Уряд ухвалив загальний вектор реформ у системі охорони здоров’я. Відтак, у кожній із областей у рамках змін у медицині створять госпітальні округи. В такий спосіб держава планує впорядкувати мережу медзакладів.
Попередньо, на теренах Волині, пропонують створити три госпітальні округи – Луцький, Ковельський та Нововолинський.
Луцький госпітальний округ:
Нововолинський госпітальний округ:
Ковельський госпітальний округ:
Таку кількість госпітальних округів сформовано відповідно до нормативних документів, зважаючи на кількість населення та можливість доступу до лікарняних закладів. Центром кожного з округів визначається населений пункт із населенням понад 40 тисяч. Пацієнт має дістатися до багатопрофільної лікарні інтенсивного лікування не більше ніж за 60 хвилин, а радіус зони обслуговування округу – 60 кілометрів. Проживає понад 40 тисяч осіб – лише у трьох волинських містах. Саме в цих населених пунктах і розташовані заклади, куди волиняни звертаються за фаховою медичною допомогою у складних випадках. Мова про лікарні інтенсивного лікування ІІ рівня, які в перспективі мають стати центральними закладами округів. Та без нарікань із відвертим політичним присмаком не обходиться. У голосних заявах політиків – вимоги створити додаткові округи.
– Питання децентралізації та передачі повноважень – це не тільки міжбюджетні відносини, це не тільки реформа професійно-технічної освіти чи малочисельних шкіл. Ми поступово підходимо до одного із важливих соціальних питань – це реформи медицини, – наголосив у коментарі голова облдержадміністрації Володимир Гунчик. – Звичайно, як завжди, в цьому питанні є відповідні етапи поступового переходу від існуючої системи до системи, яка буде більш ефективною, даватиме результат. Перші кроки зроблено: медицина умовно розділена на рівні і всі це сприйняли. Тепер же, коли ми говоримо, що на кожному рівні потрібно гуртуватися і створювати відповідні опорні центри, виділяти специфіку рівня, знову ж таки з’являється політична складова. Так у нас було з об’єднаними територіальними громадами, так у нас в минулому році було з малочисельними школами, коли політики пробували доказувати значимість процесів на тлі їхніх виборчих округів. Сьогодні точно така сама ситуація склалася з госпітальними округами.
При цьому голова облдержадміністрації наголосив: заклади вторинної ланки залишаються в кожному районі, але мають всі шанси посилити свій статус.
– Хоча я вважаю, що, можливо, це найбільш важливе, – поділився міркуваннями Володимир Гунчик. – Госпітальний округ – це об’єднання зусиль не одного центру, а цілої системи закладів охорони здоров’я, які гуртуються в тому чи іншому районі. І там повинно бути вибудувана система всіх трьох рівнів. Перший рівень – амбулаторії, ФАПи, розвинута первинна ланка. Другий – спеціалізовані лікарні, типові лікарні і госпітальний округ, де лікарня отримує статус, так би мовити, напівспеціалізованого закладу з точки зору медичного центру. Тому, коли ми говоримо про ці дискусійні питання, повинні говорити в комплексі про всі особливості госпітального округу.
Озвучуючи позицію виконавчої влади й говорячи про підходи, якими керувалися, формуючи пропозиції щодо госпітальних округів, голова облдержадміністрації підкреслив: як представник держави я зобов’язаний виконувати рекомендації Кабміну:
– Чому на Волині ми говоримо про три госпітальні округи? Звичайно, в першу чергу, як державний чиновник не можу сказати, що ми не будемо виконувати рекомендації Кабінету Міністрів. Вони для того і визначені. Однією з вимог цих рекомендацій є те, що центром госпітального округу повинно бути місто обласного значення або районний центр із чисельністю не менше 40 тисяч мешканців. На превеликий жаль, ні Любомль, ні Камінь-Каширський – моє рідне місто, ні Горохів не попадають під цю категорію. Є інші особливості центру госпітального округу це наявність висококваліфікованих спеціалістів, забезпечення обладнанням, інтенсивність прийому хворих тощо. Тому, порадившись, напевно, скоріше всього вийдемо з рекомендаціями Міністерства охорони здоров’я про три госпітальні округи. Хоча дискусія ще залишається відкритою, але аргументи, які були представлені під час роботи міжвідомчої групи, аргументи щодо аналізу стану справ в майбутніх центрах госпітальних округів свідчать, що, скоріше всього, рішення ці правильні. Я вважаю, що життя підтвердить нашу правоту, але попросив би все-таки не заполітизувати це питання. Ні в якому разі не пов’язувати госпітальні округи з майбутніми повітами, як про це говорять деякі народні депутати, з адміністративно-територіальною реформою. Як голова адміністрації однозначно можу сказати, що це абсолютно різні речі, так само як і опорні школи не пов’язані з центрами об’єднаних територіальних громад.
Share the news:
13 November 2024
27 листопада - десятий діалог «Децентралізація...
27 листопада о 13:00 у пресцентрі Українського кризового медіа-центру відбудеться десятий із серії публічних діалогів...
13 November 2024
Аналіз проекту Державного бюджету на 2025 рік, підготовленого до другого читання
Аналіз проекту Державного бюджету на 2025 рік,...
9 листопада Кабінет Міністрів України подав до Верховної Ради України проект Закону про Державний бюджет України на...
13 November 2024
В Україні затверджено Державний стандарт нової...
Соціальна послуга передбачає два етапи, реалізація заходів програми соціального відновлення (перший етап) та...
13 November 2024
Структура ОМС: порядок внесення змін (відеоурок)
Структура ОМС: порядок внесення змін...
Відеоурок від Програми USAID DOBRE роз’яснює алгоритм дій ОМС за необхідності внесення змін до їх структури та штатів...