02 June 2025
Decentralization
+
Using cookies
We use cookies to ensure that we give you the best experience on our website. By pressing "Allow" you agree to our use of cookies. You can change your cookie settings at any time.
Allow
Views: 1044

В додаток до мого раніше надісланого16.12.2020 запитання:Згідно з вимогами п. 47 ст. 2 Бюджетного кодексу України, розпорядник бюджетних коштів - бюджетна установа в особі її керівника, уповноважена на отримання бюджетних асигнувань, взяття бюджетних зобов'язань, довгострокових зобов’язань за енергосервісом та здійснення витрат бюджету.Тобто, розпорядником бюджетних коштів може бути виключно фізична особа – керівник бюджетної установи, або виконуючий його обов’язки. Відтак, ця особа в обов’язковому порядку має працювати в цій юридичній особі на постійній основі.Ви рекомендуєте за доцільне у випадку з реорганізації ліквідованих районних рад очолити комісії з реорганізації цих рад новообраному голові районної ради, адже, на Ваш погляд, це спростить питання з управління справами на період реорганізації.Однак, новообраний голова вже очолює новостворену юридичну особу – районну раду і відповідно до вимог ч.3 ст.55 ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні», «працює у раді на постійній основі, не може мати інший представницький мандат, суміщати свою службову діяльність з іншою роботою, у тому числі на громадських засадах, займатися іншою оплачуваною (крім викладацької, наукової і творчої діяльності, медичної практики, інструкторської та суддівської практики із спорту) або підприємницькою діяльністю….».Згідно з ч.5 ст.104 ЦКУ, юридична особа є такою, що припинилася, з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про її припинення. Тобто, поки до ЄДРПОУ не внесено запис про припинення ліквідованої районної ради, її цивільна правосуб’єктність не припиняється.Голова комісії з реорганізації підписує, в тому числі, фінансові документи щодо розпорядження бюджетними коштами.Таким чином, якщо діяти по запропонованих Вами рекомендаціях, голова новоутвореної районної ради одночасно буде виконувати функції розпорядника бюджетних коштів в іншій юридичній особі – районній раді, яка реорганізується, що неприпустимо, оскільки, порушується БКУ та перевищуються надані Конституцією та Законами повноваження.Одночасно, виконуючи цю роботу (а це є виключно роботою) на загальних засадах (а по-іншому не вийде), голова новоутвореної районної ради буде порушувати вимоги ч.3 ст.55 ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні», що має ознаки корупції і не тільки.З метою уникнення вищенаведених порушень, пов’язаних із випадком, коли комісію з реорганізації ліквідованої районної ради очолить новообраний голова районної ради, прошу надати відповідне роз’яснення.Це дуже важливо, оскільки, керуючись Вашими рекомендаціями, депутати вже приймають відповідні рішення, на мій погляд помилкові.

Ні, Закон № 1009 встановлює особливості процесів реорганізацій, і ці приписи погоджено з профільними підрозділами Мінфіну та ДКС України. Тому особа, яка забезпечує управління справами особи, що припиняється, може здійснювати ці функції. Важливо тільки оформити це все правильно, і внести до ЄДР зміни до відомостей про юридичну особу, що припиняється у частині даних про керівника юридичної особи та особи, яка може здійснювати правочини від імені юридичної особи

Share: