Транспортну модель для майбутньої київської агломерації можна розробляти вже зараз, – В’ячеслав Негода

Необхідність удосконалення законодавства щодо врегулювання багатьох проблемних питань, які мають вирішуватися в межах територій муніципальних агломерацій, обговорюється вже не перший рік. За цей час прийнято закон «Про співробітництво територіальних громад», який дає широкі можливості для громад у вирішенні спільних проблемних питань. Тривалий час також дискутується ідея прийняття спеціального закону про агломерації. Водночас в Україні проведено децентралізацію влади і ресурсів, створено спроможні громади, що дає можливість органам місцевого самоврядування вже зараз ефективніше вирішувати спільні проблеми.

Про це сказав заступник Міністра розвитку громад і територій В’ячеслав Негода під час круглого столу «Транспортна модель для Київської агломерації: вивчення європейського досвіду», організованого Програмою Ради Європи «Децентралізація і реформа публічної адміністрації в Україні» разом з Місцевою асоціацією «Київська агломерація».

«Питання створення спільної ефективної транспортної моделі дуже актуальне для столичного регіону. Про це знають усі кияни і сотні тисяч приїжджих до столиці. Чи можна вирішити це та інші питання до прийняття закону про агломерації? Я вважаю, що так. Більше того, органи місцевого самоврядування, які зараз входять до складу асоціації «Київська агломерація», могли б, спільно розробивши і втіливши цю модель, створити прецедент, результати якого лягли б в основу майбутніх законодавчих змін», - вважає В’ячеслав Негода.

За його словами, чинний закон про співробітництво дозволяє громадам укласти угоду і разом створити, реалізувати, фінансувати та управляти спільною транспортною моделлю.

«Прецедентів з транспортних питань за 8 років існування закону про співробітництво громад ще не було. Але ми з експертами могли б розробити проект такого договору», - сказав заступник Міністра.

Але перед цим, на думку В’ячеслава Негоди, на всю територію громад – учасниць майбутньої Київської агломерації треба було б розробити комплексний план просторового розвитку, в рамках якого має бути транспортна схема, яка повинна відповідати не тільки місцевим потребам, а й державній стратегії розвитку.

«До цієї роботи, крім органів місцевого самоврядування, треба долучити і область, і центральні органи виконавчої влади: Міністерство інфраструктури, Укравтодор, Укрзалізницю, - усі, які пов’язані з формуванням національної транспортної системи і транспортної мережі регіону та громад. Кожен рівень влади має нести свій обсяг відповідальності за цей проект», - сказав заступник Міністра.

Після цього, на його думку, можна починати створювати транспортну модель в рамках угоди про співпрацю, де буде прописана загальна відповідальність суб’єктів угоди, процедура формування спільного органу управління, якому будуть делеговані певні повноваження з управління цією системою, персоніфікація відповідальності по кожній громаді, а також механізми співфінансування.

«Результати сьогоднішнього круглого столу можуть лягти в основу нашої подальшої спільної роботи. Ми готові до співпраці, але багато чого залежить також від бажання самих громад», - зазначив В’ячеслав Негода.

Керівник Департаменту демократії і врядування Генерального секретаріату Ради Європи Даніель Попеску під час заходу зазначив, що завдяки децентралізації голови громад стали дуже важливими в сучасній архітектурі врядування в Україні.

«Це дуже добре для створення майбутніх агломерацій, бо цей механізм передбачає, що усі муніципалітети повинні працювати разом, як один організм, бути рівними і довіряти одне одному, довіряти самому процесу співпраці. І зараз ми бачимо, що така довіра в українському місцевому самоврядуванні є. Агресія росії ще більше зміцнила її», - сказав Даніель Попеску.

Він також висловив сподівання, що досвід країн Ради Європи у створенні агломерацій стане корисним для громад Київщини та інших територій України. «Ми надаємо і продовжуватимемо надавати всі необхідні для цього рекомендації», - зазначив Даніель Попеску.​

21.06.2022 - 15:47 | Переглядів: 1950
Транспортну модель для майбутньої київської агломерації можна розробляти вже зараз, – В’ячеслав Негода

Теги:

агломерація В'ячеслав Негода Даніель Попеску

Джерело:

Поділитися новиною:

Коментарі:
*Щоб додати коментар, будь ласка зареєструйтесь або увійдіть
Читайте також:

26 липня 2024

Алгоритм дій ОМС/ВАНП у разі пошкодження чи знищення комунального майна внаслідок бойових дій - запис вебінару

Алгоритм дій ОМС/ВАНП у разі пошкодження чи...

Проєкт SOERA (Діяльність у рамках реформи державних підприємств України) ділиться матеріалами вебінару «Алгоритм дій...

26 липня 2024

Проєктна діяльність освітян: можливості, виклики та історії успіху

Проєктна діяльність освітян: можливості,...

Учасники інформаційної сесії від Програми "U-LEAD з Європою" дізналися, як проєктна діяльність впливає на життя школи...

26 липня 2024

Вакансія! Спеціаліст(ка) з комунікацій

Вакансія! Спеціаліст(ка) з комунікацій

SALAR International оголошує вакансію «Спеціаліст(ка) з комунікацій» у Програму підтримки реформ децентралізації та...

26 липня 2024

Конятинська громада: коли проєкти стають ресурсом для розвитку

Конятинська громада: коли проєкти стають...

Проєктний підхід — не джин з лампи. Але за умови системної роботи він може зробити чимало чудес. Це доводить досвід...