11 січня 2025
Децентралізація
Переглядів: 1278

Доброго дня. Вас турбує Красилівська міська територіальна громада. Виникло проблемне питання. До нас приєдналися сільські ради і в двох з них у 2020 році пройшли тендера на деякі роботи, договора за роботами продовжені до 31 грудня 2021 року і роботи не оплочені. Яким чином зараз можна оплати зобов*язання по цих договорах і хто і як має завершити процедуру в системі прозоро, через кабінет колишньої сільської рди?

Відповідно до п.61 Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» залишки коштів (у тому числі боргові зобов’язання), які утворилися на кінець бюджетного періоду на рахунках бюджетів розформованих територіальних громад, перераховуються одночасно до бюджету сформованої територіальної громади на підставі платіжних доручень за підписом сільського, селищного, міського голови, обраного сформованою територіальною громадою, або керівника відповідного місцевого фінансового органу, утвореного до затвердження Кабінетом Міністрів України територій територіальних громад.

Бюджетним кодексом передбачено, що розпорядники бюджетних коштів беруть бюджетні зобов’язання та здійснюють платежі тільки в межах бюджетних асигнувань, встановлених кошторисами.

Так, згідно з статтею 23 БКУ Будь-які бюджетні зобов'язання та платежі з бюджету здійснюються лише за наявності відповідного бюджетного призначення, якщо інше не передбачено законом про Державний бюджет України.

Вразовуючи зазначене, на 2021 рік повинен бути затверджений бюджет новоутвореної громади, в якому слід перебачати видатки на оплату зазначених у запитанні зобов'язань. Оплату зазначених зобов'язань буде здійснювати визначений рішенням про місцевий бюджет головний розпорядник коштів за рахунок визначених йому бюджетних призначень.

З метою врегулювання технічного питання щодо кабінету в системі прозоро пропонуємо звернутися до Міністерства розвитку економіки торгівлі та сільського господарства.

Поділитися: