Як громада зуміла не лише знайти шляхи утримання локального бізнесу, але й залучити нових інвесторів
Як громада зуміла не лише знайти шляхи утримання локального бізнесу, але й залучити нових інвесторів

 

Бердичівська громада, що на Житомирщині, складається лише з трьох населених пунктів, але досить індустріально розвинена.

“Війна, звісно ж, внесла корективи, але підприємства всі працюють. Ми робили усе від громади для того, щоб вони працювали. І радує, що ніхто не зупинився”, ― розповідає голова громади Сергій Орлюк.

 

Голова громади Сергій Орлюк

 

З початком повномасштабного вторгнення громада зосередилась на захисті міста: будували фортифікаційні споруди, акумулювали населення та бізнес.

“Довелося все по-новому кардинально перепланувати, а від чогось взагалі відмовитись. Війна не вибирає. Під неї треба підлаштовуватись”, ― зазначає Володимир Ліпецький, директор Бердичівського пивзаводу.

 

Володимир Ліпецький, директор Бердичівського пивзаводу

 

Директор м`ясокомбінату “М’ясовита” Геннадій Галецький згадує, що зранку 24 лютого повернули усі машини з маршрутів і намагалися заспокоїти працівників:

“Люди стали перед прохідною і відмовилися йти працювати. Потрібно було стояти з ними там півгодини-годину, розповідати, що все буде нормально, переможемо, треба йти працювати”.

 

Директор м`ясокомбінату “М’ясовита” Геннадій Галецький

 

Бердичівці, згуртувавшись, зуміли налагодити внутрішні процеси й зосередились на допомозі іншим. За півтори роки війни громада прихистила понад п`ять тисяч переселенців та два бізнеси з Херсонщини та Сумщини:

“Ми тут не ділимо: це наші, чи не наші, ми разом всі. І вже здружилися. Єдина проблема була ― це житло. Але місто допомогло, бо ми на прямому зв'язку з міським головою”, ― розповідає Геннадій Галецький.

 

 

Водночас громада продовжила роботу над стратегією розвитку, яку розпочали ще за декілька місяців до війни у співпраці з Програмою “U-LEAD з Європою”.

“Один із ключових напрямків підтримки під час війни ― це розробка інвестиційного паспорта, допомога громаді в реалізації активностей з проєктного менеджменту та супровід у написанні стратегії розвитку”, ― говорить Василь Невмержицький, керівник Регіонального офісу «U-LEAD з Європою» в Житомирській області.

 

Василь Невмержицький, керівник Регіонального офісу «U-LEAD з Європою» в Житомирській області

 

У вересні-листопаді 2022 року за підтримки U-LEAD Бердичівська громада розробила інвестиційний паспорт.

“Ми отримали дуже якісний документ - візитівку міста, яку ми можемо зараз пропонувати і міжнародним партнерам, і інвесторам для того, щоб зацікавити їх працювати на території громади”, ― розповідає Михайло Май, начальник відділу економічного розвитку громади.

 

Михайло Май, начальник відділу економічного розвитку громади

 

Уже сьогодні місто спілкується з закордонними інвесторами, яких цікавлять питання деревообробки та виробництва харчових продуктів. А нещодавно Бердичів відвідали делегації з литовського міста Алітуса та польської Ченстохови, з якими підписали меморандуми про співпрацю.

“До війни у нас було всього 2 міста-побратими. Тож одне з перших завдань було, що треба шукати дружні стосунки з Європою. Ми їздили багато по містах, хтось нас бачив, хтось не бачив. Інвестиційний план ― це велике надбання у співпраці з «U-LEAD з Європою», ― говорить голова громади Сергій Орлюк.

Відтак, завдяки Програмі «U-LEAD з Європою» Бердичівська громада зуміла не лише знайти шляхи утримання локального бізнесу, але й залучити нових інвесторів під час повномасштабного вторгнення.

Переглядів: 1625
Коментарі:
*Щоб додати коментар, будь ласка зареєструйтесь або увійдіть
Новини на тему: історії війни
Читайте також: