16 January 2025
Децентралізація
Views: 877

майже в усіх новоутворених районних рад виникла проблема-це неможливість виплати заробітної плати працівникам апарату реорганізованих районних рад які попереджані про вивільнення у зв’язку з реогранізацією. На данний час прийняті бюджети новоутворених районних рад не позволяють профінансувати дані виплати через недостатність коштів у даних бюджетах. Залишки бюджетів реорганізованих рад щє не передані до бюджету новоутвореної ради та не зможуть бути передані до прийняття рішення про виконання бюджету реорганізованих рад (а це лютий-березень місяці).Деякі працівники після попередження про вивільнення скористалися власним правом та звільнилися за п.1 ст.40 КЗпПУ до закінчення двомісячного строку. Натомість норми КЗпПУ встановлюють обов’язковість работодавця у день звільнення провести остаточний розрахунок з працівником. А як це зробити? Коштів на це у новоутореної ради немає. Усі розуміють що, відповідно до приписів закону 1009 новоутворена районна рада є правонаступником прав та обов’язків, але законом не передбачений порядок фінансування видатків для працівників реогранізованих рад.

Питання щодо фінансування видатків для працівників реогранізованих рад можна врегулювати шляхом включення районних рад, що реорганізовуються, до мережі головного розпорядника коштів, яким визначити новоутворену районну раду. Тобто, фінансування юридичних осіб-районних рад (що ліквідовуються) буде здійснювати головний розпорядник коштів (новообрана районна рада) за рахунок бюджетних призначень, визначених йому рішенням про місцевий бюджет.

Щодо джерел фінансування, то ними можуть бути:

  • надходження до районного бюджету, визначені статтею 641 Бюджетного кодексу;
  • вільні залишки коштів районного бюджету, які відповідно до вимог статті 14 Бюджетного кодексу використовуються на здійснення витрат бюджету шляхом внесення змін до рішення про відповідний місцевий бюджет (у даному випадку шляхом внесення змін до рішення про районний бюджет на 2021 рік);
  • трансферти з бюджетів громад району, які перераховуються до районного бюджету відповідно до вимог статей 93 («Передача коштів між місцевими бюджетами на здійснення видатків місцевих бюджетів») та 101 («Міжбюджетні трансферти між місцевими бюджетами») Бюджетного кодексу. Зокрема передбачено, що місцева рада може передати кошти на здійснення окремих видатків місцевих бюджетів іншій місцевій раді у вигляді міжбюджетного трансферту до відповідного місцевого бюджету. Передача коштів між місцевими бюджетами здійснюється на підставі рішень відповідних місцевих рад, прийнятих кожною із сторін, і укладання договору (https://decentralization.gov.ua/news/13155).

Водночас, при формуванні проекту державного бюджету на 2021 рік Мінрегіоном було запропоновано передбачити в державному бюджеті трансферти районним бюджетам на фінансування видатків, пов’язаних з функціонуванням районних рад. Дана пропозиція не була врахована.

Share: