слугують підтвердженням досвіду співпраці та налаштованості на результат.
  4. Стратегічне бачення громади – це відображення візії та стратегічних цілей громади, яке демонструє системний підхід до управління змінами та розвитку громади і визначене у її стратегії.
  5. Пріоритетні напрямки співпраці – акцент не лише на потребах, але й на сильних сторонах громади. Співпраця має бути спрямована на переваги та можливості, які можуть бути корисними для потенційних партнерів. Тож чим чіткіше ви напишете про пріоритетні напрями співпраці, тим ефективнішою вона буде. Важливо формувати міжнародну співпрацю як партнерство, що базується на взаємних інтересах та довірі.
  6. Контакти. Включення достовірної інформації для зв’язку є важливим елементом профілю громади. Важливо, щоб адреса електронної пошти була професійною та презентабельною, викликала довіру та асоціювалася з громадою, а не була особистою. Тож рекомендується створити окремий емейл для міжнародних контактів і тут дуже бажано, щоб людина, яка мала доступ до цієї пошти, володіла англійською мовою. Так само як і ті особи, чиї контактні номери телефонів вказані в профілі. Це з самого початку допоможе забезпечити ефективну комунікацію з міжнародними партнерами.
  7. Цитата-заклик від голови громади є мотиваційним зверненням, яке відображає наміри та готовність громади до співпраці. Цей заклик є важливою особистісною складовою профілю, адже він знайомить потенційних міжнародних партнерів не лише з інституцією громади, але й з людьми, які її представляють.
  8. Зображення для профілю. Важливим аспектом є якість фотографій, які використовуються в профілі. Вони повинні бути високоякісними та актуальними, і, головне - чітко підсилювати зміст того, що написано. Крім того, важливо не порушувати авторські права, а у разі використання фото із зовнішніх ресурсів обов'язково повинно бути зазначене джерело.

Важливою особливістю профілю є додавання QR-кодів на офіційний сайт громади, профіль у DREAM, стратегічні підприємства громади, цінні туристичні локації тощо. Це забезпечує швидкий доступ до додаткової інформації та сприяє залученню потенційних партнерів та інвесторів.

Підготовка профілю громади починається зі збору відповідної інформації. Для цього громади заповнюють опитувальник, розроблений експертами SURGe. Більшість необхідних даних також міститься у стратегіях розвитку громад. Саме на основі стратегій розвитку такі профілі розроблені для 4 з 19 пілотних громад проекту SURGe. Проєкт надає підтримку в загальному дизайні документа та перекладі профілю англійською мовою.

 

Які можливості відкриває профіль громади та як його використовувати?

Ця коротка та змістовна презентація громади відкриває не лише нові можливості для міжнародної співпраці, а й слугує містком до її відновлення та розвитку. Так, її можна використовувати для:

  1. Розміщення на офіційному сайті громади – англомовні профілі забезпечують швидкий доступ міжнародних партнерів до узагальненої інформації про громаду. Наприклад, таку практику успішно впровадили Близнюківська , Шабівська, Холминська та Савинська громади, і кожен охочий може ознайомити з їхнім профілем.

 

 

  1. Створення профілів на порталах для пошуку міжнародних партнерів – таких як Cities 4 Cities | United 4 Ukraine, Interreg Europe та інших. Як правило, такі платформи пропонують свій підхід та структуру для відображення інформації про громаду, тож розроблений профіль допоможе оперативно її заповнити. Наприклад, Близнюківська громада вже розмістила посилання на свій профіль на порталі Interreg Europe, де вона зареєстрована й активно шукає можливості для реалізації партнерських проєктів.
  2. Участі у міжнародних конференціях і форумах – профіль слугує візитівкою громади на заходах з великою кількістю донорів і потенційних партнерів. Наприклад, Близнюківська громада планує взяти участь у міжнародній виставці та конференції REBUILD UKRAINE 2024 , де буде використовувати профіль для представлення своїх досягнень та пошуку нових контактів.
  3. Участі у грантових конкурсах – профіль надає ключові факти про громаду для ефективної презентації, особливо підкреслюючи успішно реалізовані проєкти, які демонструють досвід та спроможність громади. Навіть якщо профіль неможливо додати до заявки як додаток, завжди можна додати посилання на нього, що забезпечить зручний доступ для експертів грантових конкурсів.
  4. Співпраці з містами-побратимами – обмін такими профілями допомагає знайти точки «дотику»для пошуку та побудови побратимства, а також для планування та реалізації спільних проєктів.
  5. Звернення до міжнародних інституцій – це початковий етап у налагодженні співпраці з міжнародними та донорськими структурами, де презентація громади відіграє важливу роль. Наприклад, профіль Близнюківської громади був успішно надісланий до проєкту «Муніципальні партнерства з Україною». В рамках цього проєкту вже визначено координатора, і наразі триває пошук німецького міста-партнера.

 

 

Варто пам’ятати, що розробка профілів громад є важливим кроком у налагодженні міжнародної співпраці. Тож громадам варто активно використовувати цей інструмент, щоб ефективно презентувати свої можливості, потреби та досягнення, що суттєво спрощує пошук міжнародних партнерів і донорських організацій. Завдяки профілю, громади можуть не лише демонструвати свої стратегічні цілі, але й залучати інвестиції, брати участь у грантових конкурсах та представляти себе на міжнародних заходах. Команда проєкту SURGe підтримує ці процеси, допомагаючи пілотним громадам створювати якісні профілі та відкривати нові можливості для сталого розвитку та відновлення їхньої економіки.

07.11.2024 - 08:09 | Views: 2444
Профіль громади як важливий інструмент для пошуку міжнародних партнерів

Tags:

international support partnership

Source:

Проєкт SURGe 

Read more:

22 November 2024

Уряд затвердив розподіл додаткової дотації для місцевих бюджетів на майже 800 млн грн

Уряд затвердив розподіл додаткової дотації для...

22 листопада, Уряд затвердив черговий розподіл додаткової дотації для місцевих бюджетів, повідомили у Міністертсві...

22 November 2024

Окремі питання обмеження доступу до публічної інформації в ОМС в умовах воєнного стану

Окремі питання обмеження доступу до публічної...

Програма USAID DOBRE підготувала відеороз’яснення на тему: «Окремі питання обмеження доступу до публічної інформації...

22 November 2024

Конкурс «Громада на всі 100»: став відомий список фіналістів

Конкурс «Громада на всі 100»: став відомий...

Завершився другий етап конкурсу «Громада на всі 100», під час якого серед 261 громади обрали 40 учасників, що...

22 November 2024

Division of competences between the state and local authorities is a step forward to stronger multilevel governance in Ukraine

Division of competences between the state and...

18 листопада у Бучі відбувся круглий стіл щодо розподілу повноважень органів місцевого самоврядування та органів...