Заклади профосвіти мають фінансуватися з різних джерел: МОН пропонує кілька механізмів
Зміни у системі фінансування закладів профосвіти мають вирішити проблеми підготовки кадрів, а також дати нові стимули для співпраці з роботодавцями. Для цього фахівці МОН вже розробили низку пропозицій, але вони потребують доопрацювання та консультацій з іншими відомствами. Про це йшлося під час робочої наради з представниками Уряду та бізнесу, яку сьогодні, 1 серпня 2018 року, провели у Міністерстві освіти і науки України.
Учасниками наради стали представники Мінсоцполітики, Міністерства фінансів, Мінрегіону та Мінінфраструктури, а також очільники професійних об'єднань та асоціацій.
“Невелика частина державного фінансування припадає на навчання учнів за професіями загальнодержавного значення. Також державним коштом покривається здобуття загальної середньої освіти учнів, що навчаються у ПТНЗ. Далі весь тягар падає на органи місцевого самоврядування. Ми хочемо додати інші стимули і джерела фінансування, щоб забезпечити доступ до якісної та сучасної професійної освіти, яку сьогодні потребує ринок праці. Тому ми маємо вдосконалити механізм фінансування закладів ПТО і продумати залучення різних джерел для цього процесу. Наразі фахівці МОН розробили кілька механізмів цієї процедури, і я сподіваюсь, що разом ми дійдемо до конструктивних рішень”, - зазначила Міністр освіти і науки України Лілія Гриневич.
Наразі представники МОН підготували 3 ключові пропозиції різнорівневого фінансування закладів профосвіти:
- галузеве замовлення: державне/комунальне підприємство, готуючись до реалізації масштабної програми або замовлення, фінансує підготовку робітників, які далі працюватимуть над виконанням програми;
- міжбюджетні трансферти: міська рада приймає рішення про передачу коштів з міського бюджету обласному. Обсяг замовлення визначатиметься пропорційно кількості учнів, зареєстрованих на території міста або обласного центру;
- залучення роботодавців до освітнього процесу: 1) підготовка учнів за дуальною формою навчання; 2) навчання за кошти роботодавця.
Так, для того, щоб представники бізнесу мали додаткові гарантії у фінансуванні підготовки працівників, учасники розглянули можливість розробки типової угоди, яку роботодавець вкладатиме з учнем та представником закладу освіти. Таким чином учень безкоштовно здобуватиме освіту та отримає робоче місце після закінчення навчання, а роботодавець - кваліфікованого робітника з гарантованим періодом роботи.
Учасники також розглянули інші важливі потреби профосвіти: можливий механізм формування галузевого замовлення, розробку документів, які б систематизували дуальну освіту, сплата податку за устаткування, яке підприємство може безоплатно передати закладу профосвіти тощо.
Наразі сторони домовились розглянути пропозиції МОН з фахівцями своїх відомств та надати свої рекомендації.

Поділитися новиною:
16 квітня 2025
Що передбачає ухвалений за основу проєкт Закону «Про професійну освіту»
Що передбачає ухвалений за основу проєкт Закону...
В Міністерстві освіти і науки України розповіли, що передбачає ухвалений сьогодні за основу проєкт Закону «Про...
16 квітня 2025
До проєкту "Пліч-о-пліч" доєднались вже 450 громад, – Олексій Кулеба
До проєкту "Пліч-о-пліч" доєднались вже 450...
16 квітня в Києві проходить Міжнародний форум згуртованості. У центрі уваги - питання всебічної співпраці між...
16 квітня 2025
Пліч-о-Пліч для підтримки і взаємодії громад: основні тези панельної дискусії
Пліч-о-Пліч для підтримки і взаємодії громад:...
16 квітня в рамках “Міжнародного форуму згуртованості – творимо майбутнє” одна із панелей була присвячена проєкту...
16 квітня 2025
Четвертий з трьох: Парламент ухвалив за основу законопроєкт «Про професійну освіту»
Четвертий з трьох: Парламент ухвалив за основу...
16 квітня Верховна Рада України ухвалила за основу проєкт Закону №13107-д «Про професійну освіту», який встановлює...