Завершився збір проєктних ідей щодо співробітництва громад Львівської агломерації. Він став однією зі складових процесу розробки Стратегії розвитку Львівської агломерації на період до 2027 року, що триває протягом останніх місяців за ініціативи та участі Львівської обласної військової адміністрації та представництва органів місцевого самоврядування 18 територіальних громад Львівської агломерації – Бібрської, Великолюбінської, Городоцької, Давидівської, Жовківської, Жовтанецької, Зимноводівської, Івано-Франківської, Куликівської, Львівської, Мурованської, Новояричівської, Оброшинської, Підберізцівської, Пустомитівської, Сокільницької, Солонківської, Щирецької.
Збір проводився онлайн через офіційні сайти і фейсбук-сторінки громад консультантами Програми Ради Європи «Посилення доброго демократичного врядування і стійкості в Україні» за сприяння Фонду розвитку місцевої демократії ім. Єжи Регульського (Польща). Загалом було зібрано 252 пропозиції від мешканців і мешканок 14 громад агломерації, з яких для докладного аналізу відібрано 82 проєктні ідеї. За тематикою запропоновані проєкти стосувались перш за все громадського транспорту (39) і розбудови транспортної інфраструктури (24), питань освіти (7), підтримки підприємництва (6), організації публічного простору (6).
Не дивно, що проєкти співробітництва громад агломерації з розбудови громадського транспорту є найбільш затребуваними. Наявність високої мобільності мешканців та мешканок агломерації та інтенсивної маятникової міграції засвідчило цьогорічне соціологічне дослідження «Думки і погляди населення Львівської агломерації». Воно було проведено Київським міжнародним інститутом соціології (КМІС) на замовлення Програми Ради Європи «Посилення доброго демократичного врядування і стійкості в Україні» в рамках розробки стратегії Львівської агломерації. Дослідження продемонструвало, що за останні 3 місяці 62% мешканців і мешканок сусідніх громад принаймні одного разу відвідали м. Львів у будні дні, в т.ч. 30% відвідували на регулярній основі (2-3 дні в будні дні і частіше). Найбільш популярний спосіб дістатися до м. Львова – автобус / маршрутка, що їде до автостанції або залізничного вокзалу: для 32% тих, хто відвідує м. Львів, це основний спосіб доїзду, а для ще 17% цей спосіб є додатковим. Крім цього, автобусом / маршруткою, що має зупинки по м. Львову, переважно користуються 24%, а для 15% цей вид транспорту – додатковий. Тож результати збору ідей щодо проєктів співробітництва громад Львівської агломерації цілком підтвердили дані соціологів – проєкти співпраці з розбудови громадського транспорту очікувано зайняли лідерські позиції. Цікавим є і те, що тривалість добирання до межі Львова для переважної кількості мешканців агломерації є рівноцінною тривалості пересування у Львові (тобто, зважаючи на відстані пересування можна припустити, що середня швидкість пересування по Львову є у 2-3 меншою, ніж на під’їздах до нього).
Спільні проєкти співробітництва громад Львівської агломерації, що можуть реалізовуватись двома чи кількома громадами агломерації, сприятимуть подоланню цих викликів та отриманню якісних послуг мешканцями та мешканками агломерації. Найчастіше партнером впровадження цих проєктів мала б стати Львівська громада (59) й усі громади майбутньої агломерації (20).
Пропозиції, отримані від мешканців та мешканок громад, разом із пропозиціями фахівців, будуть включені до пакету пріоритетних проєктів, що ляже в основу плану реалізації Стратегії, над якою працюють консультанти та представництво громад. Набір таких проєктів охоплює і питання економічного розвитку, і надання послуг в соціально-гуманітарній сфері, і розвиток інженерних мереж. Мета реалізації такого роду проєктів, як і розвитку агломерації в цілому, – підвищення якості життя мешканців і мешканців її громад.
Публічна презентація проєкту Стратегії і плану її реалізації запланована у жовтні ц.р.