Hromadas only learn to work in the capital market in order to attract business and investment into their territories. Therefore, it is important for them to understand the rule of "three P", where "Policy", "Product" and "Promotion" should become the components of all efforts.
"The topic of support, business development, and investment in AH is very important for hromadas, because they are only learning to create conditions for this. Therefore, we are talking about the rule of "three P", which is Politics, Product and Promotion. Under the Policy notion we understand the conditions that local authorities create at the AH level in order to attract business, including preferential tax rates, registration of land plots under better terms, convenient conditions for doing business, and ASC one-stop shop operation. To do this, it is necessary to invest some money in order to later receive additional revenues to local budgets. When there are Policy and Product, then Promotion should take place, that is, the ability to declare about it,” noted Nataliya Kobylchak, chairman of the Board of the NGO “Ivano-Frankivsk Regional Centre”.

The full version is available in Ukrainian – please click HERE
15 December 2025
Наскільки громади готові до міжнародного партнерства та програм ЄС: прийміть участь у дослідженні
Наскільки громади готові до міжнародного...
Центр розвитку інновацій за підтримки Європейського Союзу та Міжнародного фонду «Відродження» проводить дослідження...
15 December 2025
Румунія – особливості планування регіонального розвитку
Румунія – особливості планування регіонального...
Як співвідносяться загальні правила, які встановлює ЄС для доступу країн-членів до коштів європейської політики...
15 December 2025
Перспективи для розвитку законодавства про службу в органах місцевого самоврядування
Перспективи для розвитку законодавства про...
На рівні держави й громад як під час війни, так і в мирному часі мають ефективно функціонувати управлінські апарати,...
15 December 2025
«Супермаркет професій». Як у Чернігові навколо профорієнтації обʼєдналися профтех, бізнес і влада
«Супермаркет професій». Як у Чернігові навколо...
VR-окуляри для майбутніх машиністів поїздів залізничної дороги; агростанція, на якій можна спробувати виростити...