27 листопада набрав чинності наказ Міністерства аграрної політики та продовольства України від 04 вересня 2023 року № 1625 «Про затвердження уніфікованої форми акта, що складається за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб’єктом господарювання вимог законодавства у сфері використання та охорони земель, та інших форм розпорядчих документів» (далі – Наказ).
Наказом затверджено:
1) уніфіковану форму акта, складеного за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб’єктом господарювання вимог законодавства у сфері використання та охорони земель.
2) форму повідомлення про проведення планового заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб’єктом господарювання вимог законодавства у сфері використання та охорони земель.
3) форму посвідчення на проведення планового (позапланового) заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб’єктом господарювання вимог законодавства у сфері використання та охорони земель.
4) форму припису про усунення порушень, виявлених під час проведення планового (позапланового) заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб’єктом господарювання вимог законодавства у сфері використання та охорони земель.
5) форму акта про відмову у проведенні планового (позапланового) заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб’єктом господарювання вимог законодавства у сфері використання та охорони земель.
Важливо зазначити, що з набранням чинності цим Наказом втратив чинність наказ Міністерства аграрної політики та продовольства України від 06 листопада 2018 року №538 «Про затвердження уніфікованої форми акта, що складається за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного нагляду (контролю) щодо додержання суб’єктом господарювання вимог законодавства у сфері використання та охорони земель, та інших форм розпорядчих документів», яким були затверджені аналогічні форми актів. На відміну від попереднього наказу, дія якого не поширювалася на виконавчі органи сільських/селищних/міських рад, у зв’язку з чим вони були позбавлені можливості оформляти матеріали про адміністративні правопорушення стосовно використання та охорони земель та повною мірою здійснювати державний контроль у цій сфері, у разі прийняття відповідною радою рішення про здійснення такого контролю новий Наказ поширюється і на виконавчі органи місцевих рад. Це дає підстави вже готуватися в майбутньому до проведення взятих на себе повноважень у здійсненні державного контролю щодо дотримання суб’єктом господарювання вимог законодавства у сфері використання та охорони земель. Тим, хто ще цього не зробив, час замислитися.
Зокрема, до затвердженої Наказом форми акта, складеного за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб’єктом господарювання вимог законодавства у сфері використання та охорони земель передбачено окремі переліки питань: для Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру або територіальних органів Держгеокадастру (додаток 1) та виконавчих органів сільської/селищної/міської ради, які набули установлених законом повноважень зі здійснення державного контролю за використанням та охороною земель у разі прийняття сільською/селищною/міською радами рішення про здійснення такого контролю (додаток 2).
Довідково. Під час воєнного стану суттєво обмежені можливості реалізації повноважень у сфері державного контролю за використанням та охороною земель як Держгеокадастром України, його територіальними органами, так і виконавчими органами місцевих рад. Здійснення заходів державного нагляду (контролю) в умовах воєнного стану припинено відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 13 березня 2022 року № 303, тому вони можуть здійснюватися виключно на підставі рішень центральних органів виконавчої влади, що забезпечують формування державної політики у відповідних сферах за наявності загрози, що має негативний вплив на права, законні інтереси, життя та здоров’я людини, захист навколишнього природного середовища та забезпечення безпеки держави, а також для виконання міжнародних зобов’язань України.
Проєкт USAID «ГОВЕРЛА» розробив зразки «модельних актів», які необхідні для прийняття відповідною радою делегованих повноважень зі здійснення державного контролю за використанням та охороною земель у межах території територіальної громади:
Увага: У разі виявлення зацікавленості щодо набуття органами місцевого самоврядування зазначених повноважень Проєкт USAID «ГОВЕРЛА» готовий надати відповідну підтримку, зокрема зразки «модельних актів», на підставі звернення посадових осіб ОМС на офіційну електронну пошту Проєкту USAID «ГОВЕРЛА»: hoverla@dai.com або roman_romanko@HOVERLA.com
20 December 2024
Вакансія: Полісі Координатор/-ка (англ.)
Вакансія: Полісі Координатор/-ка (англ.)
Опис контексту SALAR International завершила свої поточні проєкти в Україні (DSP та PROSTO), які були...
20 December 2024
Ветеранська політика в громадах: як це працює та які можливості може використати місцева влада
Ветеранська політика в громадах: як це працює...
Після демобілізації, поранення, повернення додому, ветеранів та ветеранок зустрічають громади. За те, щоби військові...
20 December 2024
Набув чинності закон, який дозволяє комунальним підприємствам використовувати гуманітарну допомогу
Набув чинності закон, який дозволяє комунальним...
18 грудня 2024 року набув чинності Закон України «Про внесення змін до статті 15 Закону України «Про гуманітарну...
20 December 2024
Як зміна механізму зарахування ПДФО вплине на бюджети територіальних громад - дослідження
Як зміна механізму зарахування ПДФО вплине на...
Дві третини доходів від ПДФО надходять до бюджетів тих громад, де люди працюють, а не живуть. Якщо змінити цю систему...