Кабінет Міністрів України 6 жовтня цього року схвалив постанову № 1035, якою скасував законодавство, що регулювало діяльність державних соціальних інспекторів, в тому числі тих, хто працює в органах місцевого самоврядування (постанову № 1091).
Асоціація міст України надала роз’яснення про подальше функціонування місцевих соціальних інспекторів.
Ні, не потрібно. Основні функції соціальних інспекторів, зокрема, щодо складання актів обстеження матеріально-побутових умов сім’ї та контроль за цільовим використанням окремих допомог, повернення надміру виплачених коштів тощо, залишаються за органами соціального захисту населення. Лише контроль за правильністю призначення і виплати окремих допомог та житлових субсидій відповідно до постанови Уряду № 1035 переходить до Нацсоцслужби.
Тобто необхідність наявності посадових осіб місцевого самоврядування, які здійснюють заходи з соціальної інспекції, залишається.
Ні, не потрібно. Робити це не обов’язково. Органи місцевого самоврядування при впорядкуванні структури та умов оплати праці посадових осіб місцевого самоврядування керуються постановою Уряду № 268. Посади «головний державний соціальний інспектор» та «державний соціальний інспектор» визначені у додатках 24 (для КМДА), 34 (для районних в м. Києві держадміністрацій), 51 (для виконавчих органів сільських, селищних, міських рад) та 53 (для виконавчих органів районних у містах рад) до цієї постанови.
АМУ звертає увагу, що законодавство покладає повноваження на орган місцевого самоврядування, а не на конкретну посаду працівника. До того ж, посади головного державного соціального інспектора та державного соціального інспектора прирівняні до посад відповідно головно спеціаліста та провідного спеціаліста.
Тобто розподіл повноважень та функцій працівників органів соцзахисту – це компетенція виключно органу місцевого самоврядування.
В залежності від змісту посадової інструкції. Якщо у посадовій інструкції передбачено здійснення повноважень, які віднесені до компетенції Нацсоцслужби, або є посилання на постанову, яка втратила чинність, тоді доцільно змінити посадову інструкцію. В іншому випадку – не потрібно вносити зміни до посадової інструкції.
Тобто посадову інструкцію місцевих державних соціальних інспекторів необхідно змінювати виключно у випадку невідповідності її законодавству.
Постанова Уряду №1035 залишила ті ж повноваження за органами місцевого самоврядування (та РДА), окрім здійснення контролю за правильністю призначення і виплати окремих допомог та житлових субсидій. Якщо зазначене повноваження належить до компетенції місцевого органу соцзахисту – його потрібно виключити з положення. В іншому випадку – положення можна не змінювати.
Тобто положення місцевого органу соцзахисту необхідно змінювати виключно у випадку невідповідності його законодавству.
Поділитися новиною:
07 листопада 2024
Українські освітяни переймали досвід колег зі Швейцарії
Українські освітяни переймали досвід колег зі...
Українська делегація, до складу якої увійшли експерти Проєкту DECIDE, голови та представники органів місцевого...
07 листопада 2024
Як громади створюють стратегії та плани розвитку за участі громадськості
Як громади створюють стратегії та плани...
Сучасні виклики вимагають нового підходу до управління громадами, де кожен мешканець має змогу впливати на...
07 листопада 2024
Єдиний податок має залишатись в громадах – коментар народного депутата
Єдиний податок має залишатись в громадах –...
Народний депутат Віталій Безгін вважає, що ідея вилучення єдиного податку з місцевих бюджетів, у разі її втілення,...
07 листопада 2024
З 1 січня 2025 року набувають чинності зміни у бухгалтерському обліку бюджетних установ
З 1 січня 2025 року набувають чинності зміни у...
Наказ Міністерства фінансів України від 11 липня 2024 року №338 вносить зміни до НП(С)БОДС 122 «Нематеріальні...