18 червня 2025
Децентралізація
+
Використання файлів cookie
Ми використовуємо файли cookie для покращення роботи та підвищення ефективності сайту. Натискаючи кнопку "Дозволити", ви погоджуєтеся на використання файлів cookie. Ви можете змінити налаштування файлів cookie в будь-який час у налаштуваннях браузера.
Дозволити
Переглядів: 1184

Добрий день!Підкажіть, будь ласка, яким чином будуть утримуватися працівники, які фінансувалися з районного бюджету ліквідованого району (територіальний центр, центр соціальних служб та централізовані бухгалтерії відділів освіти і культури РДА в ліквідованому районі). На сьогодні люди, які працюють у даних структурах, не вивільнені, а самі структури не передані до селищної ради, так як не є комунальними. Наразі юридично триває процес їх створення у відповідній раді, який завершиться в кінці січня, а з 01 січня 2021 року видатки на утримання даних працівників районною радою не передбачено. Є вільні залишки, які перейдуть до новоствореної райради, та й місцева селищна рада готова профінансувати, проте механізму не має. Що робити в даній ситуації? Як і за рахунок чого звільняти працівників?

Відповідно до ст.36 КЗпП зміна підпорядкованості підприємства, установи, організації не припиняє дії трудового договору. У разі зміни власника підприємства, а також у разі його реорганізації (злиття, приєднання, поділу, виділення, перетворення) дія трудового договору працівника продовжується. Припинення трудового договору з ініціативи власника або уповноваженого ним органу можливе лише у разі скорочення чисельності або штату працівників (пункт 1 частини 1 статті 40 КЗпП).

У процесі передачі об’єктів спільної власності територіальних громад району від районних рад у комунальну власність територіальних громад відбувається саме зміна власника відповідного закладу\установи, а отже – жодних змін у здійсненні трудових прав працівників цих закладів\установ на момент передачі не відбувається.

Єдиною зміною, яка відбудеться для зазначених працівників, проте, не вплине на здійснення ними своїх трудових прав, буде перейменування відповідних закладів\установ у частині найменування засновника – органу місцевого самоврядування відповідної територіальної громади.

Відповідно до п. 2.15 Інструкції про порядок ведення трудових книжок працівників, затвердженої наказом Міністерства праці України, Міністерства юстиції України, Міністерства соціального захисту населення України від 29.07.1993 року № 58 якщо за час роботи працівника назва підприємства змінюється, то про це окремим порядком у графі 3 трудової книжки робиться запис:  «Підприємство   таке-то з такого-то числа переіменоване на  таке-то», а у графі 4 проставляється підстава перейменування - наказ (розпорядження), його дата і номер.

Поділитися: