Кабінет Міністрів України 6 жовтня цього року схвалив постанову № 1035, якою скасував законодавство, що регулювало діяльність державних соціальних інспекторів, в тому числі тих, хто працює в органах місцевого самоврядування (постанову № 1091).
Асоціація міст України надала роз’яснення про подальше функціонування місцевих соціальних інспекторів.
Ні, не потрібно. Основні функції соціальних інспекторів, зокрема, щодо складання актів обстеження матеріально-побутових умов сім’ї та контроль за цільовим використанням окремих допомог, повернення надміру виплачених коштів тощо, залишаються за органами соціального захисту населення. Лише контроль за правильністю призначення і виплати окремих допомог та житлових субсидій відповідно до постанови Уряду № 1035 переходить до Нацсоцслужби.
Тобто необхідність наявності посадових осіб місцевого самоврядування, які здійснюють заходи з соціальної інспекції, залишається.
Ні, не потрібно. Робити це не обов’язково. Органи місцевого самоврядування при впорядкуванні структури та умов оплати праці посадових осіб місцевого самоврядування керуються постановою Уряду № 268. Посади «головний державний соціальний інспектор» та «державний соціальний інспектор» визначені у додатках 24 (для КМДА), 34 (для районних в м. Києві держадміністрацій), 51 (для виконавчих органів сільських, селищних, міських рад) та 53 (для виконавчих органів районних у містах рад) до цієї постанови.
АМУ звертає увагу, що законодавство покладає повноваження на орган місцевого самоврядування, а не на конкретну посаду працівника. До того ж, посади головного державного соціального інспектора та державного соціального інспектора прирівняні до посад відповідно головно спеціаліста та провідного спеціаліста.
Тобто розподіл повноважень та функцій працівників органів соцзахисту – це компетенція виключно органу місцевого самоврядування.
В залежності від змісту посадової інструкції. Якщо у посадовій інструкції передбачено здійснення повноважень, які віднесені до компетенції Нацсоцслужби, або є посилання на постанову, яка втратила чинність, тоді доцільно змінити посадову інструкцію. В іншому випадку – не потрібно вносити зміни до посадової інструкції.
Тобто посадову інструкцію місцевих державних соціальних інспекторів необхідно змінювати виключно у випадку невідповідності її законодавству.
Постанова Уряду №1035 залишила ті ж повноваження за органами місцевого самоврядування (та РДА), окрім здійснення контролю за правильністю призначення і виплати окремих допомог та житлових субсидій. Якщо зазначене повноваження належить до компетенції місцевого органу соцзахисту – його потрібно виключити з положення. В іншому випадку – положення можна не змінювати.
Тобто положення місцевого органу соцзахисту необхідно змінювати виключно у випадку невідповідності його законодавству.
18 грудня 2025
Проєкт U-RESTORE розпочав відбір 12 громад у...
Проєкт «Підтримка відновлення України для забезпечення прозорості, взаємодії, стійкості та розширення...
18 грудня 2025
У Тростянецькій громаді завершили перший в...
У Тростянці на Сумщині завершено унікальний для України проєкт зеленої реконструкції п’ятиповерхового житлового...
18 грудня 2025
Вакансія: Керівник (-ця) напряму «Підтримка Асоціацій ОМС»
Вакансія: Керівник (-ця) напряму «Підтримка...
Опис контексту Для реагування на мінливі потреби українських муніципалітетів і національних суб'єктів у воєнний...
18 грудня 2025
До кінця року у громадах України завершать 203 проєкти розвитку — охоплення понад 5 млн людей
До кінця року у громадах України завершать 203...
До кінця 2025 року в громадах по всій країні буде завершено 203 проєкти розвитку та відновлення. Про це повідомив...