Інвестиційний паспорт як новий етап розвитку громади. Як під час повномасштабного вторгнення громада на Житомирщині зуміла не втратити набуте та залучити нових інвесторів

Бердичівська громада невелика ― два села та лише одне місто, але доволі індустріальне: є підприємства, фабрики, власний пивоварний завод, меблева фабрика та м'ясокомбінат. Попри повномасштабне вторгнення, місцеві підприємства не зупинились і навіть прийняли у себе релокований бізнес з прифронтових територій України.

Про виклики, які постали перед громадою та як їх вдалося подолати розповідає голова громади Сергій Орлюк. 

 

“Війна ― це страх, з яким люди жили”

 

Війна ― це навіть не землетрус, який прийшов, побув кілька хвилин і далі ти долаєш наслідки. Це страх, з яким люди жили. Усі, перш за все, кинулись робити фортифікаційні споруди. Усі підприємства були спрямовані на одне ― захистити місто та громаду.

В цей період на підприємствах був економічний спад, тому що не час займатися виробництвом. Було бажання просто вижити. Водночас усі розуміли ― не відстоїмо нашу громаду та Україну, то  для кого ці підприємства лишаться? Тож співпраця була і між собою, і між підприємствами, і між громадами.

 

 Сергій Орлюк, голова Бердичівської громади

 

На одному з перших засідань ми скасували орендну плату за комунальне майно, щоб людям було легше фінансово пережити цей період. Підприємства, які здавали в оренду приміщення, теж знизили плату. Усі йшли назустріч.

Оптимізму додавало й те, що усі іноземні інвестори, які були до війни, лишилися. Ми чим могли, допомагали. Наприклад, організували розвіз працівників або ж пересування в комендантський час ― старались реагували на усі прохання дуже оперативно.

 

“Вони не чужі, вони наші”

 

Бізнес завжди каже ―  “ви головне нам не заважайте, ми зробимо все самі”. З такої позиції приходили й підприємці з інших областей, які рятували свою справу. Наше завдання було - сконтактувати з місцевим бізнесом і максимально сприяти: розширити майданчики для будівництва, допомогти знайти партнерів, які можуть надати приміщення в оренду, домовитися. Щоб вони розуміли, що нам не все одно. Ми йдемо з вами, ми готові допомогти на будь-якому етапі співпраці. Вони ж не чужі, вони наші. Зараз не час ділити ― правобережна, лівобережна, схід, захід.

 

 

Є бізнес, в який люди вклали душу, серце, гроші. На сьогодні їм треба допомогти вижити. Адже за цим бізнесом стоять люди, за якими діти, батьки. Якщо в нас ситуація краща, ніж в прифронтовій зоні, ми зобов'язані допомогти.

І що важливо, це теж про економіку України. Ми думаємо про громаду, про те, як буде Україна жити після війни. А війна обов'язково закінчиться, і переконаний ― нашою перемогою.

 

“З такою підтримкою нам не страшно йти вперед”

 

Говорити про економіку громади, не маючи перспектив й планів ― це говорити ні про що. Ми повинні розуміти, як рухаємось далі. Тут нам дуже допомогли експерти Програми “U-LEAD з Європою”.

Щойно ми відійшли від першого шоку від війни, почали роботу над інвестиційним паспортом. Важливо, що ми не працювали з чистого листка. В “U-LEAD з Європою” нам надали професійні консультації: що потрібно зробити, щоб не вигадувати велосипед і не наступати на граблі інших. Повірте, усі ці наради, які проводилися, презентації ― вони вчать, і ми намагаємося брати найкраще.

 

 

До війни у нас було всього два міста-побратими. Для Бердичева це дуже мало. Тож одним із перших завдань було шукати дружні стосунки з Європою. Ми вже багато де були, хтось нас бачив, хтось ні. Але, що важливо, тоді у нас не було інвестиційного паспорта.

Сьогодні він ― це перший обов`язковий документ, з яким вирушаємо за кордон у пошуках інвесторів. Ось, наприклад, в Литву дуже результативно з'їздили, перемовини були зараз в Польщі. Робота йде постійно. Тим більше ми де не приїжджаємо, завжди беремо з собою підприємців, які можуть розказати про свій бізнес. 

 

 

Одне з великих наших надбань сьогодні ― це співпраця з польським містом Ченстохова. Величезне місто з 250 тис. населення. Тож, коли ми підписали меморандум про співпрацю, інші міста вже трішки по-іншому до нас ставляться, знаходять нас самі. Ще маємо напрацювання з литовським містом Алітус та двома німецькими містами.

 

Читайте також: Як громада зуміла не лише знайти шляхи утримання локального бізнесу, але й залучити нових інвесторів

29.09.2023 - 15:30 | Переглядів: 3111
Інвестиційний паспорт як новий етап розвитку громади. Як під час повномасштабного вторгнення громада на Житомирщині зуміла не втратити набуте та залучити нових інвесторів

Теги:

розвиток бізнесу історії війни міжнародна підтримка інвестиції

Область:

Житомирська область

Громади:

Бердичівська територіальна громада

Джерело:

Читайте також:

26 грудня 2024

Детальний чи загальний регламент місцевої ради: пошук оптимальної моделі для ефективного самоврядування

Детальний чи загальний регламент місцевої ради:...

Уявіть собі громаду, де прийняття рішень ради затягується на місяці, а мешканці не розуміють, за якими правилами...

26 грудня 2024

Розширення ЦНАПу та придбання нового сміттєвоза: учасники конкурсу Громада на всі 100

Розширення ЦНАПу та придбання нового...

10 листопада завершилося голосування та вибір 40 фіналістів серед територіальних громад, які подалися на конкурс...

26 грудня 2024

Партнерство і співпраця влади і бізнесу на місцевому рівні – запорука успішного розвитку громад

Партнерство і співпраця влади і бізнесу на...

Деякі соціально-психологічні аспекти взаємодії місцевої влади та бізнесу   Територіальні громади в Україні...

26 грудня 2024

Антикорупційний потенціал ОМС: чому він важливий для відбудови і як його підсилити?

Антикорупційний потенціал ОМС: чому він...

Авторка: Олександра Койдель, зовнішня експертка Програми "U-LEAD з Європою" Довгострокове відновлення України...