а що буде з районнимним будинком культури, районним територіальним центром (там є будинок присталілих) після децентралізації. це повна ліквідація ?.Чи можливі варіанти зберегти штати , професіоналів ?
17 липня Постанову (№ 807-ІХ) прийнято Верховною Радою України і в той же день підписано Головою Верховної Ради України та опубліковано у газеті Верховної Ради «Голос України».
Законодавчо забезпечено проведення 25 жовтня місцевих виборів на новій територіальній основі.
На черзі прийняття проекту Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо впорядкування окремих питань діяльності та організації органів державної влади, органів місцевого самоврядування у зв’язку із утворенням (ліквідацією) районів»(№ 3651) (далі – Проект ).
Проект Закону врегульовує багато питань, пов’язаних з забезпеченням діяльності органів влади у зв’язку з утворенням (ліквідацією) районів, зокрема щодо:
реорганізації юридичних осіб публічного права (місцевих рад, виконавчих комітетів рад, районних рад, районних державних адміністрацій), завершення їх повноважень,
визначення особливостей державної реєстрації органів місцевого самоврядування;
уповноваження Кабінету Міністрів України утворювати та ліквідовувати місцеві державні адміністрації;
найменування адміністративно-територіальних одиниць;
особливості здійснення окремих правочинів в умовах змін адміністративно-територіального устрою, тощо.
На жаль, канікулярний період Верховної Ради об’єктивно відтерміновує до осені реальну можливість розгляду та прийняття цього Проекту.
Наразі Мінрегіон працює над пришвидшенням розгляду Проекту Комітетом Верховної Ради України з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку та містобудування.
Разом з тим, Проектом Закону (щодо здійснення передачі комунального майна в новоутворений район чи ОТГ) передбачено наступне.
Районні ради, які представляють спільні інтереси територіальних громад районів, утворених Верховною Радою України, обрані на відповідних перших місцевих виборах, з дня набуття ними повноважень є правонаступниками всього майна, прав та обов’язків районних рад, які представляли спільні інтереси територіальних громад, території яких було включено до складу відповідного району, утвореного Верховною Радою України, якщо інше не передбачено законодавством.
Правонаступник районної ради району, ліквідованого Верховною Радою України, після припинення відповідних районних рад як юридичних осіб, але не пізніше 1 червня 2021 року, зобов’язаний передати до комунальної власності територіальних громад окремі об’єкти спільної власності територіальних громад, які знаходяться на території цих територіальних громад, відповідно до розмежування видатків між бюджетами, встановлених Бюджетним кодексом України.
Водночас, особливості реорганізації та правонаступництва майна, прав та обов’язків, які належали районним радам як юридичним особам публічного права, визначаються Кабінетом Міністрів України з урахуванням положень бюджетного законодавства, Законів України “Про місцеве самоврядування в Україні”, “Про передачу об’єктів права державної та комунальної власності”.
Утворена територіальна громада є правонаступником всього майна, прав та обов’язків реорганізованих територіальних громад з дня набуття повноважень сільською, селищною, міською радою, обраною такою утвореною територіальною громадою.
Дія вищезазначеного абзацу не поширюється на випадки, коли територію реорганізованої територіальної громади включено до складу територій декількох утворених територіальних громад.
Для таких випадків сільські, селищні, міські ради, обрані утвореними територіальними громадами, є правонаступниками усього нерухомого майна реорганізованої територіальної громади за місцем розташування такого майна, а також речей, призначених для обслуговування кожного об’єкта нерухомого майна, і пов’язаних з цим майном спільним призначенням. Належність речей, призначених для обслуговування кожного об’єкта нерухомого майна, і пов’язаних з цим майном спільним призначенням, визначається на підставі останньої суцільної інвентаризації, проведеної сільською, селищною, міською радою, обраною реорганізованою територіальною громадою, на момент набрання чинності цим Законом.
Обсяг прав та обов’язків, які переходять до сільських, селищних, міських рад, обраних утвореними територіальними громадами, для випадків, передбачених у попередньому абзаці визначається адміністративним договором між відповідними сільськими, селищними, міськими радами. Взаємні права та обов’язки сторін відповідного адміністративного договору визначаються з урахуванням особливостей розподілу нерухомого майна реорганізованої територіальної громади та його приналежностей.
Також, планується прийняття нових редакцій Закону України «Про місцеве самоврядування» та Закону України «Про місцеві державні адміністрації», якими буде чітко розмежовано повноваження районних і місцевих рад, в тому числі, і щодо вищезазначених питань.
Щодо того, чи можливі варіанти зберегти штати , професіоналів?
Статтею 49-2 Кодексу законів про працю України передбачено порядок вивільнення працівників.
Про наступне вивільнення працівників персонально попереджають не пізніше ніж за два місяці.
При вивільненні працівників у випадках змін в організації виробництва і праці враховується переважне право на залишення на роботі, передбачене законодавством.
Одночасно з попередженням про звільнення у зв’язку із змінами в організації виробництва і праці власник або уповноважений ним орган пропонує працівникові іншу роботу на тому самому підприємстві, в установі, організації, крім випадків, передбачених цим Кодексом. При відсутності роботи за відповідною професією чи спеціальністю, а також у разі відмови працівника від переведення на іншу роботу на тому самому підприємстві, в установі, організації працівник, на власний розсуд, звертається за допомогою до державної служби зайнятості або працевлаштовується самостійно.
У разі якщо вивільнення є масовим відповідно до статті 48 Закону України "Про зайнятість населення", власник або уповноважений ним орган доводить до відома державної служби зайнятості про заплановане вивільнення працівників.
Державна служба зайнятості інформує працівників про роботу в тій самій чи іншій місцевості за їх професіями, спеціальностями, кваліфікаціями, а у разі їх відсутності - здійснює підбір іншої роботи з урахуванням індивідуальних побажань і суспільних потреб. У разі потреби особу може бути направлено, за її згодою, на професійну перепідготовку або підвищення кваліфікації відповідно до законодавства.
Share: