Поточний та капітальний ремонти: особливості проведення видатків та здійснення закупівель

Проведення видатків на поточного та/або капітальний ремонт будівель і споруд – це регулярна потреба кожної бюджетної установи. Це обумовлює питання як правильно визначити такі видатки відповідно до бюджетного законодавства, який саме вид робіт  ремонту обрати для проведення видатків та, в  свою чергу, як дотриматись закупівельного законодавства. Відповіді на зазначені питання  в роз’ясненні експертів Програми USAID DOBRE.


 

Визначення поточного та капітального ремонтів

 

Перш за все, важливо визначитись з віднесенням ремонтно-будівельних робіт до капітального та поточного ремонтів, про що Держбуд України надавав відповідні роз’яснення у листі від 30 квітня 2003 року №7/7-401, відповідно до якого:

  • Капітальний ремонт будівлі – це комплекс ремонтно-будівельних, робіт, який передбачає заміну, відновлювання та модернізацію конструкцій і обладнання будівель в зв'язку з їх фізичною зношеністю та руйнуванням, поліпшення експлуатаційних показників, а також покращання планування будівлі і благоустрою території без зміни будівельних габаритів об'єкта. Капітальний ремонт передбачає призупинення на час виконання робіт експлуатації будівлі в цілому або її частин (за умови їх автономності).
  • Поточний ремонт – це комплекс ремонтно-будівельних робіт, який передбачає систематичне та своєчасне підтримання експлуатаційних якостей та попередження передчасного зносу конструкцій і інженерного обладнання. Якщо будівля в цілому не підлягає капітальному ремонту, комплекс робіт поточного ремонту може враховувати окремі роботи, які класифікуються як такі, що відносяться до капітального ремонту (крім робіт, які передбачають заміну та модернізацію конструктивних елементів будівлі). Поточний ремонт повинен провадитись з періодичністю, що забезпечує ефективну експлуатацію будівлі або об'єкта з моменту завершення його будівництва (капітального ремонту) до моменту постановки на черговий капітальний ремонт (реконструкцію).

Примірний перелік послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій та послуг з ремонту приміщень, будинків, споруд затверджений наказом Держжитлокомунгоспу України від 10 серпня 2004 року №150 (далі – Перелік №150).

У своєму листі Держжитлокомунгосп України від 26 січня 2005 року №4/3-102 «Щодо Примірного переліку послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій  та послуг з ремонту приміщень, будинків, споруд» надав роз’яснення щодо  розмежування  поточного та капітального ремонтів. Перелік ремонтно-будівельних  робіт, що проводяться при проведенні поточного ремонту наведений у підрозділі 1.2 Порядку №150, а при проведенні капітального ремонту – у розділі  2 Порядку №150.

Держжитлокомунгосп України у листі від 26 січня 2005 року №4/3-102 роз’яснює, що якщо будівля в цілому не підлягає капітальному  ремонту, комплекс робіт поточного ремонту може враховувати окремі роботи, які класифікуються як такі, що відносяться до капітального ремонту (крім робіт, які передбачають заміну та модернізацію конструктивних елементів будівлі).

Про можливість застосування Переліку №150 для визначення робіт поточного чи капітального ремонту лікарень, учбових  закладів,  адміністративних будинків за відповідним рішенням головного розпорядника коштів були надані роз’яснення Міністерством регіонального розвитку та будівництва України у листі від 15 липня 2009 року №9/9-1056 «Щодо віднесення ремонтно-будівельних робіт до капітального чи поточного ремонту». Крім того, в даному листі акцентовано увагу, що відповідно до законодавчих та нормативно-правових актів з питань будівництва питання розроблення проектів будівництва та їх затвердження, здійснення фінансування та розрахунків за обсяги виконаних робіт відносяться до повноважень замовника (розпорядника коштів).

 

Порядок проведення закупівель ремонтів

 

На період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, Замовниками в розумінні Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон №922) закупівлі здійснюються відповідно до Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12 жовтня 2022 року №1178 зі змінами та доповненнями (далі – Особливості).

Відповідно до пункту 3 розділу II Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 15 квітня 2020 р. №708 (далі – Порядок №708) під час здійснення закупівлі послуг з поточного ремонту предмет закупівлі визначається за кожним окремим будинком, будівлею, спорудою, лінійним об’єктом інженерно-транспортної інфраструктури згідно з термінологією державних будівельних норм ДБН А.2.2-3:2014 «Склад та зміст проектної документації на будівництво», затверджених наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 04 червня 2014 року №163, та/або галузевих будівельних норм ГБН Г.1-218-182:2011 «Ремонт автомобільних доріг загального користування. Види ремонтів та переліки робіт», затверджених наказом Державної служби автомобільних доріг України від 23 серпня 2011 року №301.

Пунктом 27 частини першої статті 1 Закону №922 визначено, що роботи –  це розроблення проектної документації на об’єкти будівництва, науково-проектної документації на реставрацію пам’яток архітектури та містобудування, будівництво нових, розширення, реконструкція, капітальний ремонт та реставрація існуючих об’єктів і споруд виробничого та невиробничого призначення, роботи з будівництва об’єктів з розробленням проектної документації, роботи з нормування в будівництві, геологорозвідувальні роботи, технічне переоснащення діючих підприємств та супровідні роботам послуги, у тому числі геодезичні роботи, буріння, сейсмічні дослідження, аеро- і супутникова фотозйомка та інші послуги, що включаються до кошторисної вартості робіт, якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самих робіт.

Відповідно до пункту 4 розділу I Порядку №708 визначення предмета закупівлі робіт здійснюється замовником згідно з пунктом 27 частини першої статті 1 Закону №22 за об’єктами будівництва та з урахуванням положень кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01 листопада 2021 року №281 (далі – Настанова), а також галузевих будівельних норм ГБН Г.1-218-182:2011 «Ремонт автомобільних доріг загального користування. Види ремонтів та перелік робіт», затверджених наказом Державної служби автомобільних доріг України від 23 серпня 2011 року №01.

Пунктом 10 Особливостей визначено, що Замовники в розумінні Закону №922, здійснюють закупівлі послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, та робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, шляхом застосування відкритих торгів у порядку, визначеному пунктом 12-1 Особливостей або розділом «Порядок проведення відкритих торгів» Особливостей, з урахуванням положень, визначених Особливостями, та/або в порядку, передбаченому пунктом 8 Особливостей.

Відповідно до абзацу другого пункту 1.1. Настанови, вона є обов’язковою для визначення вартості будівництва об’єктів, що споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії (далі – державні кошти).

Вартість поточного ремонту може визначатися як згідно проектно-кошторисної документації, так і на підставі дефектного акту. Дефектний акт – це документ, в якому визначається об’єкт, який потребує ремонту, перелік та обсяг робіт, що повинні бути проведені на об’єкті, та перелік матеріалів, які для цього необхідні.

У додатку 29 Настанови викладено форму дефектного акта для капітального ремонту, що може бути помічною при підготовці дефектного акта для проведення поточного ремонту.

Статтею 9 Закону України «Про архітектурну діяльність», встановлено, що будівництво (нове будівництво, реконструкція, реставрація, капітальний ремонт) об’єкта архітектури здійснюється відповідно до затвердженої проєктної документації, державних стандартів, норм і правил у порядку, визначеному Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності».

Отже, за результатами визначення очікуваної вартості ремонту, керуючись вартісними межами визначеними у пункті 10 Особливостей, визначається процедура закупівлі і проводиться закупівля із дотриманням вимог закупівельного законодавства. 

Основним документом, за яким здійснюється закупівля ремонту – є договір. Залежно від очікуваної вартості ремонтів, договори на їх проведення укладаються відповідно до Особливостей за результатами проведення відкритих торгів з особливостями або шляхом укладення договору без використання електронної системи закупівель.

Загальні умови укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджені Постановою КМУ від 01 серпня 2005 року №668 (далі – Загальні умови). Вони визначають порядок укладення та виконання договорів підряду на проведення робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації та капітального ремонту об’єкта будівництва (далі – будівництво).

Пунктом 2 Загальних умов визначено, що вони є обов'язковими для врахування під час укладення та виконання договорів підряду в будівництві (далі – договір підряду) незалежно від джерел фінансування робіт, а також форми власності замовника та підрядника (субпідрядників).

 

Реєстрація бюджетних зобов’язань за укладеними договорами на проведення ремонтів

 

Поточний ремонт – це, відповідно частини першої статті 1 Закону №922, послуга і видатки на оплату таких послуг проводяться за КЕКВ 2240. Видатки на проведення капітального ремонту  проводяться за КЕКВ 3132.

Зобов’язання за договорами на поточний або капітальний ремонт реєструються в органах Казначейства за наявності відповідних бюджетних асигнувань, що встановлює кошторис, із дотриманням вимог законодавства.

Перелік підтвердних документів для реєстрації бюджетних зобов'язань та проведення платежів наведений у додатку до Методичних рекомендацій щодо переліку підтвердних документів для реєстрації бюджетних зобов’язань та проведення платежів, затверджених наказом Державної казначейської служби України від 29 квітня 2013 року №68 (далі – Методичні рекомендації №68).

Для розмежування видатків бюджетних установ та одержувачів бюджетних коштів за економічними характеристиками операцій, які здійснюються відповідно до функцій держави та місцевого самоврядування, призначена економічна класифікація видатків бюджету. Інструкція щодо застосування економічної класифікації видатків бюджету затверджена наказом Міністерства фінансів України від 12.03.2012 №333.

Перелік підтвердних документів для реєстрації бюджетних зобов'язань та проведення платежів за КЕКВ 2240, 3120, 3130, 3140, 3210 відповідно до Методичних рекомендацій №68, наведено у Таблиці 1.

Варто зауважити, що у переліку документів для реєстрації зобов’язань за КЕКВ 3120, 3130, 3140, 3210 значиться експертний звіт щодо розгляду кошторисної частини проектної документації. Розпорядникам та одержувачам бюджетних коштів необхідно враховувати, що під час воєнного стану були внесені зміни до Порядку затвердження проектів будівництва і проведення їх експертизи, затвердженого Постановою КМУ від 11 травня 2011 року №560. Зокрема, абзац четвертий пункту 10 зі змінами визначає, що обов'язковій експертизі щодо кошторисної частини проєкту будівництва підлягають проекти будівництва об'єктів, що споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії, якщо їх кошторисна вартість перевищує 300 тис. гривень, а під час дії воєнного стану - 1 млн. гривень.

Відповідно до другого абзацу пункту 1.1 глави 1 Порядку №309 орган Державної казначейської служби України здійснює реєстрацію та облік бюджетних зобов’язань, бюджетних фінансових зобов’язань розпорядників і одержувачів бюджетних коштів відповідно до Бюджетного кодексу України та з урахуванням вимог Закону України «Про міжнародні договори України», законодавства у сфері закупівель, інших актів законодавства України, що не суперечать бюджетному законодавству, та Порядку №309.

Нагадуємо, що відповідно до пункту 1 частини другої статті 7 Закону №922 орган Казначейства до здійснення оплати за договором про закупівлю перевіряє наявність річного плану, договору про закупівлю та звіту про результати проведення закупівлі з використанням електронної системи закупівель, що підтверджують проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та за результатами якої укладено договір про закупівлю. Останній абзац частини другої статті 7 Закону №922 визначає, що перевірка наявності документів, зазначених у пункті 1 цієї частини, проводиться шляхом перегляду документів, розміщених в електронній системі закупівель.

Механізм виконання в особливому режимі повноважень Казначейством та органами Казначейства, пов’язаних із здійсненням казначейського обслуговування бюджетних коштів та коштів інших клієнтів в умовах воєнного стану в Україні або в окремих її місцевостях визначений у Порядку виконання повноважень Державною казначейською службою в особливому режимі в умовах воєнного стану, затвердженому Постановою КМУ від 9 червня 2021 року №590 (далі – Порядок №590).

Казначейство та органи Казначейства здійснюють платежі за дорученнями клієнтів з урахуванням ресурсної забезпеченості єдиного казначейського рахунка в черговості, визначеній у пункті 19 Порядку №590.

 

Висновки:

  1. Для розмежування поточного та капітального ремонтів доцільно використовувати Примірний перелік послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій та послуг з ремонту приміщень, будинків, споруд, затверджений наказом Держжитлокомунгоспу України від 10 серпня 2004 року №150.
  2. Очікувану вартість поточного ремонту визначаємо відповідно до дефектного акту та/або проектно-кошторисної документації. У разі, якщо вартість поточного ремонту за об’єктом до 200 тисяч гривень, таку закупівлю можна здійснити шляхом укладення прямого договору без використання без використання електронної системи закупівель.
  3. Очікувану вартість капітального ремонту визначаємо з дотриманням вимог кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва». У разі, якщо очікувана вартість капітального ремонту становить або перевищує 1,5 млн. гривень, закупівлю проводимо шляхом застосування відкритих торгів у порядку, визначеному Особливостями.
  4. Обов'язковій експертизі щодо кошторисної частини проєкту будівництва підлягають проєкти будівництва об'єктів, що споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії, якщо їх кошторисна вартість перевищує 300 тис. гривень, а під час дії воєнного стану - 1 млн. гривень.
  5. При підготовці проєкту договору на проведення капітального ремонту необхідно враховувати Загальні умови укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджені Постановою КМУ від 01 серпня 2005 року №668.
  6. При реєстрацію бюджетних зобов’язань за укладеними договорами замовник має дотримуватися вимог чинного бюджетного законодавства.

 

Таблиця 1.

Перелік підтвердних документів для реєстрації бюджетних зобов'язань та проведення платежів за КЕКВ 2240, 3120,3130,3140, 3210, відповідно до Методичних рекомендацій №68

Назва витрат
КЕКВ, КККБ
Документи, які надаються на стадії реєстрації бюджетних зобов’язань та бюджетних фінансових зобов’язань
Документи, які надаються на стадії проведення платежів
Оплата послуг (крім комунальних)
2240
1) У разі здійснення попередньої оплати:
- рішення головного розпорядника бюджетних коштів;
- договір;
- рахунок.
2) При отриманні товарів, робіт, послуг:
- договір;
- накладна;
- реєстр Звітів про використання коштів, виданих на відрядження або під звіт;
- акт приймання-передачі наданих послуг;
- акт виконаних робіт;
- кошторис на виконання робіт з поточного ремонту;
- зведений реєстр звітів;
- копія меморіального ордеру (при сплаті банківської комісії) у випадку проведення видатків бюджету, пов'язаних з міжнародною діяльністю, в іноземній валюті;
- заявка на видачу готівки;
- розрахунок національної валюти в еквіваленті до іноземної валюти.
Платіжне доручення, чек, заявка на видачу готівки, заявка-доручення на забезпечення іноземною валютою.
Документи, що підтверджують фактичне отримання товарів, робіт та послуг за умови здійснення попередньої оплати:
- накладна;
- акт приймання-передачі наданих послуг;
- акт виконаних робіт.
Капітальне будівництво (придбання)
3120
1) У разі здійснення попередньої оплати:
- рішення головного розпорядника бюджетних коштів;
- договір;
- рахунок;
- експертний звіт щодо розгляду кошторисної частини проектної документації;
- зведений кошторисний розрахунок вартості будівництва;
- титул об'єкта;
- титул на виконання проектно-вишукувальних робіт для будівництва (у разі фінансування у поточному році лише проектно-вишукувальних робіт);
- наказ, рішення про затвердження проектно-кошторисної документації на чергу будівництва, пусковий комплекс або об'єкт;
- календарний графік виконання робіт;
- план фінансування будівництва;
- договір підряду (контракт). У разі здійснення будівництва об'єкта кількома генеральними підрядниками, договір підряду (контракт) подається окремо щодо кожного виконавця, для перехідних об'єктів - додатковий договір до договору підряду (контракту) на виконання робіт у поточному році.
2) При отриманні товарів, робіт, послуг:
- договір;
- експертний звіт щодо розгляду кошторисної частини проектної документації;
- зведений кошторисний розрахунок вартості будівництва;
- титул об'єкта;
- титул на виконання проектно-вишукувальних робіт для будівництва (у разі фінансування у поточному році лише проектно-вишукувальних робіт);
- договір підряду (контракт). У разі здійснення будівництва об'єкта кількома генеральними підрядниками, договір підряду (контракт) подається окремо щодо кожного виконавця, для перехідних об'єктів - додатковий договір до договору підряду (контракту) на виконання робіт у поточному році;
- наказ, рішення про затвердження проектно-кошторисної документації на чергу будівництва, пусковий комплекс або об'єкт;
- календарний графік виконання робіт;
- план фінансування будівництва;
- акт приймання виконаних будівельних робіт (ф. КБ-2в);
- договір купівлі-продажу житла, інших об'єктів;
- накладна (якщо умови договору передбачають придбання будівельних матеріалів, обладнання, конструкцій тощо за власні кошти підрядника, з подальшою оплатою замовником).
Платіжне доручення. Документи, що підтверджують фактичне отримання товарів, робіт та послуг за умови здійснення попередньої оплати:
- договір купівлі-продажу житла, інших об'єктів;
- акт приймання виконаних будівельних робіт (ф. КБ-2в);
- накладна (якщо умови договору передбачають придбання будівельних матеріалів, обладнання, конструкцій тощо за власні кошти підрядника, з подальшою оплатою замовником).
Капітальний ремонт
3130
1) У разі здійснення попередньої оплати:
- рішення головного розпорядника бюджетних коштів;
- договір;
- рахунок;
- експертний звіт щодо розгляду кошторисної частини проектної документації;
- наказ, рішення про затвердження проектно-кошторисної документації на чергу будівництва, пусковий комплекс або об'єкт;
- зведений кошторисний розрахунок вартості будівництва;
- об'єктний кошторис.
- календарний графік виконання робіт.
2) При отриманні товарів, робіт, послуг:
- договір;
- експертний звіт щодо розгляду кошторисної частини проектної документації;
- наказ, рішення про затвердження проектно-кошторисної документації на чергу будівництва, пусковий комплекс або об'єкт;
- зведений кошторисний розрахунок вартості будівництва;
- об'єктний кошторис;
- календарний графік виконання робіт;
- акт приймання виконаних будівельних робіт (ф. КБ-2в);
- накладна (якщо умови договору передбачають придбання будівельних матеріалів, обладнання, конструкцій тощо за власні кошти підрядника, з подальшою оплатою замовником).
Платіжне доручення. Документи, що підтверджують фактичне отримання товарів, робіт та послуг за умови здійснення попередньої оплати:
- накладна (якщо умови договору передбачають придбання будівельних матеріалів, обладнання, конструкцій тощо за власні кошти підрядника, з подальшою оплатою замовником);
- акт приймання виконаних будівельних робіт (ф. КБ-2в).
Реконструкція та реставрація
3140
1) У разі здійснення попередньої оплати:
- рішення головного розпорядника бюджетних коштів;
- договір;
- рахунок;
- експертний звіт щодо розгляду кошторисної частини проектної документації;
- зведений кошторисний розрахунок вартості будівництва;
- календарний графік виконання робіт;
- план фінансування будівництва;
- титул об'єкта *;
- титул на виконання проектно-вишукувальних робіт для будівництва (у разі фінансування у поточному році лише проектно-вишукувальних робіт) *;
- договір підряду (контракт). У разі здійснення будівництва об'єкта кількома генеральними підрядниками, договір підряду (контракт) подається окремо щодо кожного виконавця, для перехідних об'єктів - додатковий договір до договору підряду (контракту) на виконання робіт у поточному році;
- наказ, рішення про затвердження проектно-кошторисної документації на чергу будівництва, пусковий комплекс або об'єкт;
2) При отриманні товарів, робіт, послуг:
- договір;
- експертний звіт щодо розгляду кошторисної частини проектної документації;
зведений кошторисний розрахунок вартості будівництва;
- титул об'єкта *;
- титул на виконання проектно-вишукувальних робіт для будівництва (у разі фінансування у поточному році лише проектно-вишукувальних робіт) *;
- договір підряду (контракт). У разі здійснення будівництва об'єкта кількома генеральними підрядниками, договір підряду (контракт) подається окремо щодо кожного виконавця, для перехідних об'єктів - додатковий договір до договору підряду (контракту) на виконання робіт у поточному році;
- наказ, рішення про затвердження проектно-кошторисної документації на чергу будівництва, пусковий комплекс або об'єкт;
- календарний графік виконання робіт;
- план фінансування будівництва;
- акт приймання виконаних будівельних робіт (ф. КБ-2в);
- накладна (якщо умови договору передбачають придбання будівельних матеріалів, обладнання, конструкцій тощо за власні кошти підрядника, з подальшою оплатою замовником).
Платіжне доручення. Документи, що підтверджують фактичне отримання товарів, робіт та послуг за умови здійснення попередньої оплати:
- накладна (якщо умови договору передбачають придбання будівельних матеріалів, обладнання, конструкцій тощо за власні кошти підрядника, з подальшою оплатою замовником);
- акт приймання виконаних будівельних робіт (ф. КБ-2в).
Капітальні трансферти підприємствам (установам, організаціям)
3210
1) У разі здійснення попередньої оплати:
- рішення головного розпорядника бюджетних коштів;
- договір;
- рахунок;
- договір купівлі-продажу нерухомого та рухомого майна;
- експертний звіт щодо розгляду кошторисної частини проектної документації;
- зведений кошторисний розрахунок вартості будівництва;
- титул об'єкта *;
- титул на виконання проектно-вишукувальних робіт для будівництва (у разі фінансування у поточному році лише проектно-вишукувальних робіт) *;
- договір підряду (контракт). Для перехідних об'єктів - додатковий договір до договору підряду (контракту) на виконання робіт у поточному році;
- наказ, рішення про затвердження проектно-кошторисної документації на чергу будівництва, пусковий комплекс або об'єкт;
- календарний графік виконання робіт;
- план фінансування будівництва.
2) При отриманні товарів, робіт, послуг:
- договір;
- накладна;
- експертний звіт щодо розгляду кошторисної частини проектної документації;
- зведений кошторисний розрахунок вартості будівництва;
- накладна (якщо умови договору передбачають придбання будівельних матеріалів, обладнання, конструкцій тощо за власні кошти підрядника, з подальшою оплатою замовником);
- акт приймання виконаних будівельних робіт (ф. КБ-2в);
- титул об'єкта *;
- титул на виконання проектно-вишукувальних робіт для будівництва (у разі фінансування у поточному році лише проектно-вишукувальних робіт) *;
- договір підряду (контракт) з визначенням вартості будівництва, форм розрахунків за виконані роботи та майнової відповідальності за порушення умов договору підряду (контракту). У разі здійснення будівництва об'єкта кількома генеральними підрядниками, договір підряду (контракт) подається окремо щодо кожного виконавця, для перехідних об'єктів - додатковий договір до договору підряду (контракту) на виконання робіт у поточному році;
- наказ, рішення про затвердження проектно-кошторисної документації на чергу будівництва, пусковий комплекс або об'єкт;
- календарний графік виконання робіт;
- план фінансування будівництва;
- заявка на видачу готівки;
- реєстр Звітів про використання коштів, виданих на відрядження або під звіт.
Платіжне доручення, чек, заявка на видачу готівки -1, заявка-доручення на забезпечення іноземною валютою, заявка-доручення на здійснення видатків в іноземній валюті.
Документи, що підтверджують фактичне отримання товарів, робіт та послуг за умови здійснення попередньої оплати:
- накладна;
- накладна (якщо умови договору передбачають придбання будівельних матеріалів, обладнання, конструкцій тощо за власні кошти підрядника, з подальшою оплатою замовником);
- акт приймання виконаних будівельних робіт (ф. КБ-2в).

* Зазначені документи подаються тільки при проведенні капітального будівництва, реконструкції, реконструкції з елементами реставрації.


Посилання на НПА та ресурси, що згадані у роз’ясненні:

  1. Цивільний кодекс України від 16 січня 2003 року №435-IV (із змінами). Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/435-15#Text
  2. Закон України «Про архітектурну діяльність» від 20 травня 1999 року №687-XIV (із змінами). Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/687-14#Text
  3. Закон України «Про регулювання містобудівної діяльності» (із змінами) від 17 лютого 2011 року № 3038-VI. Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3038-17#Text
  4. Закон України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року №922-VIII (із змінами). Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/922-19#Text
  5. Постанова Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (із змінами та доповненнями). Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1178-2022-%D0%BF#Text
  6. Постанова Кабінету Міністрів України від 01 серпня 2005 року №668 «Про затвердження Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві». Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/668-2005-%D0%BF#Text
  7. Постанова Кабінету Міністрів України від 11 травня 2011 року №560 «Про затвердження Порядку затвердження проектів будівництва і проведення їх експертизи та визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів України» (із змінами). Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/560-2011-%D0%BF/ed20231230#Text
  8. Постанова Кабінету Міністрів України від 9 червня 2021 року №590 «Про затвердження Порядку виконання повноважень Державною казначейською службою в особливому режимі в умовах воєнного стану» (із змінами). Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/590-2021-%D0%BF#Text
  9. Наказ Міністерства економіки від 15 квітня 2020 року №708 «Про затвердження Порядку визначення предмета закупівлі» (із змінами). Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0500-20#Text
  10. Наказ Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 04 червня 2014 року №163 Про затвердження ДБН А.2.2-3:2014 «Склад та зміст проектної документації на будівництво». Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0163858-14#Text
  11. Наказ Державної служби автомобільних доріг України від 23 серпня 2011 року №301 «Про затвердження та набуття чинності галузевих виробничих норм ГБН Г.1-218-182:2011 "Ремонт автомобільних доріг загального користування. Види ремонтів та переліки робіт"». Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0301850-11#Text
  12. Наказ Міністерства розвитку громад та територій України від 01 листопада 2021 року №281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві». Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0281914-21#Text
  13. Наказ Міністерства фінансів України від 12 березня 2012 року №333 «Про затвердження Інструкції щодо застосування економічної класифікації видатків бюджету та Інструкції щодо застосування класифікації кредитування бюджету». Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0456-12#Text
  14. Наказ Міністерства фінансів України від 02 березня 2012 року №309 «Про затвердження Порядку реєстрації та обліку бюджетних зобов’язань розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів в органах Державної казначейської служби України» (із змінами). Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0419-12#n18
  15. Наказ Державного комітету з питань житлово-комунального господарства від 10 серпня 2004 року №150 «Про затвердження Примірного переліку послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій та послуг з ремонту приміщень будинків, споруд» (із змінами). Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/z1046-04#Text
  16. Наказ Державної казначейської служби України від 29 квітня 2013 року №68 «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо переліку підтвердних документів для реєстрації бюджетних зобов'язань та проведення платежів» (із змінами). Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0068840-13#Text
  17. Лист Міністерства економіки від 29 квітня 2016 року №3302-06/12875-06 «Щодо здійснення закупівель замовниками». Режим доступу: https://me.gov.ua/Documents/Detail?lang=uk-UA&id=1ce573f6-fafb*30b-9abb-0c6072b7fdb0&title=SCodoZdiisnenniaZakupivelZamovnikamiVid29-04-2016-3302-06-12875-06-
  18. Лист Державного комітету України з будівництва та архітектури від 30 квітня 2003 року №7/7-401 «Щодо віднесення ремонтно-будівельних робіт до капітального чи поточного ремонту». Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v*01509-03#Text
  19. Лист Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства від 11 березня 2009 №8/7-2425 Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v2425662-09#Text
  20. Лист Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства від 26 січня 2005 року №4/3-102 «Щодо Примірного переліку послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій  та послуг з ремонту приміщень, будинків, споруд». Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v-102508-05#Text
  21. Лист Міністерства регіонального розвитку та будівництва України від 15 липня 2009 року №9/9-1056 «Щодо віднесення ремонтно-будівельних робіт до капітального чи поточного ремонту». Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v1056661-09#Text

Ця публікація стала можливою завдяки щирій підтримці американського народу, наданій через Агентство США з міжнародного розвитку (USAID). Зміст є відповідальністю Глобал Ком'юнітіз (Global Communities) і не обов'язково відображає точку зору USAID чи Уряду Сполучених Штатів.

04.10.2024 - 13:56 | Views: 8744
Поточний та капітальний ремонти: особливості проведення видатків та здійснення закупівель

Tags:

DOBRE finansy budget budget methodology

Source:

Програма DOBRE

Read more:

20 December 2024

Вакансія: Полісі Координатор/-ка (англ.)

Вакансія: Полісі Координатор/-ка (англ.)

  Опис контексту SALAR International завершила свої поточні проєкти в Україні (DSP та PROSTO), які були...

20 December 2024

Ветеранська політика в громадах: як це працює та які можливості може використати місцева влада

Ветеранська політика в громадах: як це працює...

Після демобілізації, поранення, повернення додому, ветеранів та ветеранок зустрічають громади. За те, щоби військові...

20 December 2024

Набув чинності закон, який дозволяє комунальним підприємствам використовувати гуманітарну допомогу

Набув чинності закон, який дозволяє комунальним...

18 грудня 2024 року набув чинності Закон України «Про внесення змін до статті 15 Закону України «Про гуманітарну...

20 December 2024

Як зміна механізму зарахування ПДФО вплине на бюджети територіальних громад - дослідження

Як зміна механізму зарахування ПДФО вплине на...

Дві третини доходів від ПДФО надходять до бюджетів тих громад, де люди працюють, а не живуть. Якщо змінити цю систему...