Державний нагляд – це швидше механізм співпраці органу місцевого самоврядування з державною адміністрацією. Актуальні коментарі

 «Децентралізація владних повноважень сприяла тому, що на сьогодні органи  місцевого самоврядування отримали досить великий спектр повноважень разом з ресурсами для їх здійснення. І часто, з огляду на принципи функціонування органів місцевого самоврядування, маю на увазі політичний аспект, вони можуть  приймати рішення, які знаходяться на межі законності. З досвіду  пам’ятаю, що були взагалі незаконні рішення органів місцевого самоврядування. Зважаючи на те, що сьогодні  в законодавстві немає механізму впливу держави на недопущення таких рішень, то дуже на часі проект закону, який врешті врегулює це питання».

Так Олександр Марченко, перший заступник голови Сумської обласної державної адміністрації прокоментував необхідність чіткого врегулювання на законодавчому рівні питання державного нагляду за рішеннями органів місцевого самоврядування щодо їх відповідності Конституції та законам України.

«Насправді, і на сьогодні обласна чи районна державні адміністрації вправі оскаржувати рішення органів місцевого самоврядування, якщо вони порушують правові норми, але механізм - досить неефективний. Наведу приклад, коли в поточному році Сумська обласна державна адміністрація, з метою перевірки делегованих повноважень, направила відповідну комісію до Конотопської міської ради, то представників обладміністрації орган місцевого самоврядування не допустив до такої перевірки», - додав Олександр Марченко.

Ростислав Замлинський, перший заступник голови Львівської обласної державної адміністрації у коментарі «Децентралізації влади» звернув увагу на те, що чинна Конституція України передбачає, що рішення органів місцевого самоврядування з мотивів їх невідповідності Конституції чи законам України зупиняються у встановленому законом порядку з одночасним зверненням до суду.                                                   

«Але механізму, як саме чинити, немає. Логічно, що його треба врегулювати. Насправді рішення органів місцевого самоврядування,  як і рішення органів виконавчої влади спрямовані на те, щоб мешканцям тих чи інших міст, сіл, селищ було комфортно жити. І саме це в пріоритеті, коли ведеться мова про державний нагляд», - зазначив Ростислав Замлинський.

Він також додав, що органам місцевого самоврядування не варто остерігатися державного нагляду, пропонуючи натомість піклуватися про розвиток територій. «В першу чергу місцеві голови повинні думати про те, яким чином зробити комфорт для людей, які  довірили їм управління».

Ростислав Замлинський наголосив на важливості проведення додаткових консультацій з  асоціаціями органів місцевого самоврядування, з експертами, в тому числі міжнародними, науковцями, депутатами різних рівнів, щоб прийняти виважене рішення щодо законодавчого врегулювання державного нагляду за рішеннями органів місцевого самоврядування.

 «Як міський голова, маю добрі сподівання на законопроект, який нарешті внормує питання державного контролю за рішеннями органів місцевого самоврядування. Так, я знаю, що дехто не хоче, аби був такий механізм, щоб місцеві державні адміністрації здійснювали такий контроль. Проте, подивимося на це з іншого боку. Ті ж місцеві держадміністрації і сьогодні законом наділені функцією державного контролю. Проте який порядок його здійснення? Законодавчо не прописано. Тому давно було потрібно визначити законом зрозумілі і чіткі правила гри. Хто не збирається порушувати закон, той не скаже, що він проти такого механізму». Про це сказав  Станіслав Нігай, Апостолівський міський голова (Апостолівська об’єднана територіальна громада Дніпропетровської області).

«Державний нагляд, вважаю, допоможе органам місцевого самоврядування, особливо новоствореним у процесі формування спроможних громад, не наробити помилок. Я читав проект закону щодо державного контролю за рішеннями органів місцевого самоврядування і скажу, що він дає можливість упередити порушення закону ще до моменту набрання рішенням чинності. А немає помилки – немає зупинки рішення і немає потреби місцевій адміністрації звертатися до суду.  Це швидше не механізм нагляду, а механізм співпраці з місцевою державною адміністрацією. Не думаю, що адміністрації захочуть зловживати функцією нагляду, оскільки це буде миттєвий розголос, втрата репутації і, навіть, посади. Хто такого захоче?», - додав Станіслав Нігай.

Нагадаємо, сьогодні триває активне обговорення питання запровадження державного нагляду за рішеннями органів місцевого самоврядування щодо їх відповідності Конституції та законам України. Запровадження такого механізму передбачене Концепцією реформи місцевого самоврядування та територіальної організації влади.

Мінрегіон підготував проект закону, який покликаний внормувати питання здійснення державного нагляду (контролю) за відповідністю рішень органів місцевого самоврядування Конституції та законам України. Зараз триває процес узгодження проектних норм з асоціаціями органів місцевого самоврядування та публічне обговорення.

Раніше голова Тернопільської обласної державної адміністрації Степан Барна заявив, що чіткий порядок держнагляду за актами місцевого самоврядування унеможливить рішення, які шкодять суспільним інтересам.

Читати більше на тему державного нагляду за рішеннями органів місцевого самоврядування:

Нагляд за законністю рішень органів місцевого самоврядування: за і проти (+ інфографіка)

Чому потрібен нагляд за рішеннями органів місцевого самоврядування: у Мінрегіоні назвали 5 причин

Приймаючи рішення, ми не завжди переконані, що вони відповідають закону, - голови ОТГ

Вірус беззаконня та гібридна війна - інтерв’ю з Анатолієм Ткачуком

У сфері нагляду за актами місцевого самоврядування на відповідність їх законодавству суди будуть вимушені приймати справедливі рішення, - експерт

«Якби у нас не було інституту префектів, Франції настав би кінець», - Почесний французький префект Жан Фабр

«Контроль за рішеннями місцевого самоврядування не має нічого спільного з прокурорським наглядом» - обговорення на Форумі 20 липня

 

22.08.2017 - 21:22 | Переглядів: 11809
Державний нагляд – це швидше механізм співпраці органу місцевого самоврядування з державною адміністрацією. Актуальні коментарі

Теги:

нагляд контроль

Джерело:

Читайте також:

23 грудня 2024

Децентралізація 2024: підсумки року

Децентралізація 2024: підсумки року

Чим запам’ятається 2024 рік учасникам процесу реформи місцевого самоврядування та територіальної організації влади?...

23 грудня 2024

«Агенції регіонального розвитку мають проявити лідерство у посиленні спроможності громад», - Олексій Рябикін

«Агенції регіонального розвитку мають проявити...

Плани та пріоритети Міністерства розвитку громад та територій щодо діяльності агенцій регіонального розвитку (АРР),...

20 грудня 2024

Вакансія: Полісі Координатор/-ка (англ.)

Вакансія: Полісі Координатор/-ка (англ.)

  Опис контексту SALAR International завершила свої поточні проєкти в Україні (DSP та PROSTO), які були...