Views: 993
Доброго дня! Звертаюсь до Вас з проханням надання роз’яснення, наразі до нашої територіальної громади має бажання приєднатися суміжна територіальна громада, обидві громади були сформовані за перспективним планом відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України «Про визначення адміністративних центрів та затвердження територій територіальних громад Кіровоградської області» від 12 червня 2020 року № 716-р.Відповідно до статті 8-1. Закону України «Про добровільне об’єднання територіальних громад» ініціювання добровільного приєднання до об’єднаних територіальних громад розглядається лише у розрізі до перспективного плану формування територій громад, тобто укрупнення територіальних громад шляхом приєднання до суміжних громад не визначено чинним законодавством України.Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення виборчого законодавства» було доопрацьовано лише питання по виборам у 2020 році і тому наразі після виборів, вже новий територіальний устрій і питання добровільного приєднання потребують законодавчого доопрацювання, у зв’язку з тим, що фактично закон в тому вигляді який є не працює. У той самий час Виборчим Кодексом України (зі змінами від 24 жовтня 2020 року), а саме статтею 289 передбачено,що додаткові вибори депутатів сільських, селищних рад від територіальної громади, що приєдналася до іншої територіальної громади проводяться в порядку і строки, передбачені цим Кодексом, також частиною 5 статті 197 цього кодексу передбачено, що загальний склад сільської, селищної ради територіальної громади збільшується понад визначений частиною третьою цієї статті внаслідок проведення додаткових виборів депутатів сільської, селищної ради на кількість депутатів, яка визначається як відношення кількості виборців територіальних громад, що приєдналися, до суми кількості виборців територіальної громади, до якої приєдналися, та кількості виборців територіальних громад, що приєдналися.Отже між Закону України «Про добровільне об’єднання територіальних громад» та Виборчим Кодексом України є правова прогалина, що має усуватися у процесі правотворчості або долатися під час правозастосування, пошуком аналогії законів чи аналогії права. Тому наразі виникає логічне питання, які наразі дії можуть виконати ОМС для забезпечення економічного обґрунтованого і доцільного об’єднання для завершення формування єдиного освітнього та медичного округу на території громад.
Сьогодні повноваження щодо затвердження територій територіальних громад та визначення їхніх адменестративних центрів належить Кабінету Міністрів України (див. П. 7-1 Розділу 5 Закону про місцеве самоврядування). Процес добровільного об'єднання закінчено.
Share: