Суть ЦНАП та розуміння посади і функцій адміністратора ЦНАП: результати круглого столу
2 серпня в Домі децентралізації відбувся круглий стіл «Суть ЦНАП та розуміння посади/функцій адміністратора ЦНАП» за участі представників Мінекономрозвитку та Мінрегіону.
За результатами обговорення представники Програми «U-LEAD з Європою», Асоціації міст України, Асоціації ОТГ, Асоціації ЦНАП, експерти аналітично-правової групи Центрального офісу реформ при Мінрегіоні погодились, що при виборі моделі ЦНАП може застосуватися гнучкий підхід до розуміння посади/функцій «адміністратора» та формування структур ЦНАП.
Так, адміністратор може розглядатися як:
- окрема посада умовного «посередника» між суб’єктами звернення та суб’єктами надання адміністративних послуг. Це насамперед прийняття заяв від громадян і суб’єктів господарювання та їх передача на опрацювання відповідним органам влади, посадовим особам, а потім видача результату споживачеві послуги;
- як посадова особа, що крім перерахованих вище функцій може також безпосередньо надавати адміністративні послуги у випадках передбачених законом. Такі можливості особливо розширилися після передачі / делегування багатьох повноважень органам, що утворюють ЦНАП. Це стосується сфер реєстрації місця проживання, нерухомості, бізнесу, видачі відомостей з ДЗК тощо;
- як функції (обов’язки) з прийому заяв і видачі результатів (як описано у пункті 1 вище), які покладаються на різних посадових осіб органу, що утворив ЦНАП, якщо така посадова особа (головний спеціаліст, державний реєстратор тощо) працює безпосередньо у ЦНАП.
Вибір назви посади повинен залежати від основного навантаження на працівника, його функцій та повноважень, їх обсягу.
Важливо зазначити, що кожна громада (орган місцевого самоврядування, що утворив ЦНАП) самостійно вирішує питання організації діяльності ЦНАП відповідно до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» (п. 5 ч. 1 ст. 16) та інших актів законодавства. Така діяльність має бути раціональною і для влади (без зайвих дій і витрат ресурсів, дублювання роботи посадових осіб, рівномірного навантаження, взаємозаміни), і для споживача послуг. Зокрема, якщо послугу може бути надано невідкладно за одне відвідування ЦНАП, то саме так це і має бути організовано. Це особливо виправдано для ОТГ, коли є утрудненим територіальний доступ до ЦНАП та його віддалених робочих місць.
І найважливіше, щоб у ЦНАП якісно надавався найширший перелік послуг, необхідних громадянам та суб’єктам господарювання. Це особливо актуально для ЦНАП в ОТГ, які повинні показати нову якість життя після реформи.
Детальне пояснення експертів Програми «U-LEAD з Європою» щодо розуміння функцій/посади адміністраторів та підходів до планування раціональних моделей надання адміністративних послуг у ЦНАП: https://bit.ly/2MhpLbY

Теги:
Джерело:
Програма «U-LEAD з Європою»

Поділитися новиною:
02 вересня 2025
Програма єВідновлення: нові можливості та рішення для пришвидшення компенсацій
Програма єВідновлення: нові можливості та...
В Україні вже майже 121 тисяча родин скористалися державною програмою єВідновлення. Загальна сума компенсацій склала...
02 вересня 2025
Між війною і відбудовою: Юнаківка тримає оборону і надію. Інтерв’ю голови громади
Між війною і відбудовою: Юнаківка тримає...
На лінії фронту, де два роки лунали обстріли і згоріли цілі села, залишилося лише 45 мешканців. І саме вони, разом із...
01 вересня 2025
Як працюють агенції регіонального розвитку в Європі?
Як працюють агенції регіонального розвитку в...
Європейська асоціація агенцій розвитку (EURADA) за підтримки проєкту UCORD дослідила кращі практики діяльності...
01 вересня 2025
Успішна робота Львівської агломерації переконує приєднуватись нових членів
Успішна робота Львівської агломерації переконує...
Асоціація «Львівська агломерація» стає дедалі потужнішою. Трохи більш ніж через рік після свого створення до її...