Мобільний ЦНАП Лиманської громади: адміністративні послуги з доставкою

Лиманська міська об’єднана територіальна громада, що на Донеччині, одна з найбільших в Україні. На території 1210 квадратних кілометрів, у 40 населених пунктах проживають 44 тисячі постійних мешканців та більше 20 тисяч тимчасово переселених осіб. Від центру громади до віддалених сіл – більше 25 кілометрів. Не усім вистачає сил їздити з села до міста за адміністративними та соціальними послугами. Та й серед мешканців міста є такі, кому важко добратися до ЦНАПу. Тому громада вирішила максимально наблизити послуги до людей – буквально, привезти додому. У цьому їй допомогли сучасні технології та міжнародні партнери.


- В 2017 році ми відкрили в Лимані оновлений Центр надання адміністративних послуг і постійно розширювали перелік сервісів. Зараз Центр надає 151 адміністративну послугу. Але наша громада велика, і у кожному з 39 сіл та й у місті є люди, які не можуть самостійно доїхати до ЦНАПу, навіть коли дуже потрібно. Тому ми вирішили, що самі виїжджатимемо до них і максимально наблизимо послуги до всіх жителів громади, - розповідає Марина Ройко, начальник відділу надання адміністративних послуг виконавчого комітету Лиманської міської ради.

За її словами, цей підхід не зовсім правильний, бо законодавство не передбачає такого механізму надання адмінпослуг.

- Закон визначає, що послуги надаються в ЦНАПі, відокремленому підрозділі або віддаленому робочому місці. Все. Та ми мали йти назустріч людям, які не могли до нас дістатися. Якість і зручність цих послуг були, звичайно, набагато нижчими, ніж у ЦНАПі. Ми роздруковували заяви, їхали до людей за підписами. І якщо виникала якась помилка в документах, або чогось не вистачало, у нас не було технічної можливості це виправити, доводилося їхати ще раз, - згадує пані Марина.

Очевидно, що цю послугу треба було вдосконалювати. І на допомогу прийшов європейський досвід.

- У одній з навчальних поїздок до Німеччини наші колеги з іншої громади побачили, що там працівники центрів надання адміністративних послуг використовують так звану «валізку адміністратора». Це такий собі міні-ЦНАП, який можна носити з собою. Вони розповіли про це нам, показали фото. Звичайно, ми захотіли мати таке обладнання і у себе. А колектив нашого ЦНАПу молодий і завзятий. Якщо вже чогось хочемо, то не сидимо склавши руки, - запевняє Марина Ройко.

За підтримкою у реалізації своєї мрії звернулися до Програми ПРООН «Відновлення і розбудова миру» і отримали допомогу.

- Ми багато працюємо у напрямку залучення міжнародної технічної підтримки. Наш головний девіз – показати результат. А іноземні партнери, коли бачать, що робиться не для галочки, а щоб працювало, готові допомагати. І ось 24 жовтня ми отримали дві валізки – омріяний мобільний ЦНАП. З місцевого бюджету на нього ми не взяли ні копійки», - говорить Марина Ройко.

У металевих захищених валізках: ноутбук, сканер, принтер, 4G-модем, сканер ID-карток і фото-, відеокамера.

Мобільний офіс дозволяє надавати усі послуги, які є у головному ЦНАПі, включаючи найважливіші для людей: соціальні послуги, послуги з реєстрації місця проживання, послуги, пов’язані з землею, різноманітні довідки тощо.

З однією валізкою адміністратори ЦНАПу їздитимуть по селах, з іншою – по місту. Возитимуть їх на легковому авто з автопарку ОТГ. У громаді є також мобільний офіс управління соціального захисту населення. Планується, що адміністратори ЦНАПу прилаштуються під їхній графік і виїжджатимуть по селах ще й з ними.

Обслуговуватиме кожну валізку один адміністратор.

- Раніше виїжджали два наших співробітники, щоб забезпечити прозорість надання послуги. Тепер, коли увесь процес фіксується на камеру, достатньо і одного. Але маємо подбати про безпеку. Тому плануємо забезпечити адміністраторам супровід. Можливо, це буде договір з поліцією. Питання ще вирішується, - розповідає пані Марина.

В ЦНАПі громади працюють дев’ять адміністраторів. Вони виїжджатимуть по черзі.

Перший виїзд мобільного ЦНАПу планують зробити вже у листопаді.

- Зараз розробляємо порядок надання послуги, прописуємо повноваження і дії адміністратора на виїзді. Передбачаємо, що користувачі послуги або хтось від їхнього імені залишатимуть заявку – особисто, телефоном чи через сайт. Протягом трьох днів ми за цією заявкою виїжджатимемо. Очікуємо, що сільські старости також допомагатимуть збирати замовлення на наші послуги від мешканців. Послуги надаватимемо лише тим, хто дійсно цього потребує – людям похилого віку, людям з інвалідністю... Увесь перелік категорій користувачів буде прописаний у порядку про надання послуг, - пояснює Марина Ройко.

Затрат на мобільний ЦНАП небагато – 5 грн на день на обслуговування 4G-модему за умови користування. Найбільші витрати – це вартість пального для автомобіля. Але адміністратори ЦНАПу все одно раніше виїжджали до людей, отже ця стаття видатків уже передбачена.

- Це великий крок назустріч людям. Послуги будуть комфортнішими, якіснішими і швидшими. Чи вистачить нам двох валізок? Поки що, сподіваюсь, так. Зараз маємо лише приблизно 25 запитів на місяць від мешканців, до яких потрібно виїжджати. Після того, як люди дізнаються про нову послугу, очікуємо, що звернень стане більше. Але тепер ми маємо змогу швидше їх опрацьовувати. Це наша маленька перемога. Так, попереду ще багато роботи і складнощів. Так, ми ще набиваватимемо ґулі. Але з таким колективом, який працює в нашому ЦНАПі, я не на секунду не сумніваюсь в успіху, - запевняє Марина Ройко.

Теги:

адміністративні послуги

Область:

Донецька область

Громади:

Лиманська територіальна громада

Джерело:

Читайте також:

16 грудня 2024

80% закладів освіти пошкодила росія. Як у Чернігові облаштовують сучасні шкільні укриття

80% закладів освіти пошкодила росія. Як у...

«Внаслідок повномасштабного вторгнення і постійних обстрілів Чернігова 80 % закладів освіти, тобто шкіл, садочків,...

13 грудня 2024

«Я згоден проміняти великий бюджет нашої громади на високі доходи наших мешканців». Інтерв'ю голови громади

«Я згоден проміняти великий бюджет нашої...

Голова одної з найбагатших на Полтавщині Сергіївської громади Ігор Лідовий розповів про те, чому розвиток...

02 грудня 2024

Щоб розвивати громаду: в Царичанці за підтримки Програми USAID DOBRE запрацював медіацентр

Щоб розвивати громаду: в Царичанці за підтримки...

У Царичанській територіальній громаді Дніпропетровської області за підтримки Програми USAID DOBRE відкрили медіацентр...

02 грудня 2024

Те, про що мріяли й чого бракувало. Як у Решетилівській громаді учні створювали громадські проєкти

Те, про що мріяли й чого бракувало. Як у...

Авторка: Марія Булейко (Марковська) Полтавщина – чи не перший регіон в Україні, де ще у 2019 році на обласному...