На Вінниччині обговорили, як втілити реформу профільної середньої освіти
На Вінниччині обговорили, як втілити реформу профільної середньої освіти

14 листопада у Вінниці відбулося громадське обговорення реформи профільної середньої освіти, яка передбачає вибір учнями профілю навчання та предметів відповідно до їхніх інтересів і майбутніх планів. Головна мета таких зустрічей — долучити громади до напрацювань законодавчих змін і спільно визначити, якою має бути мережа закладів профільної середньої освіти в регіоні.


Серед учасників обговорення були представники Міністерства освіти і науки України, Швейцарсько-українського проєкту DECIDE, обласної військової адміністрації, голови громад та керівники відділів освіти.

Міністр освіти Оксен Лісовий наголосив на важливості реформи:

«Сьогодні українцям потрібна освіта, яка підготує їх до життя в країні майбутнього, за яку ми сьогодні боремося. Адже це війна — за систему цінностей. У ній людська свобода і можливості — основоположні.Тому такою важливою є реформа старшої школи. Адже вона дасть можливості учням обирати свій освітній шлях, а отже, своє майбутнє».

 

 

Заступниця міністра освіти Надія Кузьмичова розповіла про принципи роботи майбутніх академічних ліцеїв та організацію освітнього процесу в них:

«Реформа передбачає посилення субʼєктності учнів — вони зможуть формувати свою траєкторію навчання. У них буде три рівні вибору. Це вибір профілю навчання, предмети якого вивчатиме поглиблено; вибір предметів і курсів у межах профілю, щоб ще більше поглибити вивчення профілю; а також вибір предметів і курсів поза профілем — щоб дозволити нелінійність навчання, адже учень може цікавитися і сферами, які не входять в обраний профіль. Наприклад, учень, який вчиться на біотехнологічному профілі, може обрати такі профільні курси як промислова математика, комбінаторний аналіз, а також позапрофільні — історію підприємництва, правознавство для життя тощо. МОН уже почало комунікацію з авторськими колективами для того, щоб вони готували навчальні програми до різних курсів за вибором, щоб зробити освіту більш учнеорієнтованою».

 

 

Менеджерка проєкту DECIDE Валентина Полторак підкреслила важливість співпраці з громадами:

«За підтримки Проєкту DECIDE уже проведено 9 громадських обговорень реформи в регіонах України. Це був непростий діалог, але ми всі розуміємо, що учні, які сьогодні вчаться у 7 класі, у 2027 році підуть навчатися у 10 класи або професійні коледжі. І від того, як ми підготуємося до змін сьогодні, — залежить якість освіти, яку отримають наші учні в майбутньому, і наскільки вони зможуть реалізувати свій потенціал. Тому Проєкт DECIDE на запит Уряду створив майданчик для діалогу, щоб громади висловити свою позицію, запропонувати зміни, стали активними учасниками етапу стратегування впровадження реформи. На таких майданчиках ми шукаємо спільні  рішення, які будуть сприяти реалізації змін. Від результатів цього діалогу багато в чому залежить успіх реформи старшої школи як в цілому в Україні, так і в кожній конкретній області».

 

 

У Вінницькій області заплановано створити 156 закладів старшої профільної освіти. Кількість учнів, які потенційно навчатимуться в академічних ліцеях і професійних коледжах у 2030 році становить приблизно 53 400.

Цей процес потребує узгоджень, співпраці та врахування особливостей кожної громади для забезпечення якісного профільного навчання в старшій школі.
За результатами обговорення 52,5% учасників зазначили, що розуміння «правил» впровадження реформи стали зрозумілішими. 71,1% — планують мати академічний ліцей у громаді, ще 2,6% — хочуть обласний ліцей на території своєї громади. Окрім цього, 27,8% опитаних готові розглянути можливість створення ліцею на умовах співробітництва з іншими громадами, якщо їх громада не зможе мати власний академічний ліцей.

Більше про реформу старшої школи – у секторальній рубриці порталу «Децентралізація».

Переглядів: 32
Коментарі:
*Щоб додати коментар, будь ласка зареєструйтесь або увійдіть
Новини на тему: освіта
Читайте також: