Одним із найбільш важливих питань, яке сьогодні постає перед працівниками освітньої сфери, є забезпечення безпечних умов навчання та організація ефективної роботи з учнями. За словами керівника регіонального офісу «U-LEAD з Європою» у Кіровоградській області Олега Яременка, останнім часом саме від фахівців освітньої галузі було отримано багато запитань, відповіді на які об’єднали в інформаційну сесію.
Експерт U-LEAD з питань освіти Сергій Дятленко зазначив, що громади особливо переймаються питанням організації «змішаного формату» організації навчального процесу.
За його словами, підставою для «змішаного формату» навчання можуть бути: недостатня ємність укриття, частина вчителів можуть працювати лише дистанційно і замінити їх ніким, неможливість організації підвозу учнів. Взагалі, причини можуть бути індивідуальні для певного закладу або громади.
Школи Бобринецької громади забезпечені укриттям, але тут застосовують «змішаний формат» навчання. За словами начальниці відділу освіти, культури, молоді та спорту Бобринецької міської ради Вікторії Литвинової, це дозволяє уникати великого скупчення дітей, зменшує ризики неконтрольованої поведінки дітей під час сигналу «повітряна тривога». Крім того, у школах відкоригували розклад і уроки проводять тільки на нижніх поверхах.
Схожа ситуація у Побузькій громаді. Начальниця відділу освіти, культури, молоді та спорту Побузької селищної ради Наталія Кирилюк розповіла, що у громаді всі заклади працюють за змішаною формою навчання, оскільки близькість до Миколаївської області створює загрозу.
«Якщо заклад освіти обрав «змішаний формат» навчання, то необхідно обрати ефективні інструменти організації освітнього процесу, які забезпечать найкращий результат. Причому вибір інструментів залежить від багатьох факторів, в тому числі і від причин, через які було запроваджено «змішане» навчання», - зазначив Сергій Дятленко.
Якщо школа має укриття, де не можна розмістити всіх учнів і педагогів, то експерт радить запроваджувати позмінну форму навчання і скорочувати тривалість уроків.
«На нашій території, якщо повністю здійснювати навчання для початкової і старшої школи, то світлового дня не вистачить і тоді хтось із дітей йтиме в темну пору доби. А якщо уроки будуть тривати не по 45 хвилин, а по 30 або навіть 25 хвилин, то початкова школа може вкластися до 11 години ранку, а старша – до 16, і не буде особливих проблем в організації навчального процесу», - пояснив він.
Ще одним варіантом організації освітнього процесу може бути «день через день» або «тиждень через тиждень». Також можливі варіанти, коли початкова школа (з 1 до 5 класів) навчається очно, а старша школа – по змінах.
«Тобто варіантів є багато, їх можна тасувати між собою. Найбільш критично важливим є очне навчання для 1-х, 2-х та 5-х класів», - підкреслив Сергій Дятленко.
Що стосується вчителів, які знаходяться не в громаді, але мають бажання працювати, і замінити їх ніким, то під час вивчення їх предметів можна застосовувати дистанційне навчання, тоді як решта предметів вивчається очно.
«Організація навчання залежить від конкретних умов, в яких опинилися школа. Педагогічна рада своїм рішенням може змінювати формат навчання і приймати регламент роботи», - сказав Сергій Дятленко.
18 December 2024
Програма Polaris запрошує громади до партнерства за напрямом «Відновлення на місцевому рівні»
Програма Polaris запрошує громади до...
Шведсько-українська Програма Polaris «Підтримка багаторівневого врядування в Україні» запрошує громади до партнерства...
18 December 2024
Освітній маркер: що нового в освіті за листопад
Освітній маркер: що нового в освіті за листопад
У новому випуску «Освітнього маркера» від Швейцарсько-українського проєкту DECIDE - дайджест подій та рішень...
18 December 2024
Практичні інструменти для відновлення даних про майно – матеріали тренінгу
Практичні інструменти для відновлення даних про...
17 грудня команда Проєкту SOERA провела тренінг «Відновлення втраченої інформації та документів про майно...
18 December 2024
Законодавчі ініціативи для місцевого самоврядування у 2024-2025 роках. Що зроблено і що заплановано?
Законодавчі ініціативи для місцевого...
Питання відновлення і розвитку громад а також впровадження подальших законодавчих та інших змін, які передбачає...