Що не так з плануванням відновлення і розвитку територій під час війни? Замітки з круглого столу проєкту «UA-EU: Згуртованість і Розвиток»

Відсутність ясності щодо системи планувальних документів для відновлення та розвитку громад та регіонів – серед викликів сьогодення, який ще можна вчасно вирішити.


Як це зробити так, щоб раціонально використовувати кошти, людський капітал і час на відновлення територій, враховуючи виклики війни і європейські можливості для України, говорили на круглому столі «Планування відновлення територіальних громад і регіонів у контексті євроінтеграції України і воєнних викликів».

Захід організувала ГО «Інститут громадянського суспільства» в рамках проєкту «UA-EU: Згуртованість і Розвиток» за підтримки Проєкту USAID «ГОВЕРЛА».

Анатолій Ткачук, експерт проєкту «UA-EU: Згуртованість і Розвиток», перелічив всі виклики сьогодення України. Він нагадав, що 329 територіальних громад окуповані або - в зоні бойових дій і, як наслідок, втрата великої частини населення; замінування територій; руйнування інфраструктури; втрата транзитного потенціалу; падіння економіки; деіндустріалізація регіонів; постійна небезпека для прикордонних територій; ослаблення органів влади місцевого самоврядування на всіх рівнях через відтік людей. Завершує цей перелік викликів - відсутність ясності щодо системи планувальних документів для відновлення та розвитку громад та регіонів. І якщо дев’ять попередніх викликів постановою чи законом не зміниш, то каламбур із системою планувальних документів можна змінами до нормативно-правових актів перетворити на нормальне правове поле для відновлення громад.

 

Так виглядає система планувальних документів:

В чому відсутність ясності?

 

Як спланувати відновлення і розвитку територій під час війни і що для цього потрібно? На думку експертів, потрібно дати відповіді на наступні питання:

  • Наскільки доцільно мати на місцевому рівні два документи відновлення: програму та план? Від якого документу можна відмовитись і який зміст має покладатись у такий документ?
  • Хто має визначати об`єкти та поселення/частини поселень, які не будуть відбудовуватись і які для цього варто встановити критерії для прийняття рішень?
  • Що потрібно зробити і як це зробити за короткий період аби гармонізувати планувальні документи відновлення?

Пропозиції проєктів змін до нормативно-правової бази експерти направили профільній урядовій структурі.

Більше тез круглого столу, зокрема про роль Державної стратегії регіонального розвитку і територіально-орієнтованого підходу в плануванні відновлення і розвитку України під час війни, а також  про те, навіщо Україні функціональні типи територій, які і скільки їх має бути – згодом, у наступних публікаціях «Децентралізації».

16.11.2023 - 14:26 | Views: 1057
Що не так з плануванням відновлення і розвитку територій під час війни? Замітки з круглого столу проєкту «UA-EU: Згуртованість і Розвиток»

Tags:

spatial planning A.Tkachuk regional development

Source:

Read more:

18 December 2024

Програма Polaris запрошує громади до партнерства за напрямом «Відновлення на місцевому рівні»

Програма Polaris запрошує громади до...

Шведсько-українська Програма Polaris «Підтримка багаторівневого врядування в Україні» запрошує громади до партнерства...

18 December 2024

Освітній маркер: що нового в освіті за листопад

Освітній маркер: що нового в освіті за листопад

У новому випуску «Освітнього маркера» від Швейцарсько-українського проєкту DECIDE  - дайджест подій та рішень...

18 December 2024

Практичні інструменти для відновлення даних про майно – матеріали тренінгу

Практичні інструменти для відновлення даних про...

17 грудня команда Проєкту SOERA провела тренінг «Відновлення втраченої інформації та документів про майно...

18 December 2024

Законодавчі ініціативи для місцевого самоврядування у 2024-2025 роках. Що зроблено і що заплановано?

Законодавчі ініціативи для місцевого...

Питання відновлення і розвитку громад а також впровадження подальших законодавчих та інших змін, які передбачає...