Як провести конкурс на посаду директора школи? Не панікуємо – є план у 8 кроків

Конкурс на посаду директора школи. Що визначає законодавство?

Авторка: Наталія Байтемірова, експертка з питань освіти проєкту DECIDE


Крок 1. Формуємо Положення про конкурс на посаду директора

Те, що положення затверджується рішенням місцевої ради – знають всі.

Але розробити положення це не просто переписати статтю 39 Закону України «Про повну загальну середню освіту». Є нюанси, які засновнику треба визначити самостійно.

Давайте розбиратися!

Часто засновники забувають вказувати в положенні вимоги до членів конкурсної комісії, думаючи, що достатньо переписати з Закону хто НЕ може бути членом комісії, але це неправильно. Також важливо звернути увагу на порядок формування комісії: як, від кого та коли ви отримуєте пропозиції до комісії.

Форма перевірки знання законодавства (письмове чи комп’ютерне тестування), зразок ситуаційного завдання та критерії їх оцінювання також фіксуйте в положенні. НЕ визначайте самі перелік питань для перевірки законодавства, це робить тільки МОН – наразі це наказ від 19.05.2020 № 654.

Не забудьте приділити увагу в положенні процесам ознайомлення кандидатів із закладом освіти, його трудовим колективом та представниками органів громадського самоврядування.

 

Крок 2. Оголошуємо про конкурсний відбір

Коли це треба робити?

  • При створенні закладу освіти.
  • Не пізніше 10 робочих днів з дня дострокового припинення контракту або конкурсу, що не відбувся.
  • За 2 місяці до завершення контракту попереднього директора.

Оголошення на сайтах засновника та закладу освіти має містити:

  • найменування і місцезнаходження закладу освіти;
  • найменування посади та умови оплати праці;
  • кваліфікаційні вимоги до керівника закладу освіти;
  • вичерпний перелік, кінцевий строк і місце подання документів для участі в конкурсі;
  • дату та місце початку конкурсного відбору, етапи його проведення та тривалість;
  • прізвище та ім’я, номер телефону та адресу електронної пошти особи, яка буде надавати інформацію про конкурс та приймати документи для участі в конкурсі.

Кваліфікаційні вимоги окреслені в частині першій статті 38 ЗУ «Про повну загальну середню освіту»:

  • громадянин України;
  • вільно володіє державною мовою – Державний сертифікат рівня вільного володіння першого або другого ступеня;
  • вища освіта ступеня не нижче магістра;
  • стаж педагогічної та/або науково-педагогічної роботи не менше трьох років;
  • організаторські здібності;
  • стан фізичного і психічного здоров’я, що не перешкоджає виконанню професійних обов’язків.

 

Крок 3. Формуємо конкурсну комісію

Зазвичай, ОМС приймають рішення щодо створення конкурсної комісії з 6 осіб – це найменше число, яке визначене законом. Оскільки забезпечити паритетність з Державної служби якості освіти або її територіальних органів або місцевої державної адміністрації та інститутів громадянського суспільства нелегко, особливо враховуючи, що гранична чисельність працівників територіальних органів ДСЯО всього 605, а шкіл близько 14 тис.

Можете замінити працівників ДСЯО працівниками районної держадміністрації.

 

До уваги! Для кожного конкурсу має бути своя комісія (навіть, якщо вона складається з тих самих осіб).

 

Рішення про затвердження персонального складу конкурсної комісії приймається місцевою радою.

 

Крок 4. Допускаємо до конкурсу

Після завершення строку прийому документів протягом 5 робочих днів комісія перевіряє документи та своїм рішенням допускає до конкурсу кандидатів. Перелік допущених осіб має бути на сайті засновника закладу освіти.

Кого не допускаємо?

  • Тих, хто не подав всіх документів за списком в оголошенні.
  • Тих, хто подав документи, але після строку прийому документів.
  • Тих, хто не може обіймати посаду директора школи: тобто є недієздатною особою або цивільна дієздатність якої обмежена; має судимість за вчинення злочину; позбавлена права обіймати відповідну посаду; за рішенням суду визнана винною у вчиненні корупційного правопорушення; за рішенням суду визнана винною у вчиненні правопорушення, пов’язаного з корупцією; підпадає під заборону, встановлену Законом України «Про очищення влади».

 

До уваги! «Хто позбавлений права обіймати відповідну посаду? Той, хто вже два повних строки був директором школи, для якої проводиться конкурс».

 

 

Крок 5. Знайомимо кандидатів із закладом освіти

Ознайомлення кандидатів з закладом освіти, колективом та представниками громадського самоврядування має бути не менш як за 5 робочих днів до конкурсного відбору. Це має забезпечити засновник закладу освіти або через комісію, або уповноважений орган. Визначайте це в положенні!

 

Крок 6. Проводимо конкурсний відбір

Конкурсний відбір проводиться у три етапи:

  • Тестове завдання на знання законодавства.
  • Перевірка професійних компетентностей шляхом письмового виконання ситуаційного завдання.
  • Презентація перспективного плану розвитку закладу загальної середньої освіти, а також надання відповідей на запитання членів конкурсної комісії в межах змісту конкурсного випробування.

 

До уваги! Відеофіксація – обов’язкова, а от відеотрансляція – за можливості. Оприлюднення на сайті засновника відеозапису здійснюється протягом робочого дня після проведення конкурсного відбору.

 

Крок 7. Приймаємо рішення

Комісія приймає рішення щодо визначення переможця конкурсу або визнання конкурсу таким, що не відбувся. Конкурс не відбувся, якщо:

  • ніхто не подався на конкурс;
  • нікого не допущено до участі;
  • жоден з кандидатів не визнаний переможцем.

 

Крок 8. Призначаємо на посаду

Протягом 3 робочих днів призначаємо переможця на посаду директора школи та укладаємо строковий контракт.

 

 

Більше історій та блогів читайте в публікаціях нашого онлайн-ресурсу Освіта.Коментують експерти, який створено в межах Проєкту DECIDE, що впроваджується ГО DOCCU та PH Zurich за підтримки Швейцарії.

05.10.2022 - 09:55 | Переглядів: 5571
Як провести конкурс на посаду директора школи? Не панікуємо – є план у 8 кроків

Теги:

освіта управління освітою

Джерело:

Поділитися новиною:

Коментарі:
*Щоб додати коментар, будь ласка зареєструйтесь або увійдіть
Читайте також:

05 липня 2024

Просто й доступно: 20 громад-учасниць проєкту «Бюджетна партисипація від А до Я» підготували «Бюджети для громадян»

Просто й доступно: 20 громад-учасниць проєкту...

Громади-учасниці проєкту «Бюджетна партисипація від А до Я», що реалізується Громадським Партнерством «За прозорі...

05 липня 2024

Впровадження модернізованої версії АІКОМ. Порядок роботи з даними та подачі звітності (запис вебінару)

Впровадження модернізованої версії АІКОМ....

Що потрібно для впровадження модернізованої версії Автоматизованого інформаційного комплексу освітнього менеджменту...

05 липня 2024

Якісні державні послуги для кожного: шість громад отримали мобільні ЦНАПи

Якісні державні послуги для кожного: шість...

Європейський Союз та Програма розвитку ООН в Україні в партнерстві з Мінцифрою передали ще для шести громад...

05 липня 2024

Реформу профільної середньої освіти обговорили громади Миколаївщини

Реформу профільної середньої освіти обговорили...

У Миколаївській області 28 червня відбулося громадське обговорення цілей реформи профільної середньої освіти. З...