
10 закладів професійно-технічної освіти та 10 громад стали переможцями добору до напряму «Підтримка реформи професійної освіти в Україні» Швейцарсько-українського проєкту DECIDE.
Планується, що проєкт DECIDE допоможе профтехам-переможцям розробити стратегії інституційного розвитку, підтримає участь педагогів профтехів у програмах професійного розвитку, а також сприятиме поліпшенню партнерства між цими закладами та бізнесом. Крім цього, профтехи зможуть отримати гранти від DECIDE у розмірі 3,6 млн грн на створення профорієнтаційної майстерні (хабу).
10 громад-переможців отримають від DECIDE гранти та експертну допомогу в організації профорієнтаційних заходів, а ще представники громад зможуть долучитися до професійних програм із підготовки кар’єрних радників.
«Для нас дуже важливий розвиток професійної орієнтації. Школярі і школярки щонайпізніше з 7–9 класу мають знайомитися зі світом професій та бачити, як саме на практиці застосовують шкільні знання та навички. Частину такої профорієнтації можливо створити завдяки якісній співпраці різних закладів освіти, громад та бізнесу. Цей проєкт — важливий пілот такої співпраці, який має стати й поштовхом для розвитку 10 закладів професійної освіти, де вже цього року запрацюють нові майстерні», — розповів заступник міністра освіти і науки України з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації Дмитро Завгородній.
Для участі в доборі профтехи та громади надавали потрібну інформацію для заповнення заявки обласним військовим адміністраціям (аплікаційні форми та листи про наміри стати партнерами ініціативи). Заявки та мотиваційні листи на розгляд комісії подавали обласні військові адміністрації регіонів-партнерів: Львівської, Івано-Франківської, Київської, Чернігівської, Полтавської та Одеської областей.
Переможцями конкурсного добору стали такі заклади освіти та громади:
Чернігівщина
Одещина
Івано-Франківщина
Львівщина
Київщина
Полтавщина
«Мета нашої роботи з підтримки реформи професійної освіти в Україні — налагодити співпрацю між владою на рівні області та територіальної громади, профтехами, школами та бізнесом. Ідея полягає в тому, щоб ці 5 інституцій взаємодіяли та співпрацювали між собою, допомагаючи дітям у виборі майбутньої професії. Тобто всі 5 сторін мають працювати не паралельно, а як злагоджений механізм. Саме так це відбувається у Швейцарії, Німеччині, Австрії та багатьох інших країнах із розвинутою економікою. Для “DECIDE: ПРОФТЕХ” ми разом з областями-партнерами відібрали 10 профтехів та 10 партнерських громад, у яких будемо працювати зі школами, місцевою владою і бізнесом. Якщо ця модель в пілотних регіонах спрацює, то в наступні роки ми будемо підтримувати й інші області в розбудові такої системи кар’єрного супроводу учнів», — зазначила менеджерка проєкту DECIDE Валентина Полторак.
Упродовж квітня–травня 2024 року комісія з добору отримала і розглянула 27 поданих на конкурс заявок від 6 регіонів-партнерів, визначених спільно з Міністерством освіти і науки України. На першому етапі вона відібрала 16 заявок. На другому — команда будівельних консультантів проєкту DECIDE відвідала 16 профтехів. Водночас комісія провела співбесіди з учасниками конкурсу за участю ОВА, які подавали заявки, закладів професійної освіти та територіальних громад.
Запуск напряму «DECIDE: ПРОФТЕХ» став можливим завдяки підтримці і партнерству уряду Швейцарії, Швейцарського агентства з розвитку та співробітництва та Посольства Швейцарії в Україні.
13 грудня 2025
Межа у 300 операцій: як формальний критерій може знищити хірургію в малих громадах
Межа у 300 операцій: як формальний критерій...
Поки країна зосереджена на викликах війни — у сфері охорони здоров’я ухвалюються рішення, наслідки яких можуть стати...
13 грудня 2025
Уряд затвердив оновлені підходи до реалізації...
Кабінет Міністрів України ухвалив документ «Особливості реалізації Концепції реформування місцевого самоврядування та...
12 грудня 2025
Французький досвід для українських громад:...
Члени Комітету Верховної Ради України з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального...
12 грудня 2025
Коли знання запускають участь: як Здолбунівська...
Авторки: Тетяна Лукеря, Олександра Койдель – Центр демократичної стійкості (Київська школа економіки) Частина...