До уваги ЦОВВ, регіонів і громад. Аналіз законодавства політики згуртованості і спільної аграрної політики ЄС
До уваги ЦОВВ, регіонів і громад. Аналіз законодавства політики згуртованості і спільної аграрної політики ЄС

Команда проєкту «UA-EU: Згуртованість і Розвиток» підготувала ґрунтовну аналітичну записку - огляд еволюції політики згуртованості та спільної аграрної політики Європейського Союзу з моменту їх зародження у 1957 і 1958 роках, а також проаналізувала близько 600 європейських законодавчих актів політики згуртованості і спільної аграрної політики.


Матеріал буде корисним для всіх заінтересованих сторін та бенефіціарів державної регіональної політики. Він безперечно стане у пригоді при підготовці Україною заходів щодо виконання умов Глави 22 «Регіональна політика та координація структурних інструментів» Acquis Communautaire та проведенні переговорів про вступ України до ЄС.


Ознайомитись з Аналітичною запискою можна ТУТ та Додатком до неї - ТУТ.

У Додатку правові акти згруповано та узагальнено на основі їх тематичної та хронологічної відповідності за розділами законодавства ЄС:

  • про регіональну політику і координацію структурних інструментів (450 нормативно-правових актів);
  • про Європейський соціальний фонд (9 нормативно-правових актів);
  • про Європейський сільськогосподарський фонд сільського розвитку (83 нормативно-правових акти).

Таку глибоку аналітику політики згуртованості, спільної аграрної політики ЄС та їх законодавчої бази, як пояснив Юрій Третяк, керівник групи радників, старший радник з політики згуртованості ЄС проєкту «Підтримка формування ефективної регіональної політики в контексті євроінтеграції України та воєнних викликів», зроблено для того, аби допомогти державі, регіонам, територіальним громадам на шляху євроінтеграції та відновлення.

«Попри війну та виклики, які зумовлені нею, влітку минулого року Україна отримала таку довгоочікувану перспективу вступу до Європейського Союзу. Значення вступу України до ЄС для українських територіальних громад і регіонів важко переоцінити. Можливість стати частиною і отримати вигоду від продуманих територіально-орієнтованих політик ЄС для них залежить від спроможності центральної влади швидко і ефективно озброїтися європейськими підходами до формування політики згуртованості і  впровадити, не лише за буквою, але і за духом, величезний масив відповідного законодавства ЄС», - прокоментував Юрій Третяк.

Він навів приклад Польщі, Чехії, Словаччини, Словенії та інших країн центрально-східної Європи, які якісно почали розвиватися зі вступом до ЄС.  Протягом ось уже майже 20 років країни є частиною політики згуртованості і спільної аграрної політики, через які ЄС спрямовує на менш розвинуті регіони Співтовариства понад дві третини загальноєвропейського семирічного бюджету. Відповідно до вивірених цілей політики згуртованості і спільної аграрної політики регіони і громади цих країн щороку змагаються за можливість отримати фінансування із Європейських Структурних та Інвестиційних Фондів (ЄСІФ).

«З кожним роком все більш професійні проєктні менеджери в громадах і регіонах готують і подають до ЄСІФ тисячі проєктів, спрямованих на покращення якості життя громадян незалежно від місця проживання, створення зайнятості, розвиток конкурентоспроможності бізнесу, економічне зростання, сталий розвиток, соціальну згуртованість. Так має бути і в Україні», - сказав експерт.


Аналітична записка підготовлена ГО «Інститут громадянського суспільства» в рамках проєкту «Підтримка формування ефективної регіональної політики в контексті євроінтеграції України та воєнних викликів», та стала можливою завдяки Агентству США з міжнародного розвитку (USAID) та щирій підтримці американського народу через Проєкт USAID «ГОВЕРЛА». Зміст цієї аналітичної записки не обов’язково відображає погляди USAID та Уряду США.

Views: 1048
Comments:
*To add comment you should be authorized or sign_in
Related news: regional development
Read more: