Кабінет Міністрів України 6 жовтня цього року схвалив постанову № 1035, якою скасував законодавство, що регулювало діяльність державних соціальних інспекторів, в тому числі тих, хто працює в органах місцевого самоврядування (постанову № 1091).
Асоціація міст України надала роз’яснення про подальше функціонування місцевих соціальних інспекторів.
Ні, не потрібно. Основні функції соціальних інспекторів, зокрема, щодо складання актів обстеження матеріально-побутових умов сім’ї та контроль за цільовим використанням окремих допомог, повернення надміру виплачених коштів тощо, залишаються за органами соціального захисту населення. Лише контроль за правильністю призначення і виплати окремих допомог та житлових субсидій відповідно до постанови Уряду № 1035 переходить до Нацсоцслужби.
Тобто необхідність наявності посадових осіб місцевого самоврядування, які здійснюють заходи з соціальної інспекції, залишається.
Ні, не потрібно. Робити це не обов’язково. Органи місцевого самоврядування при впорядкуванні структури та умов оплати праці посадових осіб місцевого самоврядування керуються постановою Уряду № 268. Посади «головний державний соціальний інспектор» та «державний соціальний інспектор» визначені у додатках 24 (для КМДА), 34 (для районних в м. Києві держадміністрацій), 51 (для виконавчих органів сільських, селищних, міських рад) та 53 (для виконавчих органів районних у містах рад) до цієї постанови.
АМУ звертає увагу, що законодавство покладає повноваження на орган місцевого самоврядування, а не на конкретну посаду працівника. До того ж, посади головного державного соціального інспектора та державного соціального інспектора прирівняні до посад відповідно головно спеціаліста та провідного спеціаліста.
Тобто розподіл повноважень та функцій працівників органів соцзахисту – це компетенція виключно органу місцевого самоврядування.
В залежності від змісту посадової інструкції. Якщо у посадовій інструкції передбачено здійснення повноважень, які віднесені до компетенції Нацсоцслужби, або є посилання на постанову, яка втратила чинність, тоді доцільно змінити посадову інструкцію. В іншому випадку – не потрібно вносити зміни до посадової інструкції.
Тобто посадову інструкцію місцевих державних соціальних інспекторів необхідно змінювати виключно у випадку невідповідності її законодавству.
Постанова Уряду №1035 залишила ті ж повноваження за органами місцевого самоврядування (та РДА), окрім здійснення контролю за правильністю призначення і виплати окремих допомог та житлових субсидій. Якщо зазначене повноваження належить до компетенції місцевого органу соцзахисту – його потрібно виключити з положення. В іншому випадку – положення можна не змінювати.
Тобто положення місцевого органу соцзахисту необхідно змінювати виключно у випадку невідповідності його законодавству.
19 грудня 2025
Планування відновлення на місцях: як працюють стратегічні сесії Polaris
Планування відновлення на місцях: як працюють...
Програма Polaris системно продовжує підтримку громад у межах напряму «Відновлення на місцевому рівні». У...
19 грудня 2025
Бориславська міська рада затвердила новий Статут громади
Бориславська міська рада затвердила новий...
Сьогодні, 18 грудня, Бориславська міська рада прийняла історичне рішення, затвердивши Статут Бориславської міської...
19 грудня 2025
Державні фінанси для дітей (PF4C): короткий огляд бюджету України на 2026 рік
Державні фінанси для дітей (PF4C): короткий...
ЮНІСЕФ в Україні підготував короткий огляд Державного бюджету України на 2026 рік із фокусом на фінансування...
19 грудня 2025
Питання релокації пожежно-рятувальних...
“Велика війна” зумовлює не завжди очевидні виклики для територіальних громад. Хоча законодавчі органи активно...