На Черкащині запроваджують “опорні школи”
У Лисянському районі, як і в цілому по області, триває реалізація проекту опорних шкіл, ініційованого Міністерством освіти і науки України. Цей проект передбачає підпорядкованість одній школі менших шкіл-філіалів на території району. Згідно із перспективним планом відділу освіти райдержадміністрації, опорними мають бути школи у Лисянці, Винограді, Бужанці, Почапинцях і Боярці, повідомляють “Вісті Чекащини”.
На Черкащині першими в Україні провели конкурс на кращий проект опорної школи та визначили переможцями Монастирищенську спеціалізовану школу №5, Городищенську загальноосвітню школу № 3 і Білозірську загальноосвітню школу.
Делегація Лисянського району, в яку увійшли представники районної ради, відділу освіти райдержадміністрації, профспілки працівників освіти, директори шкіл відвідали Городищенську ЗОШ №3, де поцікавилися матеріально-технічною і навчально-методичною базою закладу.
Директор школи Вікторія Сиченко показала гостям класні кабінети, розповіла про переміни в кращий бік, які сталися останнім часом, поділилася планами на майбутнє.
– За рахунок освітньої субвенції закладу виділено цільові видатки у сумі 2 мільйони 659 тисяч гривень, – пояснила вона. – Це дало змогу оснастити опорну школу сучасними засобами навчання. Зокрема, навчальними комп’ютерними комплексами, мультимедійним обладнанням в кабінетах фізики, хімії, біології, географії, математики, впроваджено енергозберігаючі заходи. З таким «арсеналом» ми плануємо стати повноцінною опорною школою і проводити уроки на високому рівні.
Цікаво також було побачити як утримуються школи в населених пунктах, які нещодавно увійшли до об’єднаних територіальних громад.
Лисянська делегація відвідала Мокрокалигірську та Єрківську загальноосвітні школи в Катеринопільському районі. Зокрема, в Єрках зустрілися з головою місцевої громади Леонідом Польовим, який розповів про незаперечні переваги територіальної громади. З трьох мільйонів, які складали річний бюджет до об’єднання, він зріс до 17 мільйонів, і левова його частка виділяється на матеріально-технічне оснащення освітніх і дошкільних дитячих закладів.
З коштами, які раніше випрошувала директор школи на ремонт, проблем немає, з транспортом для поїздок на змагання чи екскурсію питання вирішили – школі купили свій автобус.
«Ми вперше за останні 20 років щасливі. Нині наша, далеко не нова школа, змінюється на очах. Замінюємо вікна, оновлюємо класні кімнати, облаштовуємо територію. Всі 450 учнів забезпечені безкоштовним харчуванням, мають змогу займатися науковою роботою, брати участь у різноманітних конкурсах, змаганнях. Їх успіхи заохочуються громадою у вигляді стипендій, премій, – поділилася директор Валерія Онатій.
«У нашому районі є школи не гірші, а навіть і кращі» – відзначили учасники поїздки, однак і матеріально-технічна і навчально-методична база шкіл безнадійно застаріли. В опорних школах, які будуть в перспективі, передбачаються ті позитивні переміни, які побачили в Городищі, і, внаслідок утворення об’єднаних територіальних громад, у Єрках і Мокрій Калигірці. Тривожить інше – цьогоріч випускниками в районі стали лише 115 учнів одинадцятих класів.
Share the news:
22 September 2025
Зареєстровано законопроєкт №14063 щодо...
У Верховній Раді України зареєстровано законопроєкт № 14063 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України...
22 September 2025
Аналітичний огляд: місцеві бюджети під тиском війни - підсумки першого півріччя 2025 року
Аналітичний огляд: місцеві бюджети під тиском...
Місцеві бюджети в умовах війни залишаються одним із ключових індикаторів стійкості держави. Вони відображають не лише...
22 September 2025
Чи можна довіряти рейтингам на основі ЗНО/НМТ?
Чи можна довіряти рейтингам на основі ЗНО/НМТ?
Коли запитують як ставитися до рейтингів шкіл за результатами ЗНО/НМТ, то очікують, зазвичай, просту і зрозумілу...
20 September 2025
Second regional consultation on the future of local self-government reform held
Second regional consultation on the future of...
On 19 September 2025, one more regional consultation on the draft ‘Specifics of Implementing the Concept of Reforming...