25 грудня 2024
Децентралізація
Переглядів: 1106

У нашому ОТГ створено КУ "Фінансово-господарський відділ", який буде обслуговувати заклади освіти на договірних засадах.Чи можливе ведення бухгалтерського обліку внутрінньо і проводити видатки по закладам освіти з казначейського рахунку , відкритого на імя КУ"ФГВ"? Чи необхідно відкривати рахунки кожному закладу окремо? Як правильно проводити публічні закупівлі: від імені комунальної установи, яка обслуговує заклади освіти чи по кожному освітньому закладу окрему?

Законом України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» (далі – Закон) встановлено, що принципи та методи ведення бухгалтерського обліку і складання фінансової звітності для розпорядників бюджетних коштів встановлюються національними положеннями (стандартами) бухгалтерського обліку в державному секторі.

Відповідно до п. 4 ст. 8 Закону відповідальність за організацію бухгалтерського обліку та забезпечення фіксування фактів здійснення всіх господарських операцій несе власник або уповноважений орган, який здійснює керівництво підприємством. Для забезпечення ведення бухгалтерського обліку підприємство самостійно обирає форми його організації.

У листі «Щодо діяльності централізованих бухгалтерій» від 08.11.2013 р. № 1006/13/155-13 Мінсоцполітики зазначило, що централізовані бухгалтерії утворюються за рішенням сільських, селищних, міських рад для ведення бухгалтерського обліку в бюджетних установах і організаціях (закладах освіти, охорони здоров’я тощо).

Порядок складання, розгляду, затвердження та основні вимоги до виконання кошторисів бюджетних установ, затверджений постановою КМУ від 28.02.2002 № 228 передбачає, що установи можуть вести бухоблік самостійно або обслуговуватися централізованою бухгалтерією (п.3 Порядку).

Постановою КМУ від 26.01.2011 № 59 затверджено Типове положення про бухгалтерську службу бюджетної установи.

Додатково див. роз'яснення за посиланням: https://edirshkoly.mcfr.ua/654033

Поділитися: