20 вересня 2024
Децентралізація
Переглядів: 554

Відповідно до Закону України від 17.12.2020 1009-IX, з дня затвердження новообраною радою персональгого складу її виконавчого комітету починається реорганізація відповідних юридичних осіб - виконавчих комітетів рад, що припиняються шляхом їх приєднання до юридичної особи -виконавчого комітету новообраної ради. Виходить, що новообрана рада повинна прийняти рішення про реорганізацію виконавчих комітетів рад, що припиняються. Чи правомірне рішення новообраної ради щодо повної ліквідації (а не реорганізації) структурних підрозділів (відділи освіти, соцзахисту, культури та ін.) виконавчого комітету ради, що припиняється?

Такого бажано не робити, бо це спричинить купу несприятливих наслідків у майбутньому. Простий приклад: усю документацію ліквідованих осіб треба здати у архів. А частина з неї могла б знадобитися вам у роботі. Ще приклад: якщо ці юридичні особи були розпорядниками бюджетних коштів та є стороною поточних договорів закупівель чи договорів на теппло-, енерго- чи водопостачання, замінити їх правонаступником, укласти додаткові угоди на тимчасове продовження контрактів без процедур відкритих торгів чи спрощених закупівель ви не зможете.

Та крім суто майнових прав та обов’язків, у цих органів, як суб’єктів владних повноважень, має бути правонаступник за публічно-владними повноваженнями. Є акти, видані цими органами, по яких ще не завершені правові відносини. У разі ліквідації суб’єкта владних повноважень, який зможе змінити чи доповнити або навіть скасувати такі акти, порушуються принципи безперервності, єдності та повсюдності публічної влади, що призведе до порушень прав осіб, на яких вони були направлені. Тому вже якщо така процедура здійснюється, визначте порядок саме публічного правонаступництва у відповідному рішенні про ліквідацію виконавчих органів.

Поділитися: