Частину плати за видачу відомостей з реєстрів Мін’юсту варто спрямувати у місцеві бюджети?

У 2022 році на оплату праці працівників ЦНАП Обертинської селищної ради Івано-Франківської області витрачено 732,6 тис. грн, а дохід від надання адміністративних послуг склав всього 81,7 тис. грн. А якщо до витрат додати ще вартість комунальних послуг, канцелярських товарів, Інтернету, обслуговування каналу захищеного зв’язку  та інші витрати? Все це оплачується з місцевого бюджету, щоб забезпечити людям необхідні послуги. Тому в громадах вважають недостатніми надходження до місцевих бюджетів за платні адміністративні послуги.


«Суми адміністративного збору за більшість адмінпослуг є незначними та не компенсують витрати, пов’язані з наданням цих послуг. Наприклад адміністративний збір за реєстрацію, зняття з реєстрації місця проживання становить 40,26 грн. Це економічно необґрунтований  розмір збору. Він не покриває всіх витрат на надання даної послуги. Дане питання потребує впорядкування.  Окремі розміри плати за адмінпослуги чи прирівняні до них нотаріальні дії органу місцевого самоврядування  потребують  перегляду, оскільки є економічно необгрунтованими - становлять менше однієї гривні», - прокоментував Обертинський селищний голова Віктор Хамут.

За його словами, найбільш поширеними  є адміністративні послуги соціального характеру (АПСХ), що надаються через Центри надання адміністративних послуг, утворені міськими, селищними, сільськими радами, з використанням програмного комплексу «Інтегрована інформаційна система «Соціальна громада» (ПК «ІІС «Соціальна громада»). І ці послуги надаються безоплатно.

Також, на думку Обертинського селищного голови, послуги реєстрації ФОП та юридичних осіб мають бути платними, оскільки конкретний отримувач послуги повинен  компенсувати  принаймні частину видатків на надання послуги.

За словами Віктора Хамута, варто врахувати, що з жовтня 2020 року послуги РАЦС не надаються органами місцевого самоврядування, що створює великі незручності для жителів громади. Дані послуги є затребуваними, жителі громади часто звертаються із проханням про надання послуг РАЦС в громадах, так як відсутнє транспортне сполучення  з деяких населених пунктів в  місто Тлумач, де знаходиться відділ РАЦС.

Голова Обертинської громади також зазначив, що варто спрямовувати частину плати за видачу відомостей з реєстрів, якими володіє Міністерство юстиції, у місцеві бюджети, оскільки видатки на оплату  праці працівників ЦНАП, видатки на матеріально-технічне забезпечення, обладнання  є видатками з місцевого бюджету.

«Тому має бути зв'язок між тими, хто надає послуги і видом бюджету, до якого мають зараховуватися кошти». 

Раніше «Децентралізація писала, що начальниця відділу ЦНАП Бобровицької територіальної громади Чернігівської області Ольга Шилко наголосила на важливості повернення до обговорення проекту Закону «Про адміністративний збір» та якнайшвидшого його прийняття.

Більше читайте у матеріалі «Децентралізації» «Фінансова нестабільність сфери адмінпослуг ставить під загрозу мету децентралізації. Громади очікують прийняття Закону про адмінзбір»

05.04.2023 - 09:32 | Переглядів: 2118
Частину плати за видачу відомостей з реєстрів Мін’юсту варто спрямувати у місцеві бюджети?

Теги:

адміністративні послуги бюджет

Джерело:

Читайте також:

21 листопада 2024

Громади Хмельниччини долучилися до обговорення реформи старшої школи

Громади Хмельниччини долучилися до обговорення...

15 листопада в Хмельницькому відбулося громадське обговорення впровадження реформи профільної середньої освіти. Захід...

21 листопада 2024

Програма Polaris провела інформаційну сесію для громад Житомирщини

Програма Polaris провела інформаційну сесію для...

20 листопада у Житомирі відбулася інформаційна сесія Програми Polaris «Підтримка багаторівневого врядування в...

21 листопада 2024

Стратегія безбар’єрності: експерт розповів про цифрову доступність

Стратегія безбар’єрності: експерт розповів про...

Цифрова безбарʼєрність – один із шести ключових напрямків розвитку, визначених у Національній стратегії зі створення...

20 листопада 2024

Конгрес мерів у Парижі: народжується щонайменше 7 нових партнерств

Конгрес мерів у Парижі: народжується щонайменше...

Тільки уявіть масштаб Конгресу мерів у Парижі для лідерів місцевого самоврядування: 1200 французьких мерів відвідують...